מי יחליף את מנדלבליט? אלה המועמדים לתפקיד היועמ"ש

ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש תתכנס לראשונה הערב, בניסיון למצוא מחליף לאביחי מנדלבליט שיסיים את כהונתו בסוף ינואר 2022 • המועמדת הבולטת היא עו''ד גלי בהרב-מיארה, אך היא צפויה להיתקל בהתנגדות בשל חוסר ניסיונה בתחום הפלילי • מועמדים נוספים הם המשנה ליועמ"ש רז נזרי, ויועמ"ש מערכת הביטחון איתי אופיר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה תתכנס הערב (א') לראשונה על מנת לדון בהליכים הפרוצדורליים והראשוניים. יו"ר הועדה הינו נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס. על פי החלטתו, המועד האחרון להגשת מועמדות מטעם ראש הממשלה, שר המשפטים וחברי ועדת האיתור הוא ה-20 לדצמבר.

כידוע, מנדלבליט מסיים את כהונתו כיועמ"ש בסוף ינואר 2022, ועד תאריך זה תצטרך הממשלה למנות יועמ"ש במקומו. על כן, לוועדת האיתור יהיה זמן מצומצמם מאוד לצורך בחינת המועמדים.

בעיתון ידיעות אחרונות פורסם הבוקר (א')  כי המועמדת הבולטת לתפקיד מצד שר המשפטים גדעון סער היא עו''ד גלי בהרב-מיארה, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) וכיום עו''ד פרטי במשרדו של דודי תדמור.

אמנם בהרב-מיארה רצויה על ידי השר, אולם היא צפויה להיתקל בקושי משמעותי בוועדת האיתור - זאת לאור חוסר הניסיון שלה בתחום הפלילי ובתחום ייעוץ וחקיקה. סער התכונן "לבעיה" זו מראש והחליט לבקש מוועדת האיתור להמליץ על מספר מועמדים, מתוכם הממשלה תבחר את המועמד הרצוי והראוי בעיניה. כך התכוון סער להגדיל את סיכוייה.

מועמד בולט נוסף אשר זוכה לתמיכה רבה בקרב חברי הוועדה הוא עו''ד רז נזרי המכהן משנת 2011 כמשנה ליועמ"ש. גלובס מפרסם כעת כי גם עו''ד איתי אופיר, יועמ"ש מערכת הביטחון, נמצא ברשימת המועמדים ואף זוכה לתמיכה מסויגת של סער.

המשנה ליועמ"ש (משפט בין לאומי) רועי שיינדורף, נמצא גם הוא בין המועמדים וכך גם עו"ד איל ינון, לשעבר יועמ"ש הכנסת. ומלבדם, גם הפצ"ר לשעבר שרון אפק ייכלל ככל הנראה ברשימה. הן אפק והן ינון נמצאים במקביל ברשימת המועמדים לתפקיד שופט בית המשפט העליון.