הצרחה בחדשות 13: תמר איש שלום עוברת להגיש את חדשות השבת והילה קורח תגיש את המהדורה המרכזית

אחרי כעשור בו הגישה את המהדורה המרכזית, תמר איש שלום תעבור להגיש את "חדשות השבת". לנעליה תיכנס הילה קורח • שינויי ההגשה בשתי המשבצות יבוצעו במהלך השבועות הקרובים • בשבועות האחרונים עזבו את החברה כמות רבה של עובדים, אך במקביל נעשים ניסיונות להביא לשינויים שישפרו את ביצועי הרייטינג

תמר איש שלום ואודי סגל, המהדורה המרכזית / צילום: צילום מסך מתוך חדשות 13
תמר איש שלום ואודי סגל, המהדורה המרכזית / צילום: צילום מסך מתוך חדשות 13

שינוי משמעותי בחדשות 13: מגישת החדשות ב-10 השנים האחרונות, תמר איש שלום, תפסיק להגיש את מהדורת החדשות המרכזית ותעבור להגיש את "חדשות השבת". את מקומה לצידו של אודי סגל תתפוס הילה קורח, שמגישה את "חדשות השבת" בשנתיים האחרונות.

נזכיר כי איש שלום הגישה את המהדורה לבד במשך מספר שנים עד אשר לפני שנתיים, כחלק מהניסיון לייצר בידול מול חדשות 12, עברה המהדורה להגשה זוגית ולצידה על כסא המגיש התיישב אודי סגל. מאז מיזוג ערוץ עשר עם רשת וביתר שאת בשנה האחרונה לא מצליחה חברת החדשות בגילגולה החדש לתפוס את המקום המצופה ממנה מבחינת אחוזי הצפייה. החברה איבדה את ה-DNA הבועט והלוחמני של חדשות עשר ולא גיבשה DNA ברור חדש. הנתונים הלא מחמיאים של המהדורה הם רק סימפטום של בעיה עמוקה יותר שנוצרה מאז המיזוג.

לפני חודשים ספורים מונה כמנכ"ל חדשות 13 העיתונאי אלעד אבירם וזמן קצר לאחר מכן מונה רותם דנון כסמנכ"ל תוכן. בשבועות האחרונים עזבו את החברה כמות רבה של עובדים, אך במקביל נעשים ניסיונות להביא לשינויים שישפרו את הביצועים.

המעבר של איש שלום לחדשות השבת אמור לאפשר לה להציג יכולות עיתונאיות נוספות שלה, שבאו לידי ביטוי פה ושם בעת שהגישה את המהדורה, אך מעצם הפורמט והתבנית המובנה לא ניתן היה לתת להן במה רחבה יותר. מהחברה נמסר כי איש שלום תעבור לבקשתה להגשת תוכנית המגזין המובילה של החברה ותוביל יחד עם העורך החדש, פיני אסקל, מהלכים לשדרוג מהדורת השבת, ותיקח חלק משמעותי בעשייה המגזינית ובעיצוב התוכנית, לרבות כתבות ופרויקטים מיוחדים בהובלתה.

כאמור לנעליה תיכנס הילה קורח, שתוביל עם סגל את המהדורה בהובלת העורך ניר נוימן וראש דסק הסדרות והתחקירים רועי ינובסקי. שינויי ההגשה בשתי המשבצות יבוצעו במהלך השבועות הקרובים.

אבירם אלעד, מנכ"ל חברת החדשות מסר בתגובה: "במשך 11 שנה הובילה תמר איש שלום בצורה מעוררת השראה את המהדורה המרכזית של חדשות 10 ולאחר מכן חדשות 13. בהגשה מקצועית ונטולת פניות, תמר היוותה תמיד סמל של עיתונות ישרה, ביקורתית, חותרת לאמת ולא מתפשרת. בגישתה המקצוענית תמר הייתה ותמשיך להיות סמל לכל עיתונאי ועובדי חדשות 13. אין לי ספק שבתפקידה החדש כמגישת מהדורת שבת תמשיך תמר להוביל לשיאים חדשים. הילה קורח שתעבור להגיש את המהדורה המרכזית לצידו של אודי סגל היא עיתונאית בעלת יכולות רבות ומגוונות, שמביאה למסך הגשה מרתקת ולא שגרתית שמצליחה לפנות אל הצופים בשפה שונה ובלתי אמצעית. אני בטוח שיחד עם אודי, המהדורה המרכזית של חדשות 13 בהובלתם תמשיך לצמוח ולפרוח".