ליברמן יקדם המלצות להוצאה לחל"ת של עובדי מדינה שמסרבים להציג תו ירוק

שר האוצר בוחן הקמת צוות בינתחומי שינסח כללים שיאפשרו להוציא עובדים במגזר הציבורי שאינם מעוניינים להציג תו ירוק במקום עבודתם לחופשה ללא תשלום • ההנחיות הללו שיגבשו בין משרדי הממשלה יחולו לצורך העניין רק על עובדים בשירות המדינה, ולא על העובדים במשק ככלל

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השרים ידונו הבוקר בהקמת צוות בינמשרדי תחת שר האוצר לריכוז המלצות להוצאה לחל"ת של עובדים במגזר הציבורי שאינם מעוניינים להציג תו ירוק במקום עבודתם. בצוות יהיו חברים הממונה על השכר במשרד האוצר וכן נציגים מנציבות שירות המדינה, משרד רה"מ, משרד החינוך ומשרד הבריאות. הצוות יגבש בתוך 30 יום רשימה של מקרים בשירות המדינה בתחומי הבריאות, הרווחה והחינוך, שבהם עובדים מסרבים להציג תו ירוק בכניסה למקום עבודתם. לאחר מכן ינוסחו הכללים שיאפשרו להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום במקרים כאלה.

לאחר 14 יום מקבלת ההמלצות תגובש ההנחיה שתחול על עובדים בשירות המדינה, ובכללם מורים וגננות במוסדות המתוקצבים על ידי המדינה. מדובר בפעולה מצומצמת יותר של שר האוצר אביגדור ליברמן במסגרת המלחמה בקורונה מזו שתוכננה לכתחילה במסגרת קידום הצעות חוק שיאפשרו פיטורים ללא זכויות של עובדים שאינם מעוניינים בהצגת תו ירוק.

ההנחיות הללו שיגבשו בין משרדי הממשלה יחולו לצורך העניין רק על עובדים בשירות המדינה, כאמור, ולא על העובדים במשק ככלל. הפעם לא מדובר בפיטורים ללא זכויות אלא ביציאה לחופשה ללא תשלום, ועדיין מדובר בצעד רחב היקף שיעבור ללא צורך בחקיקה. בנוסף הצעד נעשה בתמיכת שר הבריאות ניצן הורוביץ, עמדת שרת החינוך לא הובאה במסמך.

החוקים הקודמים שקידם ליברמן בנושא נבלמו בשל חוסר הסכמות בקואליציה בין היתר של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי וחברי מפלגתו של שר הבריאות - מרצ, שכאמור דווקא תומך בצעד הנוכחי. היועצים המשפטיים למשרד הבריאות והאוצר - לא הציגו כל מניעה לתיקונים הנדרשים לצורך ביצוע ההחלטה שמוביל ליברמן ולכן צפוי כי לקראת סוף ינואר יפורסמו הכללים החדשים לעובדים בשירות המדינה בתקופת הקורונה ברוח הדברים הללו.