ליעד אגמון מצטרף לקרן אינסייט פרטנרס כשותף בישראל

אינסייט פרטנרס, קרן ההון סיכון הזרה הדומיננטית ביותר בהייטק הישראלי, הודיעה על מינויו של היזם ליעד אגמון לשותף • אגמון ייסד את דינמיק יילד, שעברה השבוע ידיים ממקדונלד'ס למסטרקארד

ליעד אגמון / צילום: מתן פורטנוי
ליעד אגמון / צילום: מתן פורטנוי

קרן אינסייט פרטנרס, המשקיעה הזרה הדומיננטית ביותר בהייטק הישראלי, הודיעה היום (ה') על מינויו של היזם הישראלי ליעד אגמון לשותף (Managing Director) בקרן.

אגמון, שישתלב בפעילות הקרן בישראל, ייכנס לתפקידו באפריל הקרוב, אך ישמש כיועץ לקרן כבר מתחילת 2022. אגמון יצטרף לדניאל אהרונוביץ'', סגן נשיא בקרן שהוביל את פעילות הקרן בישראל מאז 2019, עם פתיחת משרדי אינסייט פרטנרס בתל אביב.

אגמון הוא אחד משני מייסדי דינמיק יילד שהוקמה ב-2011 ופיתחה פלטפורמה לשיווק מותאם אישית. החברה נמכרה למקדונלד'ס ב-2019 והשבוע עברה ידיים לחברת מסטרקארד. אגמון ימשיך לכהן כמנכ"ל דינמיק יילד תחת מאסטרקארד עד אפריל 2022 ואז יוחלף על ידי אורי באואר. הוא ימשיך לשמש כיועץ למאסטרקארד-דינמיק יילד לפחות עד סוף 2022.

לפי הודעת אינסייט, לאורך השנים אגמון פעל כמשקיע אנג'ל והשקיע במספר חברות ישראליות לרבות הסטארט-אפים פאפאיה גלובל ו-Torq, שניהם חברות פורטפוליו של קרן אינסייט.

אגמון מסר כי "בעשרים השנים בתעשייה חוויתי, כיזם, את העליות והמורדות של הקמת חברות ומכירתן לחברות ענק אמריקאיות; כמשקיע, אני מלווה בשנים האחרונות הרבה יזמיות ויזמים במסע שלהם. כשהציעו לי להצטרף לצוות המדהים של אינסייט, קרן שהשקיעה ברבים מהסטארט-אפים המצליחים בישראל, זה בערך כמו שלברון ג'יימס יבקש משחקן כדורסל להצטרף אליו ללייקרס - בקשה שאי אפשר לסרב לה. אני נרגש מההזדמנות להשקיע ולתרום מניסיוני לדור הבא של החברות שצומחות כאן בישראל".

בתהליכים לגיוס קרן חדשה

קרן אינסייט השקיעה השנה ביותר מ-35 חברות בישראל והשקעות העבר שלה בישראל כוללות את מאנדיי, ווקמי וסנטינל וואן, שהונפקו שלושתן השנה בוול סטריט.

קרן הפרייבט אקוויטי וההון סיכון אינסייט פרטנרס (בעבר אינסייט ונצ'ר פרטנרס) הוקמה ב-1995 על ידי ג'ף הורינג וג'רי מורדוק כקרן שממוקדת בהשקעות בתוכנה, אז קונספט שהיה עדיין בחיתוליו.

ההתחלה של אינסייט הייתה צנועה עם 16 מיליון דולר שקיבלה להשקעה בקרן הראשונה שלה, אך סכום זה גדל במהירות על רקע התשואות הטובות שהשיגה. הקרן הרביעית של אינסייט שהתחילה להשקיע בשנת 2000 הייתה כבר בגובה 660 מיליון דולר, כאשר הקרן השישית מ-2007 צמחה ל-1.3 מיליארד דולר. הקרן האחרונה של אינסייט, העשירית במספר, שהחלה להשקיע בשנת 2020, עומדת על סכום שיא של 9.5 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, אינסייט נמצאת בתהליכי גיוס של קרן אפילו עוד יותר גדולה של 16 מיליארד דולר - פי 1,000 מהקרן הראשונה.

גם מספר העובדים באינסייט זינק בהתאמה והיא מעסיקה כיום מעל 300 עובדים במשרדים בניו יורק, בעמק הסיליקון, בלונדון ובישראל, בהשוואה ל-141 בדצמבר 2018. שיטת הפעולה של אינסייט תוארה בכתבה נרחבת שפורסמה בגלובס בחודש שעבר. בזמן העבודה על כתבה זו, באינסייט הכחישו כי בכוונתם למנות שותף לשוק הישראלי, אך בפועל עשו זאת.