נדל"ן מניב: כמה השקיעה כלל ביטוח ופיננסים בבניין משרדים חדש?

כלל ביטוח ופיננסים רוכשת קומות נוספות בבית משכיות בהרצליה פיתוח תמורת 95 מיליון שקל • חברת הסייבר Perimeter 81 תשכור מאמפא נדל"ן את בניין התנועה הקיבוצית בתל אביב • אילו עסקאות נוספות נחתמו?

בית משכיות / צילום: יח''צ
בית משכיות / צילום: יח''צ

נמכרו

הרצליה

כלל ביטוח ופיננסים רוכשת קומות נוספות בבית משכיות

כלל ביטוח ופיננסים רוכשת קומות נוספות בבית משכיות בהרצליה פיתוח תמורת 95 מיליון שקל. הבניין, אשר נמצא ברחוב משכית 25, במיקום אסטרטגי באזור התעשייה בהרצליה פיתוח, נמצא ברובו כיום באחזקת כלל והוא כולל קומת מסחר, ארבע קומות משרדים בשטח של כ- 10,000 מ"ר וארבע קומות של מרתפי חניה בשטח של כ-12,000 מ"ר.

לחלקה אושרה תב"ע המתירה הגדלת זכויות בניה לחמש קומות משרדים נוספות, בשטח של כ-10,000 מ"ר.

זכויות הבנייה נמצאת בבעלות יזם פרטי, וכלל ביטוח ופיננסים תרכוש שלוש קומות בשטח של כ-6,150 מ"ר מתוך חמש קומות הנוספות. שתי הקומות הנוספות יוותרו בידי היזם.

יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "עסקת הרכישה של קומות נוספות בבית משכיות משקפת את המשך האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו להשקעה בנדל"ן בישראל בדגש על משרדים וזאת גם בתקופת הקורונה. השקעה בנכס איכותי המהווה חלק מתיק הנדל"ן של קבוצת כלל ביטוח ופיננסים וחלק אינטגראלי מפעילות ההשקעות של הקבוצה, הכולל רכישה וצבירה של נכסים בסטנדרט גבוה המייצרים תשואה מותאמת סיכון, עבור העמיתים והנוסטרו".

את העסקה הוביל מטעם כלל ביטוח ופיננסים רז זלצמן, מנהל ענף נדל"ן ישראל בחטיבת ההשקעות, ואת כלל ביטוח ופיננסים ליוו בעסקה עו"ד ענת מולכו ועו"ד לירון לוי ממשרד פישר.

תל אביב

שתי עסקאות למשרדים בפרויקט CU ברמת החייל

שני משרדים בשטח של 200-220 מ"ר בפרויקט CU הממוקם בצומת הרחובות ראול ולנברג-הנחושת ברמת החייל נמכרו לגורמים פרטיים בכ-4 מיליון שקל.

שטח המשרד הראשון הוא 200 מ"ר, והוא נמכר לגורם פרטי תמורת 4 מיליון שקל. למשרד שש חניות בתוך המתחם, ומחסן שנכלל בעסקה. שטח המשרד השני הוא 210 מ"ר, בנוסף ישנן שלוש חניות במתחם ומחסן, והוא נמכר תמורת 4.4 מיליון שקל. שני המשרדים היו בבעלות אנשי עסקים פרטיים הפעילים בתחום ההשקעות בנדל"ן בישראל.

פרויקט CU ברמת החייל / צילום: יח''צ
 פרויקט CU ברמת החייל / צילום: יח''צ

"מדובר על שתי עסקאות מכר לפי שווי שהיה נהוג באזור טרום תקופת משבר הקורונה", ציין נועם ברנדר יו"ר אינדקס נדל"ן, "רמת החייל נמצאת במגמת עליית מחירים הן בעסקאות השכירות והן בעסקאות מכר, זאת למרות שהאזור נפגע בתקופת הקורונה בעקבות עזיבת חברות וקיצוצים בשטחי השכירות".

השכרה

תל אביב

חברת הסייבר Perimeter 81 תשכור מאמפא נדל"ן את בניין התנועה הקיבוצית בתל אביב בכ-6 מיליון שקל לשנה

חברת הסייבר Perimeter 81 תשכור מאמפא נדל"ן את בניין התנועה הקיבוצית ברח' ליאונרדו דה וינצ'י בתל אביב. העסקה כוללת שכירות של כל הבניין ששטחו 5,000 מ"ר לתקופה של חמש שנים עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות. לפי הערכות, העסקה נחתמה בסכום של 6 מיליון שקל דמי שכירות לשנה. החברה צפויה לאכלס את הבניין באוגוסט 2022.

בית הקיבוץ הארצי בתל אביב תוכנן על ידי האדריכל שמואל מסטצ'קין, שהיה מבכירי האדריכלים שפעלו בישראל. בבניין תשע קומות, בנוסף לקומת מרתף. את השיפוץ והעיצוב מובילה אדריכלית הפנים ורד גינדי, שתכננה גם את פנים בניין מיקרוסופט בהרצליה.

אמפא נדל"ן הינה זרוע הנדל"ן של קבוצת אמפא שבשליטת שלומי פוגל ומשפחת נקש. Perimeter 81 עוסקת בתחום פתרונות אבטחת מידע. החברה שוכרת כיום כ-1,110 מ"ר במגדלי חג'ג' בתל אביב, ומעסיקה כ-200 עובדים, רובם בישראל. מהחברה נמסר: "המשרדים החדשים יאפשרו לחברה להיערך לצמיחתה המהירה תוך שמירה על חווית עובד ומתקדמת וכן יאפשרו לייצר אקו סיסטם לקהילת הסייבר בישראל באמצעות הרצאות, מיט אפים ואירועים".

שגיא גידלי, מייסד שותף ו-CPO ב-Perimeter 81, ציין: "בניין התנועה הקיבוצית הוא אחד הפרויקטים המיוחדים ביותר שראינו, וממשיך לעורר עניין רב עד היום. הבניין החדש ייתן מענה לצמיחה המתמדת שהחברה חווה הן בהיקף הפעילות העסקית והן בהיקף גיוס העובדים.

זוהר לוי, מנכ"ל אמפא נדל"ן: "אנו שמחים על כך שזכינו לקבל, לשפץ ולשדרג את הבניין הייחודי הנמצא במיקום מרכזי בת"א. מלכתחילה היה לנו חשוב ששוכר אחד יכנס לבניין ואנו שמחים שחברת Perimeter81, מהחברות הצומחות והמתפתחות, תוכל ליהנות ממנו".

StreamSwim שכרה שטחי מסחר בפרויקט CU ברמת החייל

חברת סטרים סווים בע"מ המתמחה בספורט באמצעות שחייה נגד הזרם וטיפולי הידרו במים, שכרה שטח מסחרי של 336 מ"ר בבניין B בפרויקט CU ברמת החייל ומתכננת להקים במקום מרכז טיפולים. אינדקס נדל"ן הובילה את העסקה שנחתמה לתקופה של 10 שנים בשכר דירה ממוצע של כ-80 שקל למ"ר במצב מעטפת.

Cycode מגדילה פי 2.5 את שטחי המשרדים שלה

חברת הסייבר הישראלית Cycode, המספקת הגנה לתשתיות פיתוח, ניהול והפצה של תוכנה, מתרחבת למשרדים חדשים בעלות כוללת של 3 מיליון שקל.

במסגרת העסקה החברה הרחיבה את שטח המשרדים שלה ל-850 מ"ר במגדל ציון ברחוב רוטשילד 45 בתל אביב, מהחברה נמסר כי "העסקה שנחתמה למשך שנתיים, נועדה להעניק לעובדי החברה סביבת עבודה נעימה, חדשנית ומרווחת. המשרדים החדשים יתפרסו על פני קומה שלמה במגדל - פי 2.5 משטחם של המשרדים הקודמים של החברה".

ליאור לוי, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Cycode: "אנחנו מובילים תהליכי גיוס נרחבים ומצפים להגדיל את החברה בעשרות עובדים בשנה הקרובה". את המשרדים שכרה חברת Cycode בהסכם עם חברת Switchup, שהייתה גם אחראית על שיפוץ ועיצוב המבנה.

פתח תקווה

דוד רז ניהול ופיקוח שכרה שטח בפרויקט ב.ס.ר. City בניין T, בפתח תקווה

חברת "דוד רז ניהול ופיקוח", המתמחה במתן שירותים הנדסיים בתחום של תיאום תכנון, ניהול, פיקוח וביצוע בענף הבניה, שכרה שטח של 356 מ"ר במעטפת, לא כולל 12 מ"ר מרפסת בקומה 7 בבניין T בפרויקט. הבניין טרם קיבל טופס 4, וצפוי להתאכלס במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022. העסקה כוללת חמישה מקומות חניה. אינדקס נדל"ן הובילה את העסקה שנחתמה לתקופה של 5 שנים + 5 שנים נוספות באופציה, שכר דירה - כ-75 שקלים למ"ר בגמר מלא.

פרויקט ב.ס.ר. בפתח תקווה / צילום: יח''צ
 פרויקט ב.ס.ר. בפתח תקווה / צילום: יח''צ