דוחות כלל: רווח של מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים

בתקופה המקבילה עמד ההפסד של כלל על 80 מיליון שקל • היקף הנכסים המנוהלים עלה ב-13% ועמד על 268 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי
יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי

חברת כלל אחזקות ביטוח  דיווחה הבוקר (ב') על רווח של כ-248 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ירידה של כ-6% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון במונחים שנתיים ברבעון השלישי הייתה כ-14.0%, לעומת כ-19.8% בתקופה המקבילה. 

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה כלל ביטוח עם רווח שיא של כמיליארד שקל לעומת הפסד של כ-80 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020. התשואה להון במונחים שנתיים ב-9 החודשים הראשונים של 2021 עמדה על כ-21.3%, לעומת שיעור שלילי של כ-1.9% בתקופה המקבילה.

היקף הנכסים המנוהלים של כלל עלה ב-13% מתחילת השנה ובסוף הרבעון השלישי עמד על 268 מיליארד שקל.

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח, ציין כי "החברה ממשיכה לעמוד ביעדי התוכנית האסטרטגית שלה, ואף מעבר לכך, לצמיחה מואצת תוך התייעלות בבסיס ההוצאות שלה, המובילים יחד לשיפור עקבי ברווח החיתומי. תקופת הדוח מתאפיינת בנתוני שיא, הן בגידול בהון החברה והן בהשגת תשואה להון במונחים שנתיים, אשר עמדה על כ-21.3% לעומת שיעור שלילי של כ-1.9% בתקופה המקבילה אשתקד". 

כלל ביטוח נסחרת היום בבורסה סביב שווי של 5.7 מיליארד שקל, והיא חברת הביטוח השלישית בשוויה בענף, אחרי הפניקס והראל שנמצאות בפער גדול, ולפני מגדל. החברה מנוהלת על ידי יורם נוה, ומחזיק המניות העיקרי בה כיום הוא איש העסקים אלפרד אקירוב (מחזיק כ-15% באמצעות חברת אלרוב). 

אקירוב החל לרכוש מניות בכלל אחזקות, חברת האם הבורסאית של כלל ביטוח, בחודש אוקטובר 2020 ומאז רכש מניות בשווי של כ-480 מיליון שקל, ונכון להיום שווי החזקותיו כבר עומד על כ-840 מיליון שקל, כלומר על הנייר הוא רשם רווח של יותר מ-350 מיליון שקל מאז החל להשקיע בכלל, וזאת לאור העלייה בשווי החברה בשנה האחרונה. בכוונתו של אקירוב לרכוש 15% נוספים, כך שעליו לגייס לשם כך כ-850 מיליון שקל.