"פינוי בינוי זה מתנה משמיים - קיבלנו כמיליון שקל מתנה כל אחד"

על המגרש ישנן 66 דירות שיכון בחמישה בניינים שנבנו בשנות ה-60 • במקומו מתכננת החברה לבנות 262 יח"ד בגדלים שונים • הדיירים הנוכחיים יקבלו דירה חדשה, בשטח של 100 מ"ר עד 130 מ"ר

פינוי בינוי בצומת סביון, אור יהודה / הדמיה: קבוצת יובלים
פינוי בינוי בצומת סביון, אור יהודה / הדמיה: קבוצת יובלים

סיפור הפרויקט:

"נולדתי בקרית שמונה וכשהייתי בן חמש, ההורים שלי ברחו מהקטיושות בגבול הצפון והגיעו לכאן ואני גר בבניין משנת 1975", מספר משה אברהמי, מנציגי הדיירים בבניין. "בהתחלה גדלתי בבית ההורים ואחר כך, בתחילת שנות האלפיים, רכשתי את הדירה ליד ההורים שלי. שילמתי אז משהו כמו 400 אלף שקל.

"הבניינים נבנו בתחילת שנות השבעים, והם כבר עייפים ומוזנחים, ומצב התשתיות בהם לא ממש מזהיר. ישנן נזילות ממי הגשמים, הצפות ביוב תכופות, הקירות מתפוררים".

פינוי בינוי בצומת סביון, אור יהודה / צילום: ערן אדרי
 פינוי בינוי בצומת סביון, אור יהודה / צילום: ערן אדרי

אברהמי מספר כי המאמץ להתניע את הפרויקט דווקא הגיע מצד היזם. "לפני כ-12 שנים פנה אלינו יזם והציע פרויקט התחדשות עירונית. הוא התחיל סבב שכנועים שארך המון זמן בגלל עיכובים רבים". אברהמי מספר שבהתחלה לא ממש התלהב מהנושא, אבל מחירי הדירות בעיר לא הותירו לו ברירה: "רציתי לעבור לדירה חדשה גדולה יותר שתענה על הצורך של המשפחה הגדולה שלי, אבל מהר מאוד גיליתי את רף מחירי הדירות בעיר והבנתי שהפתרון עבורי הוא הפרויקט שהוצע לי.

"הפינוי בינוי שזכינו בו הוא ממש מתנה משמיים, זה כמו לזכות בלוטו. הדירה שלי שווה היום כ-1.7 מיליון שקל, ולאחר סיום הפרויקט היא תעלה כ-2.7 מיליון שקל, כלומר קיבלנו כל אחד מיליון שקל מתנה, בנוסף לפארקים וגינות ליד הבניין וחניות. הדבר הכי קשה הוא ההמתנה, כי התקלות בבתים רק החריפו כל הזמן, וצריך לחשוב אם משתלם לשפץ או להמתין לפרויקט שיצא לדרך".

התמורה ליזם:

262 יח"ד בגדלים שונים.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה, בשטח של 100 מ"ר עד 130 מ"ר.

חניה:

לכל דירה חניה בחניון תת-קרקעי.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט משנת 2009. הבניין נהרס בשבוע שעבר והבנייה תחל בקרוב. מסירת הדירות בבניין צפויה במהלך שנת 2025.


היזם: קבוצת יובלים
מיקום מדויק: צומת סביון, אור יהודה
המצב הישן: 66 דירות שיכון ישנות בחמישה בניינים בני 3 קומות מעל קומת עמודים, שנבנו בשנות ה־60. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ־80 מ"ר.
קבלן: קבוצת תדהר
אדריכל: יסקי מור סיוון