ליברמן מתנצל על דבריו נגד מורי הדרך אמש: "ניסוח מאוד לא מוצלח"

אמש אמר ליברמן ש"לסוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות המקצוע" • בישיבת סיעת ישראל ביתנו היום אמר שר האוצר כי "הניסוח שלי היה מאוד לא נכון, אבל המספרים נכונים" • בנוסף ציין ליברמן כי לא יהיו מענקים: "אין יותר מענקים לכל אזרח, אלא השקעות. יש סימנים מדאיגים ואנחנו חייבים להיות ערוכים ל-2022"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר

שר האוצר אביגדור ליברמן מתנצל בצהריים על דרך הניסוח שלו אתמול על מורי הדרך ועל כך שעליהם לשנות את תעסוקתם. בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "הניסוח שלי היה מאוד לא נכון ומאוד לא מוצלח, אבל המספרים נכונים. בשנה החולפת היו כ-327 אלף אשרות תייר למדינה וזה ירד מ-4 וחצי מיליון. כ-300 אלף תיירים סך הכל והיתר קרובי משפחה. לכן אנחנו דנים יום יום עם ענף התיירות על סיוע של עשרות מיליונים, גם להכשרה מקצועית. אני מקווה שעד יום חמישי נוכל לגבש חבילת סיוע".

עוד לדברי ליברמן ,"במצב שבו אין מספיק תעסוקה במשק הולכים לתעסוקה יזומה, אבל היום ההיצע ענק וחסרים עובדים בענף הייטק ותעשייה ומסחר. וכל יום אנחנו מקבלים דרישות לעובדים זרים. נעשה ניסוי בענף ההייטק ונייבא עובדים זרים. אז הדרך הנכונה היא הסבה מקצועית. אף אחד לא ערב שלא יהיה גל חמישי. גם שנה הבאה לא יהיו פה 4 וחצי מליון תיירים".

ליברמן ציין כי לא יהיו מענקים ואמר כי "אנחנו מחליפים את מדיניות המענקים. אין יותר מענקים לכל אזרח, אלא השקעות. באופן כללי אני מודאג ממה שקורה במערכת הכלכלית העולמית. יש סימנים מדאיגים ואנחנו חייבים להיות ערוכים ל-2022".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה גם כן לצורך בפיצויים לתיירות: "ממשלת ישראל לא יכולה להפקיר אותם. זו לא אפשרות לסייע להם, זו החובה של הממשלה לסייע למי שנפגעים מהחלטת הממשלה".

אמש אמר ליברמן בדיון על פיצוי נדרש לענף התיירות בישיבת הממשלה ש"הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזניים. לגבי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות המקצוע. מארבע וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000 וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך, כבר שינו תחום". הערתו, שהצטרפה גם להערה של שרת התחבורה ועוד שלל התבטאויות וחיכוכים עם גורמי הממשלה, התסיסו את העוסקים בענף לצאת במחאה.