הממשלה אישרה במשאל טלפוני את טיוטת החוק שיאפשר שימוש באיכוני שב"כ למעקב אחרי חולים באומיקרון

בהצבעה על החוק, בדומה לדיון שנערך בממשלה ביום ראשון, התנגדו השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, יפעת שאשא ביטון וגדעון סער • טיוטת החוק קיבלה אמנם את אישור הממשלה, אך המבחן הקשה עוד מחכה לה במליאת הכנסת • אתמול הודיעו ראשי האופוזיציה כי יתמכו בחוק אם הקואליציה תחיל משמעת קואליציונית על חבריה

שר הבריאות, ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר הבריאות, ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הממשלה אישרה היום (ג') במשאל טלפוני את טיוטת החוק שיאפשר שימוש באיכוני שב"כ לצורך מעקב אחרי החולים בזן הקורונה החדש. בהצבעה על החוק, בדומה לדיון שנערך בממשלה ביום ראשון, התנגדו לו השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, יפעת שאשא ביטון וגדעון סער. השרה תמר זנדברג ממפלגתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ שהביא את החוק לא השיבה כלל לשאלה ובנוסף השרה קארין אלהרר נמנעה. טיוטת החוק קיבלה אמנם את אישור הממשלה אך המבחן הקשה עוד מחכה לה במליאת הכנסת.

אתמול הודיעו ראשי האופוזיציה במכתב לשר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין, כי יתמכו בחוק במידה שהקואליציה תחיל משמעת קואליציונית על חבריה בדרישה לתמיכה גורפת בחוק. ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ כי במאבק בקורונה "אין קואליציה ואין אופוזיציה", אך בפועל נוכח חוסר היכולת של הקואליציה להשית משמעת קואליציונית בנושא הזה, טרם ברור כיצד החוק יעבור במליאת הכנסת כנדרש. לפי תקנות לשעת חירום במסגרתן אושרו האיכונים, ניתן יהיה להשתמש בהם עד ליום חמישי השבוע בלבד ולאחר מכן יידרש חוק שיסדיר את הנושא.

כבר אתמול הודיעה ח"כ גבי לסקי ממרצ כי בכוונתה להתנגד לחוק כאשר יובא לכנסת וכך גם חברי כנסת נוספים במפלגת העבודה שמתנגדים לו. כבר בישיבת קבינט הקורונה במוצאי השבת הביע השר אלקין חשש מכך שלקואליציה אין את היכולת להסדיר בחוק את השימוש באיכונים נוכח ההתנגדות הרחבה. אגב, במפלגתו תקווה חדשה, ניכר כבר המתח - שכן בעוד הוא והשר יועז הנדל תמכו במשאל בחוק היום, השרים סער ושאשא ביטון התנגדו לו.

במהלך הדיון שנערך ביום ראשון בממשלה התגלע ויכוח חריף בנושא בין ראש הממשלה בנט לשר אלי אבידר. אבידר אמר כי "רונן ראש השב"כ התאהב בכלי" ואילו בנט תקף אותו "אל תדבר לגופו של ראש השב"כ. אל תכפיש אותו". אבידר השיב לו: "אני אגיד מה שאני רוצה". בנט: "אתה לא תכפיש את ראש השב"כ שעושה עבודה מצוינת". בפועל שר הבריאות הורוביץ היה מגדולי המתנגדים לאיכונים כאשר מי שהוביל אותם היה נתניהו, ואילו כעת באורח פלא הוא שמקדם את החקיקה בעניינם.