קבינט הקורונה יתכנס במהלך השבוע, הגבלות חדשות בדרך

בממשלה עובדים על תקנות חדשות להסדרת העבודה מהבית של המגזר הציבורי כך שלפחות חמישים אחוז מהעובדים יעברו לעבודה מרחוק • בנוסף, נעשית עבודה על החזרת התו הסגול לקניונים

נפתלי בנט / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
נפתלי בנט / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

שרי הממשלה יאשרו במהלך השבוע מגבלות חדשות כדי להתמודד עם התפרצות האומיקרון: בשעות אלו עובדים בממשלה על תקנות חדשות להסדרת העבודה מהבית של המגזר הציבורי כך שלפחות חמישים אחוז מהעובדים יעברו לעבודה מרחוק. התקנות יובאו לאישור חברי קבינט הקורונה ביממה הקרובה. בנוסף, נעשית עבודה על החזרת התו הסגול לקניונים הכולל בעיקר הגבלת תפוסה, זאת לאחר שהמלצתו של רה"מ בנט להחיל תו ירוק בקניונים נבלמה על ידי שותפיו לממשלה. גם על התו הסגול ייערך היום משאל כדי לוודא שיש לו אכן את התמיכה הנדרשת. בהמשך השבוע צפוי להתכנס בכל זאת קבינט הקורונה ולדון בהחמרת ההגבלות.

במהלך נאומו אתמול התייחס בנט לצורך בהגבלת התקהלות אולם הנושא עדיין נבחן וכרגע הוא הסתפק בפנייה ל"שכל הישר" של האזרחים, להימנע מהתקהלויות ולעטות מסכות. הבוקר שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את הרחבת רשימת המדינות האדומות, בהתאם להמלצת הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות שנדונה אתמול בישיבת הממשלה. בהתאם, איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ ותורכיה - יוגדרו כאדומות החל ממחר (ג׳), בחצות. דיון ועדת החוקה בנושא יתקיים מחר בבוקר.

לבנט יש אופוזיציה ממשלתית נגד החמרת ההגבלות נוכח התפשטות הקורונה ובכיר במערך קבלת ההחלטות אמר כי "הכרעות משמעותיות לפנינו ויש לרתום בשבילן את כל שרי הממשלה". העובדה כי רה"מ נמנע מלכנס את קבינט הקורונה עד כה מרמזת על הקושי בקבלת ההחלטות הממשלתית ולכן, בשלב הזה לפחות, בנט יחד עם שר הבריאות מביאים החלטות להכרעה במשאלים טלפוניים של שרי הממשלה בלבד.

אתמול אמר בנט ביחס למעבר לעבודה מרחוק גם במגזר הפרטי: "יש לי בקשה מבעלי עסקים, מנכ"לי חברות בהייטק ומחוצה לו, כל מי שיכול לאפשר לעובדיו עבודה מהבית בלי פגיעה - עשו זאת, כבר מחר. אנחנו עוברים שלב, זה לא יהיה לנצח, אבל זה הזמן לעבור לעבודה מהבית במגזר הפרטי אם אתם יכולים. גם אנחנו, במגזר הציבורי, נעבור למתכונת מצומצמת שתאפשר יותר עבודה מהבית. זה יקרה בימים הקרובים".