איילת נחמיאס-ורבין מונתה ליו"ר מכון היצוא

נחמיאס-ורבין תיכנס לתפקידה בסוף חודש דצמבר והיא תחליף את אדיב ברוך המסיים את כהונתו • נחמיאס-ורבין היא עורכת דין בהכשרתה: "זהו יום מרגש במיוחד עבורי. אני צופה בתקווה ובדאגה במתרחש ונרגשת מהזכות להשפיע כיו״ר המכון"

איילת נחמיאס ורבין / צילום: איל יצהר
איילת נחמיאס ורבין / צילום: איל יצהר

מועצת המנהלים של מכון היצוא, אישרה פה אחד את מועמדותה של חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס-ורבין ליו"ר הבא של מכון היצוא. נחמיאס-ורבין תיכנס לתפקידה בסוף חודש דצמבר והיא תחליף את אדיב ברוך המסיים את כהונתו.

איילת נחמיאס-ורבין היא חברת כנסת לשעבר בכנסת ה-20, ובין יתר פעילותה עמדה בראש שדולת התעשייה ושדולת הידידות ישראל-יוון. בשנת 2016 קיבלה את אות הפרלמנטר המצטיין. כיום משמשת נחמיאס-ורבין כסגנית נשיא התאחדות התעשיינים, יו"ר "תבליט פלסטיק" ודירקטורית בחברות שונות, לצד תפקידים ציבוריים נוספים כמו יו"ר JReady, מיזם פעילות החירום של הסוכנות היהודית, הקרן לנפגעי טרור ויו"ר הוועד המנהל של בית בן גוריון בתל אביב.

נחמיאס-ורבין היא עורכת דין בהכשרתה, והיא תהיה האישה הראשונה שתעמוד בראש מכון היצוא הישראלי. עם מינויה היום אמרת: "זהו יום מרגש במיוחד עבורי. כמי שגדלה בבית שבו המפעל קודם לכל, שבו אבי שילח את הארגז הראשון ליצוא כבר בשנות ה-70, אחי ואני מתמודדים עם האתגרים מאז פטירתו. אני אוהבת תעשייה ומחוברת אליה בוורידים. אני צופה בתקווה ובדאגה במתרחש ונרגשת מהזכות להשפיע כיו״ר המכון.

"היצוא מצוי עתה בצומת תקדימי, ואתגרים קשים עומדים בפנינו. עתה אל מול פעילות המתחרים בחו״ל והיחלשות הדולר והיורו המערערים את היסודות עליהם נשען היצוא, הן יצוא הסחורות והן יצוא השירותים. לא מדובר רק בתעשייה המסורתית שמתמודדת עם המחסור בכח האדם, עליית מחיר חומרי הגלם והשינוע במקביל לתיסוף, אלא גם תעשיית ההייטק מצויה בצומת רגיש ומסוכן ביותר. אני מודה ליו״ר היוצא אדיב ברוך על שירות חשוב ומשמעותי בתקופה מרתקת מחד ומאתגרת מאידך".