מנכ"ל חדש למשרד התיירות: תא"ל במיל' דני שחר

שחר הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במנהל ציבורי • הוא יחליף בתפקידו את אמיר הלוי שיפרוש לאחר תשע שנות כהונה, וייכנס לתפקידו בתחילת חודש ינואר • את התפקיד מנכ"ל משרד התיירות אמור היה לקבל אמיר סולרסקי שהיה מועמד מטעם מפלגת יש עתיד, אך הוא החליט לוותר על המינוי ולהמשיך בעיסוקיו הנוכחיים

תא''ל במיל' דני שחר ושר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: יח''צ
תא''ל במיל' דני שחר ושר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: יח''צ

מהמערכה הצבאית למערכה התיירותית: תא"ל (במיל') דני שחר ימונה למנכ"ל משרד התיירות. שחר יחליף בתפקידו את אמיר הלוי שיפרוש לאחר תשע שנות כהונה והוא ייכנס לתפקידו בתחילת חודש ינואר.

שחר מגיע למשרד התיירות מתפקיד מנהל הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול (הרשות הלאומית לביטחון קהילתי). קודם לכן שימש כמנהל אגף בכיר "עיר ללא אלימות" במשרד לביטחון הפנים, לאחר ששימש כסמנכ"ל תפעול בעיריית נתניה וכמ"מ מנכ"ל העירייה.

הרקע ששחר מביא עמו משירותו הצבאי כולל תפקידים שונים בהם סגן מפקד אוגדה, מפקד חטיבות, מפקד בקומנדו הימי, מפקד יחידת המסתערבים שמשון ועוד. שחר הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במנהל ציבורי.

את תפקיד מנכ"ל משרד התיירות אמור היה לקבל אמיר סולרסקי שהיה מועמד מטעם מפלגת יש עתיד. סולרסקי חתם אמנם על הסכם ניגוד עניינים אולם החליט לוותר על המינוי ולהמשיך בעיסוקיו הנוכחיים.

שחר נכנס לתפקידו בתקופה מאתגרת ואומללה למדי. כניסת התיירים לישראל נאסרה בסוף נובמבר, פחות מחודש לאחר שנפתחה ישראל לתיירות לאחר סגר של שנה וחצי. בשלב זה לא נראה שיש צפי לחידוש כניסת התיירים ופעילויות שמטרתן לשווק את ישראל כיעד תיירותי נעשות כרגע ללא אופק. לפי סוכני התיירות הנכנסת, תיירים מעדיפים שלא לתכנן ביקור בישראל לנוכח אי הוודאות של קיומו - כפי שקורה כעת.

שר התיירות יואל רזבוזוב הגדיר את שחר כ"מנהל מעולה, איש ביצוע בעל ראייה מערכתית רחבה שיודע להוביל שינויים נחוצים לארגון בראשו הוא עומד, בעל יחסי אנוש מעולים שמהווה דוגמא אישית לכל הסובבים". השר הודה להלוי, המנכ"ל היוצא "כשנכנסתי לתפקיד בתוך משבר הקורונה, אמיר ידע לתת עצה טובה, זווית מלאה בניסיון ורעיונות מקוריים - הכל כדי לעזור לתעשיית התיירות לצלוח את המשבר".

לאחרונה הציג שר התיירות לוועדת הכלכלה חזון ויעד של 10 מיליון תיירים שיבקרו בישראל בשנה. בשנת השיא, שנת 2019, ביקרו במדינה 4.5 מיליון תיירים. בשנת 2020 בחסות משבר הקורונה נכנסו לישראל 850 אלף תיירים, רובם בשלוש החודשים הראשונים של השנה במהלכם התאפשרה כניסת זרים לישראל. כניסה זו נעצרה כאמור במרץ 2020.