המשנה לשעבר למנכ"ל מיקרוסופט ישראל מרב בהט חושפת סטארט-אפ סייבר חדש

מרב בהט, לשעבר המשנה למנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוספט בארץ, חברה לתומר שוורץ, ממייסדי ארמיס, וליובל אופיר, אקס קלארוטי, כדי להקים את DAZZ, מערכת לניהול ותיקון ליקויים באבטחת ענן • DAZZ נחשפת לאחר גיוס מצטבר של 60 מיליון דולר

מנכ''לית DAZZ מרב בהט / צילום: נתנאל טוביאס
מנכ''לית DAZZ מרב בהט / צילום: נתנאל טוביאס

בשוק קיימים כלים רבים לזיהוי פגיעויות, חולשות וליקויי אבטחה, אך כיום לארגונים אין מספיק זמן ומשאבים כדי להתמודד ולפתור את כל הנושאים הפתוחים בזמן, מה שמשאיר אותם כל הזמן לא מוגנים. לצורך כך קמו סטארט-אפים שמפתחים כלים לסיוע בתעדוף של הנושאים הדחופים ביותר ולמציאת פתרונות מהירים.

בשבוע שעבר דיווחנו למשל על גיוס 50 מיליון דולר בידי הסטארט-אפ הישראלי טורק (Torq), שמציע כלי ליצירת פתרונות לבעיות אבטחה בממשק ללא קוד. חברה ישראלית נוספת שעוסקת בתחום היא וולקן סייבר (Vulcan Cyber) , שגייסה עד היום 35 מיליון דולר ומפתחת מערכת לניהול ותיקון חולשות אוטומטית.

בעולם הזה של ניהול ותיקון החולשות פועל גם הסטארט-אפ דאזז (DAZZ), שנחשף היום (ג') רשמית לאחר שכבר גייס 60 מיליון דולר. מנכ"לית דאזז מרב בהט מסבירה כי המוצר שלהם עוזר לארגונים לנהל את סדר העדיפויות מבחינת בעיות האבטחה, מפנה את הבעיות לגורמים הנכונים בארגון ומציע להם, בחלק גדול מהמקרים, פתרון אוטומטי.

מאחורי דאזז עומד צוות מנוסה של שלושה יזמים שכולל את בהט (מנכ"לית), לשעבר משנה למנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל ומנהלת חטיבת אבטחת הענן של מיקרוספט (בהט עבדה במיקרוספט תחת אסף רפפורט, כיום מנכ"ל חד-הקרן לאבטחת הענן וויז); תומר שוורץ (סמנכ"ל הטכנולוגיות), אחד ממייסדי החד-קרן ארמיס, שמתמחה באבטחת מכשירי אינטרנט הדברים (IoT); ויובל אופיר לשעבר סמנכ"ל המו"פ של חד-הקרן לאבטחת סייבר תעשייתית קלארוטי.

לאור הניסיון העשיר של היזמים, דאזז גייסה מימון גדול מהיר יחסית. החברה קמה רשמית בינואר השנה ובאותו הזמן קיבלה גיוס סיד של כ-10 מיליון דולר מהקרנות סייברסטארטס וגריילוק. ביולי היא התחילה לעבוד מול לקוחות וכיום מודיעה דאזז, כחלק מחשיפתה הראשונית, על גיוס סבב A של 50 מיליון דולר נוספים בהובלת אינסייט פרטנרס האמריקאית ובהשתתפות קרן אינדקס והמשקיעים הקודמים. בחברה מועסקים כיום 30 עובדים.

"כשאתה מסתכל על חברות שנפרצו, הבעיה שלהן לא הייתה מחסור במערכות אבטחה, אלא שלקח ימים ושבועות לתקן בעיה אחת. לפי דוח של חברת המחקר גרטנר עד 2025, כ-99% מכל התקיפות יתבססו על תקלות ידועות שאפשר היה למנוע. תיקון בעיות כאלה בסביבת פיתוח בענן הוא עניין חוצה ארגון לפעמים ואנחנו מורידים את זמן התיקון משמעותית", אומרת בהט.

לדברי בהט, לחברה יש כיום 12 ארגונים משלמים, חצי מהם שייכים לרשימת פורצ'ן 500. "האתגר הגדול מבחינתנו הוא להגדיל את הצוות תוך שמירה על אותה איכות ותרבות ארגונית. אנחנו נקים מערך של מכירות ושיווק בארה"ב, כשהמטרה שלנו היא להפוך לחברה גדולה וחשובה בעולם", מוסיפה בהט.