בורסות עולם | סיקור שוטף

ניו יורק ננעלה בירוק רגע לפני חג המולד; טסלה זינקה בקרוב ל-6%

נעילה חיובית גם באירופה, עליות קלות בנפט הגולמי ובתשואות האג"ח האמריקאיות • מחר לא יתקיים מסחר בניו יורק ובחלק מהבורסות באירופה לרגל חופשת חג המולד • באופנהיימר מעלים תחזיות למניות סקטור הבנקים המסחריים • מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמד בשבוע שעבר על 205 אלף, בהתאם לצפי

הנאסד''ק בניו יורק
הנאסד''ק בניו יורק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:02

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסות ניו יורק ננעל בעליות נאות, זה היום השלישי ברציפות, שלו קדמו שלושה ימים של ירידות. מדד S&P500 עלה ב-0.6% לשיא חדש, דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ונאסד"ק טיפס ב-0.8%. מחר לא יתקיים מסחר בניו יורק לרגל ערב חג המולד, ובחלק מבורסות אירופה ואסיה (הונג קונג) המסחר יהיה חלקי ויסתיים בשעות הצהריים.

טסלה  ריכזה עניין לאחר שזינקה בקרוב ל-6% בעקבות דבריו של המייסד אלון מאסק שסיים למכור החזקות בחברה, בעוד ש-JD.קום הסינית צנחה בכ-7% לאחר שאוורגרנד מחלקת את החזקותיה בה כדיבידנד לבעלי המניות שלה (בהיקף של 16 מיליארד דולר).

למרות האומיקרון נצפתה אופטימיות בשווקים כאשר מניות ה"פתיחה מחדש" בלטו, ועליות נרשמו לטובת לאס וגאס סנדס , ווין ריזורטס, נורוויג'יאן קרוז ליין, קרניבל, טריפ.קום ועוד, בעוד שמניות התעופה - בהן אמריקן איירליינס ודלתא - עלו בשיעורים קלים בלבד.

ביונדווקס  הישראלית ירדה בכ-4.4% בלבד, לאחר שבמהלך היום (ובמסחר המוקדם) ירדה ביותר מ-15%, תיקון טבעי בהתחשב בכך שהכפילה אתמול את שוויה, בתגובה להודעתה שחתמה על הסכמים סופיים לפיתוח ומסחור של טיפול בננו-נגדנים נגד הקורונה. REE טיפסה ב-26% וגם ביומיקס, פיוניר, טאבולה, פרוטליקס ובריינסטורם רשמו עליות בולטות.

21:45

המדדים העיקריים ממשיכים להתחזק זה היום השלישי ברציפות, לאחר מספר ימים חלשים שהחלו ביום חמישי האחרון. הדאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.8%, נאסד"ק מתחזק בכ-1%.

טסלה ממשיכה לבלוט לטובה עם עלייה של 5.5%, סיטריקס  ומיקרון  עולות ב-5%, ובקרב הישראליות עדיין נרשמת עלייה חדה של כ-30% במניית רי אוטומוטיב , ביומיקס  עולה ב-10%, בריינסטורם  ופיוניר גלובל  ב-7%, טרמור  ב-6%, היפו  וטאבולה  ב-5%.

הביטקוין קופץ ב-5% ונע סביב 51 אלף דולר, האת'ר עולה ב-4% לרמה של 4,135 דולר.

19:55

המגמה בוול סטריט עודנה חיובית, כשטסלה  בולטת עם עלייה של 5%, לאחר שאלון מאסק הודיע שהוא "כמעט סיים" עם מכירת ההחזקות שלו. גם חברת האוטוטק הישראלית REE  מרכזת עניין רב ומזנקת ב-30% (לאחר שהמניה התרסקה כבר ב-50% מאז תחילת השנה).

מיקרון טכנולוג'י , דיסקברי , AMD וחברות התעופה והתיירות מתחזקות. מודרנה ופייזר נחלשות בכ-2%.

תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי בעלייה: התשואה על האיגרת ל-10 שנים מזנקת ב-4 נקודות בסיס ועומדת על 1.49%. גם בשוק הנפט הגולמי העליות מתחזקות, ונפט WTI נסחר בעלייה של 1.2% סביב 73.6 דולר לחבית, הברנט עולה ב-1.3% למחיר של 76.2 דולר לחבית.

עליות קלות נרשמות בשוק הקריפטו, והביטקוין מתקרב שוב לרף ה-50 אלף דולר למטבע. האת'ר נסחר סביב 4,025 דולר, דוג'קוין עולה ב-3% ל-18 סנט.

18:35

עליות מתונות בוול סטריט. מדד נאסד"ק עולה בכ-0.8%, דאו ג'ונס ב-0.5% ו-S&P500 בקרוב ל-0.7%.

טסלה  מטפסת בכ-4%, AMD  עולה ב-3.5%, אנבידיה  ב-2%. JD.Com  הסינית מאבדת קרוב ל-7% לאחר שאוורגרנד דיווחה כי תמכור את מרבית החזקותיה בחברה ותחלקן כדיבידנד לבעלי המניות שלה, זאת בהיקף של 16 מיליארד דולר. 

חברת התרופות אלקוס (ALLK) שצנחה אתמול בכ-90% לאחר שדיווחה על כישלון בשני ניסויים קליניים בתרופת הדגל שלה, מתקנת ומתחזקת ב-26%. ביונדווקס  הישראלית בתיקון הפוך: הכפילה אתמול את שוויה והיום מאבדת 12%. עוד בתרופות: מודרנה  מאבדת 2%, פייזר  נסוגה ב-1.2%, איליי לילי  עולה ב-2%.

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים, כשדאקס הגרמני עלה ביותר מ-1%, פוטסי הוסיף 0.5% וקאק עלה ב-0.8%. דויטשה בנק בלט בפרנקפורט עם עלייה של 1.8%, סימנס התקדמה ב-1.5%. בלונדון ריכזה עניין קבוצת התעופה ובעלת בריטיש איירווייז, IAG, שטיפסה ביותר מ-2%.

16:32

רגע לפני חג המולד, יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסות ניו יורק נפתח במגמה חיובית. מדד S&P500, שסיים אתמול את הערב רחוק ב-0.3% מהשיא שלו, צפוי לרשום הערב שיא חדש. גם דאו ג'ונס ונאסד"ק מטפסים.

מניות ה"פתיחה מחדש" בולטות, עם עליות נאות ללאס וגאס סנדס , וויין ריזורטס , נורוויג'יאן קרוז ליין , קרניבל , אמריקן איירליינס  ועוד.

חברת החיסונים נובה-וקס מתחזקת לאחר שהודיעה שהחיסון שלה הראה יעילות גם נגד אומיקרון. מנגד, ביונדווקס  הישראלית, שהכפילה אתמול את שוויה, מתקנת ויורדת בשיעור ניכר. החברה הודיעה אתמול שחתמה על הסכמים סופיים לפיתוח ומסחור של טיפול בננו-נגדנים נגד הקורונה.

עוד בישראליות: ביונד אייר , שמפתחת ומשווקת מכשירים לייצור חנקן חומצני (NO) לטיפול במגוון בעיות נשימתיות, מזנקת בכ-10%. גם היפו , פרטנר , קמהדע , רי אוטומוטיב  ומאנדיי  מתקדמות.

באירופה נמשכות עליות השערים בשעה זו. מדד דאקס עולה ב-0.7%, קאק ב-0.5% ופוטסי ב-0.2%. גם באמסטרדם, מילאנו, מדריד, ליסבון, בריסל וציריך לרשמות עליות יפות. בוינה נרשמת חולשה קלה.

15:31

מאקרו ארה"ב: מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמד בשבוע שעבר על 205 אלף, בהתאם לצפי, ובדומה לשבוע שקדם לו.

14:05

נמשכות העליות הקלות בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.1%-0.3%.

בעקבות הצהרת הפד על הורדת קצב הרכישות ( tapering ), והעלאת הריבית הצפויה בחצי השני של 2022, באופנהיימר מאמינים כי ההשפעה על סקטור הבנקים תהיה חיובית, ותצבור תאוצה בחצי השני של שנת 2022 ובשנת 2023. כריס קוטווסקי, אנליסט הפיננסים הותיק של אופנהיימר מעלה תחזיות למניות סקטור הבנקים המסחריים בכ-2% לשנת 2022 ובכ-5% לשנת 2023.

ההשפעה תהיה לדעתו "הן מזוית כלכלית, כאשר סביבת הריבית העולה מטיבה עם רווחיות הבנקים, והן מזוית שוק ההון, כאשר העלאת הריבית מגבילה את האטרקטיביות של מניות הצמיחה, והמשקיעים מחפשים אלטרנטיבת השקעה במניות הערך". הוא מציין כי מניות הבנקים נסחרות במכפיל רווח נמוך במחצית מהממוצע של מדד ה-S&P 500 . 

12:05

עליות קלות בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות עם נטייה לעליות.

מניות חברות התעופה בולטות בעליות. מניית IAG , החברה האם של בריטיש איירווייז, עולה בכ-3% ומניית וויז אייר עולה בשיעור דומה. 

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות, בעת שהסוחרים ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי התפשטות האומיקרון. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

בעוד שיאי התחלואה בקורונה בבריטניה נשברים כמעט מדי יום, המשבר הבריאותי משפיע על ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בשל מצבו הפוליטי הרעוע בתוך המפלגה השמרנית ומביא לאי-ודאות בנוגע לנתיב ההתמודדות של בריטניה עם המגפה. בקיץ האחרון הכריז ג'ונסון על הסרת כל המגבלות שהוטלו במשך יותר מחצי שנה על הציבור הבריטי בשל הקורונה, אך בשבועות האחרונים הוא נאלץ להודיע על הגבלות חדשות, ולהתמודד עם מרד גלוי מצד חברי פרלמנט שמרניים המתנגדים להן.

לא רק תושבי בריטניה מחכים להכרעה הנוכחית לגבי ההתמודדות עם "קיר" האומיקרון, כפי שקוראים לו כלי התקשורת בשל הזינוק בתחלואה. ברחבי העולם בוחנים כיצד בריטניה תנהג ומה יהיו ההשפעות על התחלואה, מתוך חשש כי במוקדים רבים צפויים התפרצות מחודשת של הקורונה בגלל וריאנט האומיקרון המדבק. בארה"ב ובדנמרק במיוחד נשברו שיאי התחלואה בימים האחרונים. בבריטניה עמד מספר המאובחנים החדשים אתמול על יותר מ-100 אלף בני אדם.

בטוקיו הסתיים המסחר בעלייה של כ-0.8% במדד הניקיי.

08:00

בורסות אסיה נסחרות היום באווירה חיובית כאשר מדד ניקיי בטוקיו מטפס בכ-0.6% ומדד ההנג סנג עולה בכ-0.3%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

זאת לאחר שיום המסחר בניו יורק ננעל אמש במגמה חיובית, לאחר שהעליות התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. מדדי המניות המובילים רשמו בסיום עליות של 0.7%-1.2%. מניית טסלה בלטה בעלייה חדה של 7.5% ומנגד מודרנה צנחה ב-6.3%. 

המסחר הושפע לחיוב מהודעת ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, שהכריז אתמול על אישור התרופה של פייזר ( Paxlovid ) לטיפול במאומתי קורונה, למניעת התדרדרות המחלה. התרופה מאושרת לשימוש בבית על ידי מבוגרים וילדים בסיכון (מגיל 12 וממשקל 40 קילו). ניסוי שנערך בתרופה הראה כי עבור מאומתים בקבוצת סיכון, היא מפחיתה את ההסתברות להתדרדר למחלה קשה ב-89%-88% לעומת פלצבו (0 מקרי מוות בקבוצת הטיפול לעומת 9 בקבוצת הפלצבו), במתן 3 עד 5 ימים אחרי תחילת התסמינים. 

נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בניו יורק ובחלק מהבורסות באירופה, לרגל חופשת חג המולד.

בהונג קונג רושמת מניית JD.com ירידה של כ-7% ומנגד טנסנט קופצת בכ-4% לאחר שהאחרונה הודיעה כי תמכור חלק מההחזקה של כ-17% מההון שלה ב-JD.com ותרד להחזקה של כ-2.3% בלבד.

גם בזירת המסחר בנפט נרשמות עליות קלות ובשוק הקריפטו רושם הביטקוין ירידה לרמה של כ-48,400 דולר.