17.6 מיליארד דולר תוך חמש שנים: ניסאן פונה לשוק הרכב החשמלי

ניסאן הולכת בעקבות יצרניות רכב גדולות אחרות ומצטרפת אל שוק הרכב החשמלי, על רקע המגמה העולמית לקראת צמצום פליטות הגזים המזהמים בתעשיית הרכב • לפי הודעת החברה, היא מתכננת להציג 23 דגמים חדשים עד שנת 2030 - 15 מהם חשמליים לחלוטין

מאקוטו אוצ'ידה, מנכ''ל ניסאן / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko
מאקוטו אוצ'ידה, מנכ''ל ניסאן / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

ענקית הרכב היפנית ניסאן תשקיע 17.6 מיליארד דולר בחמש שנים הבאות, על מנת להאיץ את ההשתלבות שלה בשוק הרכב החשמלי. לפי הודעת הקבוצה מיום שני, היא מתכננת להציג 23 דגמים חדשים עד שנת 2030 - 15 מהם חשמליים לחלוטין.

את הסוללה, המרכיב המאתגר ביותר בתעשיית הרכב החשמלי, מתכננת ניסאן לפתח גם בעצמה, במפעל שיוקם בעיר יוקוהמה ביפן, שתהיה משופרת מהסוללות מבוססות הליתיום ומוכנה לשיווק עד שנת 2028.

ניסאן שותפה לקבוצת רנו הצרפתית משנת 1999, ובשנת 2016 הצטרפה גם מיצובישי לשותפות. המהלך של ניסאן מכוון להתמודד עם המהפכה הירוקה אליה מצטרפות עוד ועוד יצרניות רכב ענקיות בעולם. במרץ הייתה זאת וולבו שהודיעה על כוונותיה להפוך לחברת רכב חשמלי לחלוטין עד שנת 2030. גם קבוצת ב.מ.וו הודיעה כי מחצית מהדגמים שתציג עד אותה שנה יהיו חשמליים.

הצעדים הללו של יצרניות הרכב הגדולות מגיעים על רקע המגמה העולמית למאבק בשינויי האקלים, דרך צמצום פליטות הגזים המזהמים של תעשיית הרכב המסורתית. ממשלת בריטניה הודיעה כי היא שואפת להקפיא את שוק הרכבים הפועלים על בנזין ודיזל, ותדרוש, החל משנת 2035, מכל רכב חדש להציג אפס פליטות, כמו גם נציבות האיחוד האירופי שהציבה את אותה המטרה עבור כל מכונית חדשה שתימכר באיחוד. בוועדת האקלים בגלזגו, שנערכה בתחילת החודש, נאספו חתימות של יצרניות רכב ותיקות על מסמך שמקדם את אותה מטרה, כמו וולבו, פורד וג'נרל מוטורס.