פשוט ועובד: הומור מדויק ונוכחות קבועה ואינטנסיבית במדיה מביאים תוצאות

הפרסומות של ליברה וביטוח ישיר מדגימות השבוע את חשיבות ההתמדה, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של יונדאי היא המושקעת ביותר השבוע, אך היא נותרה מחוץ לרשימה

אגם רודברג בקמפיין Be של שופרסל / צילום: צילום מסך
אגם רודברג בקמפיין Be של שופרסל / צילום: צילום מסך

הפרסומת של ליברה מזכירה השבוע את חשיבות ההתמדה: הפרסומת של חברת הביטוח מדורגת במקום הראשון בטבלת הזכורות. למרות שהסרטים של ליברה אף פעם לא "גדולים מהחיים" מבחינת הפקה, יש בהם הומור פשוט ומדויק והם עם נוכחות אינטנסיבית במדיה. השילוב של השניים יוצר אפקטיביות פרסומית, כי הפרסומת נמצאת כל העת בטופ אוף מיינד של הצופה.

לדברי אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, "במהלך השנה החולפת נכנסה ליברה למדד הפרסומות הזכורות והאהובות במשך לא פחות מ-29 שבועות, ודי התרגלנו לנוכחותה כדיירת קבועה במדד - אך זו הפעם הראשונה שבה הפרסומת כובשת את ראש מדד הפרסומות הזכורות. אפשר לייחס זאת כמובן לנוכחות הקבועה, אך גם להתמדה העקבית במסר ובשפה הפרסומית, שהפכו למזוהים מאוד עם החברה".

תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך
 תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך

הפרסומת ל-Be, באמצעות גיתם BBDO ובכיכובה של אגם רודברג, היא האהובה ביותר השבוע. הפרסומת לוקחת רחוק יותר את ההומור המודע לעצמו של רודברג - ומבחינת הצופה זה עושה את העבודה, והפרסומת רושמת שיעורי אהדה של 15.2%.

 
  

מי שנושפת בעורפה, בהבדל של עשירית אחוז בלבד, היא הפרסומת של ביטוח ישיר בכיכובו של ליאור רז. הפרסומת, באמצעות מקאן ת"א, שומרת על נוכחות קבועה במדיה - וגם על מיקום גבוה בדירוג. ביטוח ישיר שייכת לקבוצת איי.די.איי, שעד לפני חודשים ספורים הציגה אסטרטגיית מדיה זהה לשני מותגיה (השני הוא 9): נוכחות גבוהה ואינטנסיבית במדיה, מבלי לרדת כמעט בכלל מהאוויר.

ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך
 ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך

נזכיר כי לפני מספר חודשים מותגה חברת "9 מיליון" מחדש תחת השם "9" ועברה טרנספורמציה עסקית. להובלת הקו הפרסומי נבחר אודי כגן, ואסטרטגיית המדיה שונתה לגמרי - כעת קמפיינים של החברה עולים לאוויר בתדירות נמוכה יחסית. מעניין לראות האם בביטוח ישיר יאמצו אסטרטגיה דומה, או יבחרו לשמור על נוכחות קבועה במדיה - אסטרטגיה שלפחות בשלב זה מוכיחה את עצמה.

הפרסומת על "משפחת המנהלים", שנועדה לקדם את רכב המנהלים של יונדאי, היא הפרסומת המושקעת ביותר השבוע. הפרסומת עובדת על התובנה/גימיק שלפיו הילדים הם המנהלים האמיתיים של הבית. אך במבחן הזכירות והאהדה התוצאות לא עומדות במבחן ההשקעה, והפרסומת לא נכנסת השבוע לדירוג.

פרסומת נוספת שמנסה לעשות שימוש בהקצנה של סיטואציה מהחיים האמתיים היא הפרסומת של תמי 4, שמציגה בהומור דייט מהגיהינום שבו הבחור מטרחן ללא סוף את הבחורה שאיתה הוא נפגש - כל זה בעבור דקלום יתרונותיו של בר מים. הפרסומת, באמצעות אדלר חומסקי, מדורגת במקום השני בדירוג הפרסומות האהובות.

מזדהות עם הדייט

נשים מזדהות כנראה עם הסיטואציה בפרסומת תמי 4: היא אהודה במיוחד בקרב המין הנשי, וככל שעולים בגיל.

משקיעים פחות

היקף הפרסום בטלוויזיה ירד מ-44 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-40 מיליון בשבוע הנוכחי.

מחכים לסלע

הפרסומת החדשה לדיסקונט בכיכובה של רותם סלע טרם נכנסה לדירוג - כנראה בגלל שעלתה לאוויר רק לקראת סוף השבוע.