דרישה מחברת י.ח דמרי למצות את הדין עם בעל השליטה והמנכ"ל

הרקע להליך המשפטי הוא החשדות נגד בעל השליטה יגאל דמרי במסגרת פרשת תיאום המכרז של "מחיר למשתכן" בנתיבות - שנחשפו בגלובס

יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום
יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום

עוה"ד ליעד ורצהיזר, חגי קלעי ואוהד רוזן הגישו דרישה להגשת תביעה על ידי חברת י.ח דמרי בנייה ופיתוח בע"מ נגד המנכ"ל ובעל השליטה יגאל דמרי. הרקע להליך המשפטי הוא החשדות נגד דמרי במסגרת פרשת תיאום המכרז של רשות מקרקעי ישראל בנתיבות, שנחשפו ב"גלובס". השימוע לפני הגשת כתב אישום ליגאל דמרי ולחברה בשליטתו נערך השבוע במשרדי רשות התחרות.

בבקשה של ורצהיזר וקלעי-רוזן התבקשו חברי דירקטוריון דמרי למצות את זכויות החברה נגד בעל השליטה דמרי, זאת מכיוון שעל פי כתב החשדות של רשות התחרות יגאל דמרי ועובד החברה עומרי כהן הגיעו להסדר כובל עם חברת י.דביר יזמות ובנייה, שלפיו לא יתחרו על אותם מתחמים במכרז "מחיר למשתכן" בפרויקט "רמות יורם" בנתיבות, זאת מבלי שקיבלו אישור להסדר מבית הדין לתחרות.

על פי החשד של רשות התחרות, "קודם לתיאום בדק כהן - לבקשת דמרי - כי תיבת המכרזים ריקה וכי לא הוגשו הצעות עד לאותה העת, וזאת באמצעות שלשול מכשירו הסלולרי לתוך התיבה וצילומה מבפנים. כהן העביר את המידע, לרבות התצלום, לידיעת דמרי. בהגשת הצעת המחיר מטעמם מר כהן, מר דמרי והחברה, הציגו מצגי כזב בפני רמ"י שלפיהם הצעותיהם למכרז הוגשו באופן עצמאי ללא התייעצות, תיאום או קשר עם מציע אחר או עם מציע פוטנציאלי אחר, ומכל מקום לא גילו את עובדת התיאום".

במכתב הדרישה צוין כי על פי פרסום ב"גלובס", חומרי החקירה, הכוללים האזנות סתר, מראים כיצד התנהלה התקשורת בין כהן לבין דמרי, וכיצד דיווח דמרי בזמן אמת למשנה למנכ"ל ומנהלת הכספים של החברה, גב' נורית טואיטו.

לטענת ורצהיזר וקלעי-רוזן, מן החומרים עולה כי כי דמרי וגורמי הנהלה נוספים הפרו שורה ארוכה של חובות כלפי החברה, ובכללן את חובות האמון והזהירות שלהם, וכי דירקטוריון החברה נכשל, בין היתר, בפיקוח על הנעשה בחברה ונכסיה.

על פי הנטען, האירועים הנ"ל גרמו ועוד יגרמו נזקים משמעותיים לחברה, הן ישירים והן מסוג פגיעה במוניטין; וממילא, על פי דין, הפרת חובת אמונים אינה מחייבת הוכחה של נזק. בהתאם, לחברה עומדות עילות תביעה טובות כנגד נושאי המשרה ובעל השליטה בחברה ומימושן עשוי להניב לחברה הכנסות ניכרות.

לאור זאת נכתב כי "נדרשת החברה למצות את זכויותיה ולהגיש תובענה כנגד נושאי המשרה ובעל השליטה בחברה, לאור המפורט לעיל, על מלוא הנזק אשר נגרם וייגרם לחברה כתוצאה מהאמור".

החברה, ששוויה מוערך בכ-5 מיליארד שקל, צפויה לדחות את הבקשה לנהל בעצמה הליך נגד בעל השליטה דמרי. לאחר שהחברה תסרב, צפויה להיות מוגשת תביעה נגזרת על ידי עו"ד ורצהיזר וקלעי-רוזן בשם בעל מניות בחברה.

מטעמה של חברת דמרי והמנכ"ל יגאל דמרי לא נמסרה תגובה.

*** חזקת החפות: התיק בעניינם של חברת י.ח דמרי ובעל השליטה יגאל דמרי נמצא בשלב השימוע. החברה ודמרי מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.