מנהלת ה-AI בליווי'ס אומרת שאלגוריתמים הצליחו להגביר מכירות

השימוש באינטליגנציה מלאכותית עזר לחברת ההלבשה לקבל החלטות טובות יותר בתחומים כמו תמחור ומשלוחים, כך אומרת מנהלת האסטרטגיה והאינטליגנציה מלאכותית קטיה וולש

חנות של ליוויס / צילום: Shutterstock, NP27
חנות של ליוויס / צילום: Shutterstock, NP27

בחברת ליווי'ס אומרים שהשימוש באינטליגנציה מלאכותית הוא חיוני בתחומים כמו תמחור ועזר ליצרנית הבגדים להגדיל את ההכנסות ולשפר את שולי הרווח.

אחד מגורמי המפתח למאמץ זה הוא מאגר מידע עצום שבנתה החברה בענן של גוגל, כך אומרת קטיה וולש, מנהלת האסטרטגיה והאינטליגנציה המלאכותית בליווי'ס. המאגר מכיל מידע על מכירות ומלאי מחנויות ליווי'ס וכן כמה חנויות המופעלות על ידי רשתות אחרות, אמרה וולש.

המאגר כולל מידע שצרכני ליווי'ס משתפים עם החברה. כמו כן, הוא מכיל מגוון של מידע חיצוני, המגיע ממקורות ציבוריים ופרטיים, העוקב אחרי דפוסי הקנייה של הצרכנים וההתנהגות שלהם, תחזיות מזג אוויר ואקלים, מגמות בכלכלה ועוד.

מטמון המידע הזה, אמרה וולש, חיוני להטמעת יכולות האינטליגנציה המלאכותית ברחבי החברה בליווי'ס. יישום של למידת מכונה ואוטומציה של המידע עזרה לחברה להגביר את הפרסונליזציה של השיווק לצרכנים, לעשות החלטות תמחור ממקום של ידיעה, לחזות את הביקוש ולמקסם את היכולת לעמוד בציפיות הצרכנים, וכל אלה עזרו לעסקי החברה, אמרה.

החברה משתמשת בלמידת מכונה, קטגוריית משנה באינטליגנציה מלאכותית, המשתמשת בסטטיסטיקה ובחישובי הסתברות על מנת לזהות באופן אוטומטי דפוסים במידע ולבצע תחזיות, אמרה וולש.

ליווי'ס לא הייתה יכולה לזהות מגמות כאלה ללא למידת מכונה

לדוגמה, המערכת גילתה כי טי-שירט ספציפי העשוי מבד מעט עבה יותר נעשה פופולרי אצל צרכניות בסין. זה היה מוצר שהחברה שקלה להפסיק לייצר. הניתוח של למידת המכונה שכנע את החברה להמשיך להציע אותו בסין, ושם מכירותיו נשארו חזקות, אומרת וולש.

החברה לא הייתה יכולה לזהות מגמות כאלה ללא למידת מכונה, בהתחשב בנפח המוצרים שהיא מוכרת ברשת ובכ-50 אלף חנויות פיזיות ביותר מ-110 מדינות, אמרה וולש.

בליווי'ס משתמשים במאגר המידע ולמידת המכונה גם לתמיכה בתמחור ובהחלטות על משלוחים, כולל המיקומים הטובים ביותר מהם כדאי לחברה לשלוח את מוצריה. במקום לשלוח הזמנה מקוונת ממרכז הפצה היא עשויה לשלוח מוצר מחנות של הרשת הקרובה לכתובת של הרוכש. זה עוזר לחברה לנהל טוב יותר את המלאי בחנות - ולשלוט בעלויות השילוח - אבל לעתים קרובות תוצאה כרצויה נוספת, הקונים מקבלים את ההזמנות שלהם מהר יותר.

"אינטליגנציה מלאכותית משחקת תפקיד בעל משמעות", אמרה וולש. יישום אינטליגנציה מלאכותית על תמחור "מאפשר לנו לא לעשות הנחות רחבות וגדולות כפי שהיה נהוג בעבר", אמרה.

השימוש באינטליגנציה מלאכותית נתן לחברה יכולת חדשה לכוון בצורה מדויקת ללקוחות, אומרת וולש. "זה עזר להגדיל את ההכנסות", אמרה.

בליווי'ס אמרו שהאיצו את יוזמות האינטליגנציה המלאכותית עם הגעתה של וולש לחברה ב-2019. לפני שהצטרפה לליווי'ס, הובילה את תחום המידע והאינטליגנציה המלאכותית ב-Vodafone Group וב-Prudential Financial. לוולש דוקטורט באסטרטגיית תקשורת עם התמחות במתודולוגיה כמותית.

ההכנסות נטו של ליווי'ס, שנפגעו בשיא המגפה, גדלות. החברה נמצאת כיום בתקופה שקטה, לפני פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, אבל באוקטובר הודיעה ליווי'ס שהיא צופה שההכנסות נטו לרבעון הרביעי, שנגמר ב-29 בנובמבר, יעלו ב-20% עד 21% לעומת ההכנסות נטו בגובה 1.39 מיליארד דולר עליהם דיווחה החברה בתקופת שלושת החודשים שהסתיימה ב-29 בנובמבר 2020. זה קובע את ההכנסות נטו בטווח של 1.66 עד 1.68 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי של 2019 דיווחה החברה על הכנסות של 1.7 מיליארד דולר וברבעון הרביעי של 2018 על הכנסות נטו של 1.59 מיליארד דולר.

"האינטליגנציה המלאכותית ויוזמות טכנולוגיות אפשרו לנו לשנות את פני החברה... זו עדיפות עבור החברה ואנחנו מעניקים ערך נוסף לכל בעלי המניות שלנו", אמר מנהל הכספים בליווי'ס, הרמיט סינג.

ג'ים דאפי, מנהל השקעות בחברת ההשקעות Stifel Financial Corp, הכוללת את ליווי'ס, אמר ששולי הרווח ברוטו של החברה - מדד של כמה כסף נשאר לה ממכירות לאחר הפחתת עלותן - משתפר. הוא אמר ששולי הרווח ברוטו מראים עד כמה חברה נבונה בהתאמת המלאי לביקוש וכמה היטב היא חוזה מגמות על מנת להימנע מלתת הנחות אחר כך.

שולי הברוטו של ליווי'ס לרבעון השלישי שנגמר ב-29 באוגוסט היו 57.6%, לעומת 54.3% בשנה קודם לכן ו-53% ברבעון השלישי של 2019.

דאפי חוזה שהרווח השולי ברוטו של החברה ב-2021 יעמוד על 57.7%.