הסטארט-אפ שרוצה לגמול את העולם מהפלסטיק המזהם, גייס 170 מיליון דולר

UBQ פיתחה טכנולוגיה להפיכת אשפה ביתית לתחליף פלסטיק המפחית את הפגיעה בסביבה • הפיתוח של מאפשר קליטת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן כיום למחזור

מפעל UBQ / צילום: UBQ
מפעל UBQ / צילום: UBQ

הפסולת הביתית תפתור את משבר הפלסטיק? חברתUBQ הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה להפיכת אשפה ביתית לתחליף פלסטיק המפחית את הפגיעה בסביבה, הודיעה היום (ד') על גיוס של 170 מיליון דולר.

הפיתוח של החברה מאפשר קליטת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן כיום למחזור. בין היתר, תשתיות UBQ מסוגלות להשתמש בשאריות מזון, פלסטיק מעורב שכמעט בלתי אפשרי למגזור, קרטון, נייר ואף חיתולים, והופכת אותם לחומר תרמו-פלסטי.

חומר הגלם הנוצר בתהליך העיבוד אותו מבצעת החברה, משמש לייצור מוצרי פלסטיק רבים בתחום הלוגיסטיקה, בנייה, תעשיית הרכב, קמעונאות ואף הדפסות תלת מימד. למודל הכלכלה המעגלית של החברה, כבר יש לקוחות בשטח. בין לקוחותיה נמנות חברות ענק עולמיות כמו Mainetti, Mercedes Benz ו-Arcos Dorados הזכיינית הגדולה בעולם של מסעדות מקדונלדס ברחבי אמריקה הלטינית, כתר פלסטיק וכרמל אולפינים מקבוצת בזן.

UBQ מציעה פתרון לכשני מיליארד טון של אשפה ביתית שאינה ממוחזרת כיום ומגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח למרחבי טבע כולל נהרות ואוקיינוסים. אשפה זו היא הגורם השלישי לפליטת מתאן מפעילות אנושית. כל טון שמייצרת החברה חוסך עד 12 טון של פליטת פחמן לאורך 20 שנה, ולכן המוצר הוא בעל טביעת רגל פחמנית שלילית.

את הגיוס השלימה החברה בעזרת זרוע ההשקעות בטכנולוגיות אקלים מתקדמות של קרן TPG ובהשתתפות Battery Ventures ו-M&G’s Catalyst הבריטית. כעת, כספי ההשקעה יאפשרו ל-UBQ להרחיב את הפריסה הבינלאומית ולעמוד בביקוש הגובר לחומרים אקולוגיים בר קיימא.

אתר היצור הנוכחי בקיבוץ צאלים ימשיך את פעילותו המסחרית וירחיב את המחקר והפיתוח של חומרים מתקדמים חדשים, ולאחר הגיוס, החברה נמצאת בשלבי הקמת מפעל חדש בהולנד שצפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה.

אלברט דואר, יו"ר ומנכ"ל משותף בחברה, אומר: "ההשקעה מגיעה בעיתוי נכון על רקע החלטות ועידת האקלים של האו"ם בגלזגו לצמצם את פליטות הפחמן בתוך מספר שנים. המוצר שלנו יכול לאפשר לממשלות וחברות לעמוד באמות המידה שנקבעו ובהשגת יעדי הפיתוח הבר-קיימא שלהם."