אבי גבאי | בלעדי

90 מיליון שקל עבור 3% מהמניות: התוכנית של אבי גבאי למימון חלקו בעסקת פרטנר

מנכ"ל סלקום לשעבר יוציא 20 מיליון שקל מהונו העצמי, ויקבל הלוואה מגופים מוסדיים להשלמת 70 המיליון הנוספים • צפוי להתמנות ליו"ר דירקטוריון החברה

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

אבי גבאי ישקיע ברכישת פרטנר כ-90 מיליון שקל, מתוכם כ-20 מיליון שקל מהונו העצמי ואת 70 המיליון הנוספים, יקבל כהלוואה מהגופים המוסדיים שעימם הוא מתכוון לרכוש את השליטה בחברה. בסיום ההליך, גבאי יחזיק ככל הנראה כ-3% ממניות פרטנר.

הרבית שגבאי צפוי לשלם תהיה בשיעור של 7%, כלומר, תשלום של כמה מיליוני שקלים בשנה. זו הסיבה, ככל הנראה, שגבאי עשוי לעמוד בראש החברה כיו"ר הדירקטוריון, כך שיוכל לקבל תגמול להחזר הריבית. לא ברור אם איש העסקים שלמה רודב משתתף ברכישה, ואם כן זה יהיה בסכומים נמוכים בהרבה.

עסקת פרטנר נמצאת כרגע בצומת דרכים על רקע הדיון המתקיים בבית המשפט סביב התביעה של חיים סבן, שדורש לערוך מכרז על מניות התאגיד האצ'יסון, שאותם אמורים לרכוש קבוצת רודב-גבאי. ההתנגדות של סבן לעסקה הפתיעה את האצ'יסון, והערכה היא שמי שמוביל אותה באופן אישי זה אדם צ'זנוף מנהל העסקים של סבן, ששימש גם כיו"ר דירקטוריון פרטנר, ואף היה מושקע אישית ברכישת פרטנר בעבר.

כרגע הצדדים ממתינים לתגובת עורך הדין אהוד סול, המחזיק בנאמנות במניות האצ'יסון. זאת לאחר שלדרישת סבן לערוך מכרז הצטרפה כונסת הנכסים הרשמית, שבתגובתה להליך טענה כי אין סיבה שלא לערוך מכרז כדי למקסם את מכירת המניות שמעניקות לרוכש שליטה בחברה.

קשה להעריך מה תהיה תגובת קבוצת רודב-גבאי בשאלה אם יחליט בית המשפט להורות על מכרז והשאלה כרגע מוקדמת מדי. לטענת הנאמן, למרות שהיה ידוע וברור שהמניות מוצעות למכירה והתקשורת עסקה בכך לא מעט, לא היו קונים רציניים שהגישו הצעות ושהיו מסוגלים במקביל גם לקבל אישור רגולטורי.

מבחינת האצ'יסון והנאמן, יכולת הקבוצה הרוכשת לקבל אישור מהיר לעסקה מהווה את אחת הסיבות המרכזיות לכך שהסכימה למכור את המניות לקבוצת רודב-גבאי.