אינוביד תתחיל להיסחר מחר בבורסת ניו יורק לאחר השלמת המיזוג ל-SPAC

לאחרונה הודיעה החברה על הגדלת היקף הגיוס ממשקיעי ה-PIPE ל-200 מיליון דולר, אך בסופו של דבר גיוס פוטנציאלי של מעל 450 מיליון דולר הסתכם ב-251 מיליון דולר לאחר שרוב גדול ממשקיעי ה-SPAC העדיף לפדות את הכסף ולא להשתתף בעסקה

צביקה נטר - מנכ''ל ומייסד שותף אינוביד / צילום: איל יצהר
צביקה נטר - מנכ''ל ומייסד שותף אינוביד / צילום: איל יצהר

חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת תתחיל השבוע להיסחר בוול סטריט: אינוביד, שפיתחה פלטפורמה להגשה ומדידה של פרסומות דיגיטליות עבור טלוויזיות חכמות, משלימה את המיזוג שלה לחברת ה-SPAC הישראלית ION Acquisition Corp 2 וצפויה להתחיל להיסחר מחר (ד') בבורסת ניו יורק תחת הסימול CTV. אינוביד ו-ION הודיעו היום כי אסיפת בעלי המניות של ION אישרה את העסקה ברוב של 97.4%.

אינוביד מתמזגת ל-SPAC לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור מתוך מטרה להתמזג עם חברה קיימת. על המיזוג דווח בחודש יוני, והיקף הגיוס המקורי תוכנן להגיע עד 403 מיליון דולר, מתוכם 253 מיליון דולר מה-SPAC ו-150 מיליון דולר בהנפקה פרטית (PIPE) מגופים מוסדיים גדולים, בהם פידליטי והפניקס. בהמשך הודיעה אינוביד על הגדלת היקף ה-PIPE ל-200 מיליון דולר (כלומר גיוס כולל של עד 453 מיליון דולר בסה"כ), לאחר שלדברי החברה חלק מהמשקיעים ביקשו להגדיל את השקעתם. בדיווח מהיום על אישור המיזוג נכתב שהיקף הגיוס מסתכם בסופו של דבר ב-251 מיליון דולר. המשמעות היא שרוב גדול (של כ-80%) מקרב משקיעי ה-SPAC העדיפו לפדות את הכסף ולא להשתתף בעסקה, והגדלת היקף ה-PIPE פיצתה רק באופן חלקי על הקטנת הסכום מה-SPAC. אינוביד הוקמה ב-2008 על-ידי צביקה נטר (המנכ"ל), טל חלוזין וצחי זיגדון.

מנכ"ל ION, גלעד שני, אמר שהפלטפורמה של אינוביד ייחודית ומסייעת למפרסמים בעולם במעבר שלהם לפרסום דיגיטלי בטלוויזיות. הוא הוסיף שלאינוביד יש יחסים חזקים עם המפרסמים הגדולים ביותר בטלוויזיה ושותפויות עם שחקנים נוספים באקוסיסטם. "עם תמיכת בעלי המניות שלנו במיזוג, אנחנו מצפים לשלב הבא בשותפות עם צביקה וצוות אינוביד, כשהם מתחילים את המסע שלהם כחברה ציבורית ומבססים את המעמד המוביל שלהם באקוסיסטם של הטלוויזיות החכמות".