מייקל שין הכריז על עצמו כעל מיזם חברתי: שחקן ללא מטרות רווח

השחקן מתכוון להשקיע את ההכנסות שלו בקידום פרויקטים חברתיים בוויילס, שבה נולד • בין הפרויקטים שכבר השקיע בהם: מימון מלגות לסטודנטים וטורניר כדורגל למחוסרי בית

מייקל שין / צילום: Associated Press, Andy Kropa/Invision
מייקל שין / צילום: Associated Press, Andy Kropa/Invision

הכוכב ההוליוודי מייקל שין הוא מעכשיו שחקן ללא מטרות רווח: שין התחייב להמשיך ולייעד את הכסף שהוא מרוויח בהוליווד למימון פרויקטים חברתיים.

השחקן, שמוכר מהסדרה "בשורות טובות" או סרטים כמו "המלכה", כבר תרם מכספו למספר מיזמים חברתיים בוויילס, מולדתו. כך, באפריל האחרון הוא הודיע שיעביר בחמש השנים הבאות 50 אלף ליש"ט לטובת מימון מלגות לסטודנטים וולשים עבור לימודים באוקספורד. 

ב-2019 עמד שין מאחורי טורניר כדורגל למחוסרי בית בקארדיף, בירת ויילס. מדובר בפרויקט חברתי, שבו מתחרות נבחרות כדורגל לאומיות של שחקנים חסרי בית. בכדי לממן את הקמפיין הזה, שין מכר אז את כל אחזקות הנדל"ן שלו - בית אחד בארצות הברית ובית אחד בבריטניה - וגייס 2 מיליון ליש"ט. זאת לאחר שקיום הפרויקט עמד בסימן שאלה בשל מחסור במימון.

שין סיפר כי המפנה התרחש אצלו ב-2011, תוך כדי הפקה שהתרחשה בעיר הולדתו, פורט טלבוש. "פגשתי אנשים וארגונים שלא ידעתי שקיימים עד לאותו הרגע", אמר שין. "קבוצות קטנות שניסו לעזור לארגון, שהיה להם מספיק מימון רק כדי לעשות שינוי קטן בחיים של ילד אחד, למשל לקחת אותו לסרט או למשחק באולינג, משהו שיאפשר לו פשוט להיות ילד. חזרתי לבקר אחרי כמה חודשים, וגיליתי שהמימון של הארגון נגמר, והוא לא קיים יותר". שין הוסיף כי "הבנתי שההבדל בין זה שהחיים של ילד יהפכו למעט יותר טובים לבין זה שדבר לא יקרה, קשור בסופו של דבר בסכום כסף לא גדול, ואני רוצה לעזור לאנשים האלו. אני לא רוצה להיות רק תומך או ספונסר, אני רוצה לעשות יותר מזה. בשלב הזה הבנתי שאני צריך גם לחזור לחיות בווילס". שין באמת עזב את ארה"ב וחזר לחיות במולדתו. משם יוכל לעשות שינוי אמיתי ולא רק לדבר עליו.