איילת שקד | בלעדי

הסדר ניגוד העניינים של איילת שקד: לא תעסוק בתוכניות בנייה של קנדה ישראל

חצי שנה לאחר הקמת הממשלה, שרת הפנים איילת שקד חתמה על הסדר ניגוד עניינים, שלפיו ייאסר עליה לטפל כשרה או כחברה בממשלה בתוכניות בנייה ובבקשות ופניות של ברק רוזן, מבעלי השליטה ומנכ"ל קנדה ישראל

שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר
שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר

חצי שנה לאחר הקמת הממשלה, שרת הפנים איילת שקד חתמה על הסדר ניגוד העניינים שלה. על פי ההסדר, ייאסר על איילת שקד לטפל כשרה או כחברה בממשלה בתוכניות בנייה ובקשות ופניות של ברק רוזן, מבעלי השליטה ומנכ"ל קבוצת ישראל קנדה . יש לציין כי הסדר ניגוד העניינים קובע כי האיסור יחול רק על תוכניות ששקד יודעת כי הן נוגעות במישרין לברק רוזן ולחברות שבשליטתו.

עוד ציינה שקד בהסדר ניגוד העניינים שלה, כי ברשות אביה קרקע ששטחה 2 דונם בתוכנית מתארית בהרצליה. שטחה הכולל של התוכנית הוא כ-2,000 דונם. על שקד ייאסר לטפל בעניינים הנוגעים במישרין לתוכנית זו וכן בעניינים שלמיטב ידיעתה משפיעים באופן משמעותי על החלקה האמורה.

לפני כחודש, הכריזה ועדה בראשות שקד קידמה רשימה של 17 מתחמים שיועברו לותמ"ל. בתוך המתחם בפי גלילות, יש לברק רוזן אחוזים מסוימים. לדבריה של שקד, היא לא ידעה על כך. הסדר ניגוד העניינים חל כאמור רק על קרקעות ששקד יודעת כי שייכים לברק רוזן. יש לציין כי התוכנית הוקפאה בשלב זה לאור התנגדות של המשרד להגנת הסביבה. לאחר שנודע כי יש לרוזן אחוזים בתוכנית, מנעה את עצמה שקד מטיפול בתוכנית זו והנושא הועבר לטיפולו של השר זאב אלקין.