ערב הסעודית מעלה את מחירי הנפט ללקוחות מאסיה ומארה"ב

ענקית האנרגיה הסעודית ארמקו העלתה את התעריפים של ינואר עבור כל חביות הנפט הגולמי שיישלחו לאסיה ולארה"ב • המהלך מסמן שיצואנית הנפט הגולמי הגדולה בעולם עדיין רואה ביקוש חזק בשני השווקים העיקריים שלה, למרות התפשטות וריאנט אומיקרון

מתקן נפט של ארמקו בג'דה, ערב הסעודית / צילום: Associated Press, Amr Nabil
מתקן נפט של ארמקו בג'דה, ערב הסעודית / צילום: Associated Press, Amr Nabil

ימים ספורים אחרי שבאופ"ק+ החליטו להעלות את תפוקת הנפט, בערב הסעודית מעלים מחירים ללקוחות באסיה ובארה"ב. המהלך מסמן שיצואנית הנפט הגולמי הגדולה בעולם עדיין רואה ביקוש חזק בשני השווקים העיקריים שלה, למרות התפשטות וריאנט האומיקרון.

ענקית האנרגיה הסעודית ארמקו העלתה את התעריפים של ינואר עבור כל חביות הנפט הגולמי שיישלחו לאסיה ולארה"ב. החברה העלתה את מחיר הנפט ללקוחות באסיה ב-60 סנט ל-3.30 דולר לחבית. ארמקו ככל הנראה תעלה גם את המחירים לחוזים ארוכי הטווח ב-70 סנט לחבית, זאת לפי סקר שנערך בסוף השבוע בקרב שישה סוחרים ובתי זיקוק באסיה.

באופ"ק+, בראשות הסעודים ורוסיה, הוחלט ביום חמישי האחרון להמשיך בהגדלת ההיצע בחודש הבא, למרות שמקרים חדשים של קורונה מאיימים לבלום את הביקוש. בארגון הודיעו שניתן לשנות את התוכניות בהתראה קצרה אם המצב בשוק יחמיר.

מחירי הנפט ירדו בששת השבועות האחרונים בגלל החשש מהתפשטות וריאנט האומיקרון והציפייה להיצע של חביות נוספות. מחירי הנפט הגולמי ירדו בכ-20% מתחילת נובמבר, אך הם עדיין גבוהים ב-35% ביחס לשנה שעברה.