"עם הסגרים הרבים והשהות הממושכת בבית, הציבור התחיל להשקיע בעיצוב והעסקאות באתר עלו"

אפרת גולדנברג, בת 33, נשואה פלוס 4 וגרה בתל אביב • בעלת המותג ARTE, חנות אינטרנטית לתמונות בסגנון נורדי לבית, למשרד ולחדר ילדים • "עזבתי את עריכת הווידאו לטובת השקעה רבה ואינטנסיבית במותג שהקמתי, במקביל לטיפול בילדים שלנו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אפרת גולדנברג, בעלת המותג ARTE / צילום: תמונה פרטית
אפרת גולדנברג, בעלת המותג ARTE / צילום: תמונה פרטית

אפרת גולדנברג, בת 33, היא צלמת ועורכת וידאו במקצועה. את העסק שלה, המותג ARTE - חנות אינטרנטית לתמונות בסגנון נורדי לבית, למשרד ולחדר ילדים - הקימה לפני כשלוש שנים, מתוך צורך שנתקלה בו בזמן שעיצבה את ביתה, "התקשתי במציאת תמונות שהן גם לטעמי וגם מתאימות לצבעים בהם בחרתי להשתמש בעיצוב הסלון וחדר השינה".

אחרי מחשבות רבות ובחינת עיצובים רבים אף יותר, גולדנברג החליטה להשתמש בידע הגרפי שיש בידיה ו"בחרתי לעצב באופן עצמאי את אשר חיפשתי", וכך הוקם ARTE.

מעצבת הפנים שגולדנברג נעזרה בה, שבות שיש, התלהבה מהתמונות שעיצבה, ודירבנה אותה להפוך את העניין לעסק. כך הקימה גולדנברג חנות אינטרנטית למכירת תמונות גרפיות וצילומים מיוחדים עבור בתים ומשרדים, ואף קולקציה של תמונות ואיורים לחדרי ילדים.

את העסק הקימה גולדנברג מתוך מטרה ברורה: "אני רוצה לעזור לכל לקוח למצוא את התמונות המתאימות ביותר עבורו. בסגנון הנכון, בצבעים המדויקים ובגדלים המתאימים לחלל שלו". את המטרה היא משיגה באמצעות השירותים השונים שהיא נותנת דרך האתר לכל דורש: ייעוץ והכוונה (ללא עלות), הדמיה של תמונות בבית/משרד הלקוח, התאמה אישית - שינוי צבעים וגדלים לפי הצורך, עיצוב אישי חדש לרצון הלקוח ועוד.

כשהקורונה פרצה, היא הביאה איתה חששות רבים גם אצל גולדנברג ובעלה שיצא לחל"ת. "עד פרוץ הקורונה עבדתי במשרה מלאה בעריכת וידאו כפרילנסרית במשרד שמתעסק בעיקר באירועים. המגפה גרמה לירידה משמעותית באירועים ובסדר הגודל שלהם. גם הביקוש לתמונות לבית ירד עקב התעסקות בנגיף, הפחדים והמשמעויות שלו, כמו סגירת מקומות עבודה וחוסר וודאות לגבי פרנסה", הרחיבה.

חלק מבתי הדפוס והמסגריות שהייתה רגילה לעבוד איתם סגרו את העסק או לא עבדו בזמני סגרים, אך גולדנברג לא אמרה נואש. "עזבתי את עריכת הווידאו לטובת השקעה רבה ואינטנסיבית במותג שהקמתי, במקביל לטיפול בילדים שלנו ששהו הרבה בבית בתקופה זו".

גולדנברג פנתה ל"קרן שמש" (ארגון הפועל ללא מטרות רווח, לעידוד יזמים המעוניינים להקים עסקים ולהתפרנס מהם), על מנת לבסס את העסק באופן מקצועי ואכן בסיוע וליווי של מנטורית מטעמם, היא בנתה באופן עצמאי אתר חדש למותג, שעד אז השתייך לפלטפורמת החנויות באתר מרמלדה מרקט, מצאה ספקים אחרים רלוונטיים שעומדים ברמת האיכות של המותג והשקיעה רבות בלמידה ויישום בתחום השיווק והפרסום.

עם הזמן, הסגרים הרבים והשהות הממושכת בבית, הציבור החל להשקיע יותר בעיצוב הבית וחלליו השונים. ההשקעה, הפרסום והמאמצים הרבים של גולדנברג נשאו פרי, "עלו משמעותית העסקאות באתר", סיפרה. בד בבד היא התחילה שיתופי פעולה עם רשתות וחנויות לעיצוב הבית וחנויות רהיטים שונות, וכן עובדת באופן רציף עם מעצבי פנים והום סטייג'ינג וסטיילינג.

בנוגע לקשיים פיננסיים, סיוע מהמדינה ומענקי עצמאים, גולדנברג ממש שמחה בחלקה וסיפרה שמאחר שהעסק בתחילת דרכו, היא לא הזדדקה למענקים או נתקלה בקשיים משמעותיים שעכבו אותה. בעתיד גולדנברג שואפת מאוד להתרחב למכירה גם בחו"ל, וכן לשיתופי פעולה נוספים. "בעזרת השם", הוסיפה.

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il