תוצאות טובות בניסוי ראשוני של Restore Medical בטיפול באי ספיקת לב

רק חצי מן החולים באי ספיקת לב שורדים חמש שנים לאחר האבחון, ורק 30% שורדים עשור אחרי האבחון • 25% מהמטופלים חוזרים לבתי החולים באופן סדרתי, ולכן מהווה המחלה עול משמעותי על מערכת הבריאות • בניסוי במוצר ContraBand של חברת Restore medical, המיועד לטיפול באי ספיקת לב, נמצא כי המוצר בטוח ויעיל, כך לדברי החברה

הצוות המוביל של Restore Medical / צילום: אייל טואג
הצוות המוביל של Restore Medical / צילום: אייל טואג

חברת Restore medical פרסמה היום (ה') תוצאות ראשוניות מניסוי קליני שלה, שבו השתילה לראשונה בבני אדם את המוצר שלה ContraBand, המיועד לטיפול באי ספיקת לב. המוצר מושתל באופן זעיר פולשני, באמצעות קטטר, ומיועד לחולים שהחדר השמאלי של הלב שלהם נפגע ואינו מסוגל להביא מספיק דם ליתר הגוף. המוצר מאפשר לחדר הימני של הלב למשוך אחריו בהתכווצותו גם את החדר השמאלי. כך המטופלים חווים הקלה בתסמינים שלהם, וגם נמנעת פגיעה נוספת בלב.

אי ספיקת לב היא מחלה קשה המובילה לתמותה. רק חצי מן החולים שורדים חמש שנים לאחר האבחון, ורק 30% שורדים עשור אחרי האבחון. 25% מהמטופלים חוזרים לבתי החולים באופן סדרתי, ולכן מהווה המחלה עול משמעותי על מערכת הבריאות. מספר החולים בעולם מוערך בעשרות מיליונים, מיליון מהם בארה"ב.

הניסוי בוצע בחמישה מטופלים בבלגיה, גיאורגיה ובבית החולים קפלן בישראל, ונמצא כי המוצר בטוח ויעיל, כך לדברי החברה.

החברה מנוהלת על ידי גלעד מרום. היא הוקמה על ידי ד"ר אלחנן ברוקהיימר, אהרון פלדמן וסטפן בלומו, בחממת אינסנטיב של קרן פרגרין שהיא גם המשקיעה המובילה בחברה. בנוסף לה השקיעו בחברה קרן אלגרו ומשקיעה אסטרטגית ששמה לא נמסר.

מנכ"ל החברה גלעד מרום אמר כי: "קשה להמעיט בהשפעה החיובית שיכולה להיות לטיפול כזה על מיליוני אנשים הסובלים מאי ספיקת לב. לא רק שנשפר משמעותית את איכות חייהם, אלא גם נפחית את העול הכלכלי העצום שנובע מכך שהחולים הללו מטופלים בחסר".