מקופות הגמל להשקעה ועד להחזרים מרשות המסים: עצות שימושיות לסוף השנה

סוף השנה הפיננסית הוא הזדמנות לנקות שולחן ולהתכונן לשנה הבאה • למה צריך לשים לב ואיזה הזדמנויות עומדות בפנינו • ארבע עצות שיעזרו לכם לסגור את 2021 בצורה טובה יותר

חגיגות פתיחת שנה באוסטרליה / צילום: Associated Press, Mark Baker
חגיגות פתיחת שנה באוסטרליה / צילום: Associated Press, Mark Baker

סוף שנת 2021, שהייתה שנה סוערת, גם בתחום התעסוקה וגם בתחומי ההשקעות, הוא הזדמנות לנקות שולחן ולהתכונן לשנה הבאה. מהחזרים ממס הכנסה ועד לניצול מיטבי של ההטבות במכשירים הפיננסים השונים, אספנו עבורכם מספר עצות שימושיות.

החלפתן עבודה או הייתם בחל"ת? אולי מגיע לכם החזר

מס הכנסה של שכירים נגבה באופן חודשי על ידי המעסיק, אך למעשה מחושב על פי ההכנסה השנתית. אם ההכנסה השנתית איננה אחידה לאורך השנה בגלל החלפת מקום עבודה, חודשים שבהם לא עבדתם או חל"ת, יש סיכוי לא מבוטל שמגיע לכם החזר.

התגרשתם? סיימתם תואר? עברתם דירה? ילדתן?

בתחילת שנת מס כל עובד שכיר ממלא טופס 106, ולפיו מחושבות נקודות הזיכוי המגיעות לו באותה שנה. אם במהלך השנה חלו שינויים שמעניקים לכם נקודות נוספות, ניתן לעדכן את המעסיק. במקרה כזה, הזיכוי יתעדכן באותה שנת מס. אם לא עדכנתם במהלך השנה, ניתן לאחר סיומה להגיש בקשה להחזר מס ברשות המסים.

נצלו את תקרות ההפקדה

במכשירי החיסכון שמעניקים הטבות מס מהמדינה, ישנן תקרות הפקדה שנתיות. הסיבה לכך היא הרצון של המדינה להגביל את ההטבה שהיא נותנת לכל אדם. מכשירי חיסכון עם הטבות מס הם מכשירי חיסכון משתלמים כיוון שהמדינה מעניקה לכם תוספת לחיסכון דרך ההטבות.

לכן, אם אתם מעוניינים לחסוך ולא ניצלתם את תקרת ההפקדה השנתית, בדקו את הכדאיות להפקדה למכשירים אלו. עצמאים: בדקו את ההפקדות לקרנות ההשתלמות, לקרן הפנסיה. עצמאים ושכירים: בדקו את ההפקדות לקופת גמל להשקעה.

בדקו ששילמתם את כל החשבונות

בדקו ששילמתם את כל הבירוקרטיות הקטנות של השנה החולפת: ארנונה, חשמל, כביש 6 וכביש 6 צפון. אל תשאירו קצוות פתוחים, וזאת משלוש סיבות: הראשונה, אם אתם מקבלים הנחות בתשלומים אלו, ישנן הנחות שיתבטלו אם נצבר חוב בשנה מסוימת. לכן, כדאי להסדיר חובות לפני סיום שנת המס. השנייה, אם מדובר בתשלומים שניתן להכיר בהם כהוצאות מוכרות לצורכי מס, שלמו אותן באותה שנה שבה הן הוצאו. והסיבה האחרונה: הימנעו מתשלום ריביות מיותרות.