ויה הישראלית הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה בוול סטריט

על פי ההודעה, מספר המניות שתמכור, כמו גם מחירם, טרם נקבע • בחודש שעבר החברה גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של 3.3 מיליארד

אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי Via / צילום: יח''צ
אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי Via / צילום: יח''צ

חברת הסטארט-אפ ויה (Via Technologies) של היזמים דניאל רמות ואורן שובל, הגישה לרשות ניירות הערך בארה״ב תשקיף חסוי לקראת הנפקה. על פי ההודעה, מספר המניות שתמכור, כמו גם מחירם, טרם נקבע. בחודש שעבר גייסה החברה שמאחורי אפליקציית הנסיעות המשותפות באבל בגוש דן ותיק-תק בירושלים סיבוב גיוס של 130 מיליון דולר לפי שווי של 3.3 מיליארד.

ויה מפעילה שירותי נסיעות באמצעות מערכת חכמה שמחשבת את מסלולי האיסוף, הנסיעה, וההורדה של נוסעים בערים גדולות ומחוזות כפריים. בעבר היא פעלה ישירות מול הנוסע באמצעות שירות ממותג משלה, אך מאז פרוץ מגיפת הקורונה היא סגרה שירותים אלה לטובת אספקת הטכנולוגיה לניהול נסיעות עבור מפעילי תחבורה בישראל, ארה״ב, גרמניה ויפן. בחודש מרץ 2020 נסגרו שירותי ויה בלונדון, אמסטרדם ושיקגו, והחודש נסגר גם השירות הישיר בניו יורק.

למרות זאת, קצב ההכנסות השנתי של החברה צמח בעשרות אחוזים בשנה האחרונה והגיע לכ- 100 מיליון דולר. מלבד שירות באבל של דן בדוש דן, תיק-תק של אגד בירושלים, פעילה ויה גם בניו יורק, למשל באמצעות שירות היסעים לתלמידים עם מפעיל תחבורה מקומי, ובארלינגטון שבטקסס באמצעות שירות נסיעות פרברי.