בנק דיסקונט השלים הנפקת אג"ח בהיקף של 4.6 מיליארד שקל

מדובר בהנפקה של שלוש סדרות חוב, כשהביקושים במכרז עמדו על כ-5.8 מיליארד שקל • הגיוס נועד לאפשר לבנק להגדיל את תיק האשראי, אחד מיעדי האסטרטגיה שלו • לאומי הנפיק בשבוע שעבר שתי סדרות וגייס יותר מ-2 מיליארד שקל

אורי לוין, מנכ''ל דיסקונט / צילום: יח''צ
אורי לוין, מנכ''ל דיסקונט / צילום: יח''צ

בנק דיסקונט  השלים ביום ראשון הנפקה לציבור של 3 סדרות חוב בהיקף של 4.6 מיליארד שקל. במכרז נרשמו ביקושים גבוהים של כ-5.8 מיליארד שקל, מתוכם נענה הבנק כאמור לכ-4.6 מיליארד שקל.

דיסקונט מבצע את המהלך כחלק מהניהול השוטף של ההון וצורכי הנזילות במסגרת התוכנית הרב שנתית. הגיוס יחזק את התשתית לאסטרטגיית הצמיחה המואצת של תיק האשראי של הבנק, אשר באה לידי ביטוי גם בתוצאות הרבעון השלישי של 2021, שפירסם הבנק בשבוע שעבר.

הגיוסים נעשו על פי שלוש סדרות החוב הבאות: אגרות חוב (סדרה טו') בהיקף של 3.1 מיליארד שקל במח"מ של כ-6 שנים ובמרווח אפקטיבי של 0.80%. הסדרה השנייה היא ניירות ערך מסחריים (סדרה 1) בהיקף 907 מיליון שקל במח"מ שנה ובמרווח של 0.23% מעל ריבית בנק ישראל ואילו השלישית היא כתבי התחייבות נדחים עם מנגנון ספיגת הפסדים מסוג COCO (סדרה ח'), בהיקף של 580 מיליון שקל במח"מ של כ-6 שנים ובמרווח אפקטיבי של 1.86%.

את המהלך הובילו אסף פסטרנק, ראש חטיבת שווקים פיננסיים; אלעד פישר, מנהל אגף GT; וגד בר לב, מנכ"ל דיסקונט מנפיקים. את ההנפקה הובילה דיסקונט קפיטל, בניהולה של הילה חימי-אלפרט, ודיסקונט קפיטל חיתום, בניהולם של צחי סולטן והמנכ"ל, לירן רזמוביץ.

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "הביקושים הגבוהים והיקף הגיוס בהנפקה משקפים את אמון המשקיעים בדיסקונט וביכולתו של הבנק לממש את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי שלו".

גם לאומי הנפיק שתי סדרות אג"ח חדשות

דיסקונט הוא לא הבנק היחיד שהנפיק אג"ח בימים האחרונים. בשבוע שעבר היה זה לאומי , שהשלים הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות לציבור בבורסה בתל אביב. שתי הסדרות שהונפקו הן אג"ח בכירות צמודות למדד, סדרה 182 ו-183, לתקופה של 6 ו-8 שנים בהתאמה.

במכרז, שהתקיים בשני שלבים, התקבלו ביקושים של כ-5 מיליארד שקל בשלב המוסדי, בנוסף לביקושים של כ-60 מיליון שקל בשלב הציבורי. בסך הכול, גייס הבנק סך של 2.26 מיליארד שקל, רובם מקרב גופים מוסדיים.

סדרת האג"ח 182 ל-6 שנים נסגרה בתשואה של 1.02%-, המשקפת מרווח של 0.68%. סדרת האג"ח 183 ל-8 שנים נסגרה בתשואה של 0.75%-, המשקפת גם כן מרווח של 0.68%. שתי סדרות האג"ח מדורגות בדירוג AAA על ידי חברת S&P מעלות.