מעצרו של איש העסקים משה חוגג הוארך בשבוע; חשוד בעבירות מרמה ומין

חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים וקרן ההון סיכון סינגולריטים, חשוד בפרשייה בינלאומית בתחום הסחר במטבעות קריפטוגרפיים • לפי החשד, חוגג ושותפיו קיבלו ממשקיעים מאות מיליוני שקלים תוך הצגת מצגי שווא • כמו כן הוא חשוד בעבירות מין, שבית המשפט אסר לפרסמן

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

מעצרו של משה חוגג הוארך בשבוע נוסף בבית משפט השלום בראשון לציון. חוגג נעצר לפני שבוע על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, והפרשה זכתה לכינוי "המשחק הגדול". יחד איתו נעצרו חשודים נוספים ששמם נאסר לפרסום וכן עדי שלג, מי שהיה שותף שלו ועד מדינה בפרשת נוחי דנקנר. למשטרה נותרו פעולות חקירה רבות לבצע במסגרת החקירה. עם סיומה, חוגג צפוי להשתחרר מהמעצר.

חוגג, המיוצג על ידי עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור, הובא לבית המשפט אך ביקש שלא להיכנס לאולם הדיונים. השופט טל ענר קיבל את הבקשה, חרף התנגדות אמצעי התקשורת שהיו באולם. "העניין הציבורי הרב בפרשה ברור. ניתן לתת ביטוי לעקרון פומביות הדיון לדיווח מלא על ההליך, ואין הכרח לאפשר לצלם את החשוד. החשוד ויתר על זכותו", קבע.

עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור המייצגים את חוגג / צילום: יוסי כהן
 עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור המייצגים את חוגג / צילום: יוסי כהן

חוגג חשוד, יחד עם שלג ואחרים, בפרשייה רחבת-היקף ובינלאומית בתחום הסחר במטבעות קריפטוגרפיים, תחום המצוי מתחת לרדאר של רשויות האכיפה. המשטרה חושדת כי חוגג ושותפיו קיבלו ממשקיעים מאות מיליוני שקלים תוך הצגת מצגי שווא, באופן שיטתי ומתוחכם, לגבי מיזמים רווחיים לכאורה. על פי החשד, בפועל, הכסף לא הושקע כמובטח אלא הועבר לכיסיהם של החשודים, ושימש לאורח חיים ראוותני ופזרני, הכולל רכישת רכבי פאר, נדל"ן ועוד. עד כה עלה חשד לביצוע עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר, הלבנת הון ועבירות מס.

בנוסף חוגג חשוד בעבירות מין ועבירות נוספות, אך בית המשפט אסר לפרסם את פירוט העבירות הספציפיות שבהן הוא חשוד. את התיק הנוגע לעבירות המין מלווה פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), ואת עבירות המרמה פרקליטות מיסוי וכלכלה.

חוגג (40) הוא הבעלים של בית"ר ירושלים ובשנת 2013 הקים את קרן ההון סיכון סינגולריטים יחד עם המיליארדר הקזחי קינס רקישב. הקרן מהווה פלטפורמה לגיוס השקעות לצורך הקמת מיזמים עסקיים. נגד חוגג ושותפיו הוגשו בשנים האחרונות שורת תביעות על ידי משקיעים מרחבי העולם שטענו כי רומו. אחת התביעות המשמעותיות היא תביעה של רועי ברוכיאל וערן ועוקשי, שעבדו בקרן סינגולריטים. ברוכיאל הוא חבר ילדות של חוגג, שותף בקרן ושימש כעוזרו האישי. עוקשי הוא מנהל חשבונות בקבוצה.

לפי התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אילן סופר, "עניינה של תביעה זו במעשי מרמה והונאה חמורים שכמותם לא נראו בישראל עד היום. בהיקף של מאות מיליוני דולרים, שביצעו הנתבעים באופן שיטתי ופסול בחברות ובמיזמים שבבעלותם". לטענתם, חוגג ושותפיו הקימו חברות קש, שבהן לא הייתה כמעט פעילות ריאלית, רק כדי שיוכלו לגייס באמצעותן מאות מיליוני דולרים במצגי שווא. לאחר גיוס הכספים רוקנו את החברות והותירו אותן ללא פעילות מהותית ואת המשקיעים, בהם ברוכיאל ועוקשי, עם נזקים כספיים אדירים. התביעה הוגשה על סכום של 52 מיליון שקל.

עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור, המייצגים את משה חוגג, אמרו לאחר הדיון: "אנו בטוחים שבסיומה של החקירה תוכח חפותו של מרשנו, ולפיכך ועל מנת לאפשר למשטרה להגיע לחקר האמת, הסכמנו להאריך את המעצר".

עו"ד אבי חימי, המייצג את עדי שלג, אמר כי הוא מאמין שישוחרר בלא כל אשמה, וכי שלג "עונה על השאלות באופן מלא, ומוסר גרסה שממנה עולה שבתקופה בה היה בקשר עסקי עם חוגג, כל הפעילות העסקית התנהלה באופן חוקי ובהתאם לרגולציה הנוהגת".

*** חזקת החפות: יודגש כי משה חוגג, עדי שלג ויתר הנחקרים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, טרם הוגש נגדם כתב אישום, ועומדת להם חזקת החפות.