נציב חדש לגוף הביקורת על גופי התביעה: השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין

פינקלשטיין, שיחליף את השופט בדימוס דוד רוזן, עומד בימים אלה בראש ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין הבריחה מבית הסוהר גלבוע וייכנס לתפקידו החדש בעוד מספר חודשים, לאחר סיום עבודת הוועדה

השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין / צילום: תמר מצפי
השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין / צילום: תמר מצפי

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (א') על מינויו של השופט בדימוס פרופ' מנחם פינקלשטיין לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. פינקלשטיין יחליף את השופט בדימוס דוד רוזן המסיים את תפקידו בתחילת ינואר 2022.

פינקלשטיין עומד בראש ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין הבריחה מבית הסוהר גלבוע. לכן הוא ייכנס לתפקידו בעוד מספר חודשים, לאחר סיום עבודת הוועדה. עד לכניסתו לתפקיד תמלא את מקום הנציב עו״ד ליעד מאיר צדר, שמשמשת כיום כסגניתו של הנציב הנוכחי.

בראשית האינתיפאדה השנייה שימש פינקלשטיין כפרקליט הצבאי הראשי והוביל את הטיפול המשפטי של צה"ל בלחימה בטרור. בנוסף כיהן כסנגור הצבאי הראשי, כתובע הצבאי הראשי וכמשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף ולאחר מכן שימש כשופט בית המשפט המחוזי מרכז וכסגן נשיא בית המשפט. בשנת 2016 היה מועמד להתמנות לבית המשפט העליון, ולפני כשנה פרש מכס השיפוט.

ההחלטה על מינויו של פינקלשטיין נעשתה לאחר היוועצות עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובהסכמת השר לביטחון הפנים עמר בר-לב והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

השר סער מסר: "אני מודה לשופט דוד רוזן על מילוי התפקיד בשנים האחרונות. מוסד נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות הוא מוסד חשוב וחיוני גם לחיזוק אמון הציבור במערכת התביעה. בחודשים הקרובים אבחן את הצורך בתיקוני חקיקה, בהתחשב בניסיון הנצבר בשנים האחרונות להגדלת האפקטיביות של הביקורת״.