גוגל נלחמת בסרבני החיסון: עובדים שלא יתחסנו יקוצץ שכרם, ובסופו של דבר גם יפוטרו

בתזכיר שהפיצה הנהלת גוגל בין העובדים שלה, היא מזהירה את סרבני החיסון ביניהם, גם אלה שעובדים מהבית, שאם לא יתחסנו עד 18 בינואר הם יוצאו לחופשה ואפילו יפוטרו • גם בדיקות שליליות לא יהוו תחליף לחיסון מלא

גוגל / צילום: Shutterstock, Asif Islam
גוגל / צילום: Shutterstock, Asif Islam

גוגל מיישרת קו עם הצו הנשיאותי בארצות הברית ודורשת מכל העובדים שלה להתחסן לקראת חזרה למשרד. השבוע הפיצה הנהלת החברה תזכיר בין יותר מ-150 אלף העובדים שלה בארצות הברית, ובו היא דורשת מכולם להציג אישורי חיסון מלאים נגד הקורונה עד אמצע חודש ינואר, או שהם יאבדו משכרם ואפילו יפוטרו בהמשך הדרך.

ההנחיה הקפדנית של גוגל מגיעה בעקבות הצו הבריאותי שפרסם הנשיא ג'ו ביידן, בנוגע לכללי החיסון המחייבים במקומות עבודה גדולים. לפי הצו הנשיאותי, חברות אמריקאיות גדולות עם יותר מ-100 עובדים חייבות להבטיח עד 18 בינואר שכל העובדים שלהן יחוסנו באופן מלא, או יציגו באופן קבוע אישורי בדיקות.

בעוד שרוב חברות הטכנולוגיה האמריקאיות בחרו לדחות, שוב, את החזרה למשרד, כתגובה לצו של הנשיא ביידן, גוגל מודיעה שהתוכנית לחזור לעבודה מהמשרד, לפחות לשלושה ימים בשבוע, עומדת בעינה. החברה התכוונה להחיל את מדיניות החזרה למשרד כבר בתחילת ינואר, אבל עם התפרצות זן האומיקרון היא נסוגה מלוח הזמנים הזה ונצמדה במקום כך להצהרה שרק במהלך השנה הבאה ישובו העובדים מהבית.

לקראת זאת, גוגל פרסמה, כאמור, את הצהרתה על אפס סובלנות כלפי סרבני החיסון, אפילו מעבר למה שקובע הצו של הנשיא ביידן. החברה מחייבת את כל העובדים במדיניות הקפדנית, בין אם הם מתכוונים להגיע בסופו של דבר לעבודה במשרד ובין אם לא. עוד מדגישה ההודעה בקשר לכך, שבדיקות קורונה תכופות, גם אם שליליות, אינן תחליף לחיסון מלא.

עובדי גוגל נדרשים להצהיר על סטטוס החיסון שלהם, בצירוף תיעוד מתאים, או להגיש בקשה חריגה לפטור מחיסון על רקע רפואי או דתי, שתיבדק אחת אחת, כל בקשה לגופה.

המועד האחרון לבצע את הנחיות החברה הוא כאמור 18 בינואר, וכל מי שלא יעמוד בדרישות ייצא לחופשה מנהלית בת 30 יום. אחרי 30 הימים האלה הוא ייוצא לחופשה אישית ללא תשלום עד שישה חודשים. בזמן החופשה האישית ללא תשלום, ניתן יהיה לשמור על הטבות השכר, אבל רק במשך שלושת החודשים הראשונים של החופשה. אם כעבור חצי שנה עובד עדיין לא יפעל לפי הנחיות החיסון, תסתיים העסקתו בגוגל.

לא כל העובדים של גוגל מקבלים את דרישות החברה בשוויון נפש. כמה מאות עובדים כבר הפיצו עצומה שמתנגדת לדרישות, בעיקר לאלו הנוגעות לעובדים שמתכוננים להמשיך ולעבוד מהבית.