"בקורונה הבנתי שכדי שהעסק ימשיך לעבוד, צריך להסתגל לשינויים ומהר ולכן העברתי סדנאות ברשתות החברתיות"

גאולה הדראי בת 51 + שלושה בנים • סטייליסטית טיפולית לנערות ונשים • "הרבה נשים, חכמות, יפות ומוכשרות, זונחות לא פעם את הטיפוח האישי בגלל מחסור בזמן או בתקציב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

גאולה הדראי, סטייליסטית טיפולית לנערות ונשים / צילום: Meira Gurai Raz
גאולה הדראי, סטייליסטית טיפולית לנערות ונשים / צילום: Meira Gurai Raz

"העסק שלי", מספרת גאולה הדראי "עוסק בסטיילינג טיפולי הפונה לנערות ונשים. הדרך שבה אנחנו מתלבשים, בוחרים נעליים, תיקים, צעיפים, איפור וכו׳, ההופעה החיצונית שלנו מספרת עלינו סיפור. סטיילינג טיפולי זה תחום שמחבר בין לבוש המראה החיצוני לבן העולם הפנימי של האדם". לדבריה, "גם אם אנחנו לא משקיעים בכך מחשבה מיוחדת, כדאי שנעצור ונשאל את עצמנו איזה מסר אנחנו רוצים להעביר דרך ההופעה שלנו? מה ההופעה שלנו מספרת עלינו ואיך אנחנו יכולים לגייס אותה לטובתנו כדי שהיא תוכל לתמוך בנו ולחזק אותנו?" מטרתה של גאולה, כפי שהוא מגדירה זאת "היא שכמה שיותר נשים יעברו תהליך משמעותי ויקומו כל בוקר עם חיוך על הפנים ויסתכלו במראה ויתגאו במראה שלהן ויאמינו בעצמן".

"בתחילת דרכי העסקית", משתפת גאולה "העברתי סדנאות פרונטליות ומעת לעת גם ליוויתי באופן אישי את לקוחותיי השונים. אך מרגע שהקורונה נכנסה לחיינו בהפתעה מוחלטת, הבנתי שהמציאות הולכת להשתנות ללא היכר וללא ידיעה מתי נחזור לחיות כרגיל. בזמן הקורונה חלה ירידה חדה וברורה בפניות של לקוחות, כמי שפתחה את העסק במהלך הקורונה לא הייתי זכאית להטבות של המדינה. עם הזמן שהתפנה לי החלטתי להעלות סרטונים לרשתות החברתיות עם מגוון רחב של טיפים, לדוגמה: עבור נשים איך להתלבש נכון? אילו צבעים משפרים את הרגשה? ועוד ועוד. הסרטונים הצליחו לגרור תהודה ותגובות אוהדות ומשמחות של הצופות שלי בתקופה הכל כך מאתגרת. לצד זה ראיתי שהעולם עובר לפגישות ושיחות בזום ולכן החלטתי להעביר את הסדנאות הקבוצתיות שלי בזום - וכך העסק המשיך לפעול למרות אתגר הקורונה".

גאולה אומרת שלדעתה "הרבה נשים, חכמות, יפות ומוכשרות, זונחות לא פעם את הטיפוח האישי בגלל מחסור בזמן או בתקציב ולצד זו יש גם את השגרה העמוסה שלא מאפשרת להן הפוגה להתבוננות פנימית וחיצונית. במטרה לסייע לאותן נשים, אני מעניקה להן מקום בטוח לעצור, להתבונן בעצמן, לבחון מחדש את הרגלי הלבוש שלהן ולתת להן אפשרות לרענן את ההופעה שלהן, למען עצמן וסביבתן הקרובה. אני מציעה שני מסלולי סטיילינג: סטיילינג אישי וסדנת סטיילינג קבוצתי תהליכית".

"בסטיילינג אישי", מסבירה גאולה "מדובר בפגישה בת 5 שעות בה נבחן את הפריטים שיש להן בארון, נמצא שילובים מחמיאים בין פריטים כדי לייצר מהם כמה שיותר מערכות לבוש. בצורה כזאת, נוכל לנצל במקסימום את הקיים ולחסוך כסף וזמן. במידת הצורך, נכין רשימה של פריטים חסרים ונצא לסיבוב קניות לפי התקציב שיוחלט. בנוסף, במשך 3 חודשים אהיה זמינה בוואטסאפ להתייעצות בתמונות או בווידאו".

"סדנת סטיילינג קבוצתי תהליכית", הוא מוסיפה "היא פגישות קבוצתיות, כל אחת בת שעתיים, במהלכן אני מרצה על חשיבות ההופעה החיצונית כשיוצאים לעבודה, לחפש תעסוקה או לכל מטרה אחת שבה נדרשת הופעה ייצוגית. במהלך הסדנה אדבר על גזרות והתאמתן למבנה הגוף, על צבעים והתאמתם לגווני העור, סוגי בדים, סגנונות לבוש ואיך לבנות מלתחה חכמה שיש בה כמה פריטי בסיס איכותיים שסיבים ניתן ליצור הרבה ״לוקים״. בלי להוציא הרבה כסף ובמיוחד בתקופה בה אנחנו חיים שחלק גדול מאנשים איבדו את מקום העבודה שלהן בגלל הקורונה".

"אחרי שכבר למדתי להתנהל בין המצבים של הוודאות והאי ודאות", מסכמת גאולה "אני יותר ערוכה ומוכנה עם העסק לתת מענה בתקופות הללו. תקופות אלו בדגש על תקופת אי ודאות רק חידדו עד כמה נשים רוצות ללמוד את הנושא ומאוד חשוב להן להעביר את התחושות שלהם גם באמצעות בגדים. אני צופה שגם מעסיקים יהיו קשובים לתחום הזה בחיי העובדת והם יבינו שצריך להעניק את השירות עבורן כולן כחלק ממעטפת של תמיכה רחבה שניתנת כבר היום. אני רואה את העסק בשנים הקרבות תופס תאוצה ושאני בעלת עסק גדול עם הכנסה מכובדת". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il