מת אברהם קוזניצקי, מייסד חברת הבנייה מנרב

קוזניצקי הקים את חברת מנרב כשהיה בן 30, לאחר עשור שבו עבד כמורה וכמנהל בית ספר • במרץ השנה מכר קוזניצקי את החברה לפי שווי של 750 מיליון שקל, לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס ובהשתתפות כלל, מגדל ולאומי פרטנרס

אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי
אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי

אברהם קוזניצקי, מייסד חברת מנרב, מת היום (ד') בגיל 80. קוזניצקי הקים את חברת מנרב כשהיה בן 30, לאחר עשור שבו עבד כמורה וכמנהל בית ספר. במשך השנים הפכה החברה לקבוצת מנרב החזקות, אחת המובילות בישראל, בתחום הבנייה.

בין הפרויקטים המרכזיים שבהם הייתה מנרב מעורבת (בחלקם עם שותפים) הייתה הקמת עיר הבה"דים, הקמת קריית הממשלה בתל אביב ובירושלים, בניית דירות מגורים בכל רחבי הארץ, הקמת חוות טורבינות רוח ברמת הגולן, ועוד.

עיר הבה''דים בצומת הנגב / צילום: איל יצהר
 עיר הבה''דים בצומת הנגב / צילום: איל יצהר

ב-1983 הונפקה מנרב בבורסה. במרץ השנה מכר קוזניצקי את החברה לפי שווי של 750 מיליון שקל, לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס ובהשתתפות כלל, מגדל ולאומי פרטנרס ולגופים נוספים, בהם קרנות המורים והגננות. קודם לכן, ביולי 2020, מכרה מנרב את החברה הבת מנרב פרויקטים - לישראל קנדה ולחברת ראם של האחים נקש, תמורת 574 מיליון שקל. היא נמחקה מהבורסה ושינתה את שמה ל-ICR.

בראיון לשלומית לן בגלובס אמר קוזניצקי ב-2016: "לפעמים שואלים אותי למה אני עובד היום, הרי יש לי מספיק. אבל אני כמו צרכן סמים, שכל פעם צריך יותר. פעם הספיק לי חשיש. היום בלי הרואין אני לא יכול".