"עשיתי את כל מה שיכולתי ושהיה אפשר כדי שלא לקחת מענקים מהמדינה ולחיות על חשבונה"

הדר בן סימון, תושב רמת גן, בן 29 • נשוי+3 • הבעלים של HBS פיטנס ומאמן כושר • "תקופה מאוד ארוכה במהלך המגפה הסניף היה סגור כשאני משלם שכירות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

הדר בן סימון, הבעלים של HBS פיטנס ומאמן כושר / צילום: תמונה פרטית
הדר בן סימון, הבעלים של HBS פיטנס ומאמן כושר / צילום: תמונה פרטית

הדר בן סימון נולד באילת אבל מהר מאוד הבין שכדי להתפתח הוא צריך לעבור לאזור המרכז: "כל חיי התאמנתי ונשמתי כושר, כילד גם שיחקתי כדורגל. אפילו בצבא כלוחם בסיירת צנחנים הייתי אחראי על הכושר של הצוות. ובאופן אישי בכל הזדמנות שהיתה לי ניצלתי את הזמן להתאמן. היו שואלים אותי מאיפה הקוביות, איך מגיעים לזה והייתי עוזר לכולם".

מיד עם שחרורו מצה"ל החל לעבוד כמאבטח במשרד הביטחון, עבר למרכז וגם שם כחלק מתפקידו כמאבטח היה אחראי לאימוני הכושר של המאבטחים כולם. "בשלב מסוים עמדתי לפני קידום במשרד הביטחון, הייתי נשוי טרי עם תינוקת והחלטתי לעשות שינוי של 180 מעלות וללמוד אימון כושר. לא היתה לי מזה פרנסה בהתחלה והיה מאוד קשה להתבסס אבל הלכתי על זה במאה אחוז. למדתי בימים ובמקביל אימנתי בסלון הבית הפרטי שלי. בסיום הלימודים התחלתי לעבוד בפיור בבן יהודה בתל אביב ובמקביל לאמן באופן אישי בפארקים. צברתי קהל לקוחות וביטחון במה שאני עושה. פתחתי עמוד פייסבוק עסקי שצבר תאוצה".

"לפני שלוש שנים שכרנו דירה בגבעתיים - פנטהאוז, בקומה התחתונה גרנו אני והמשפחה ולמעלה פתחתי מכון כושר קטן לאימונים, כשראיתי שצריך הפרדה בין המשפחה לעבודה והייתי בטוח מספיק בעצמי - החלטתי לחפש מקום חיצוני".
הדר חיפש מקום שיהיה נוח, קטן, אינטימי ועם מקום לחניית לקוחות. ברחוב עוזיאל ברמת גן התפנה נכס שהיה שייך לדואר ישראל ובשל ההפרטה נסגר. "בעקבות המיקום עברנו לגור ברמת גן ממש קרוב לנכס - זה היה בשנה שעברה בשיאה של תקופת הקורונה, עם מגבלות חמורות על ענף חדרי הכושר. מכיוון שהקונספט שלי הוא יותר אימון אישי של אחד על אחד - היו מצבים בהם הייתי מגיע לסטודיו עם מתאמן אחד, סוגר את הווילונות כדי שלא יראו אותנו וממשיך לאמן. כשהחליטו לסגור לחלוטין את ענף הכושר בחללים סגורים, הייתי לוקח מתאמנים לפארק - והיתה תקופה ארוכה מאוד ששילמתי שכירות והסטודיו היה יושב ריק. בתקופת הקורונה הייתי זכאי למענקים אבל השתדלתי שלא לקחת אותם, כדי שלא להחזיר בעתיד - הייתי צריך להמציא את עצמי ולאמן אונליין רוב הזמן. קיימתי אימוני כושר ללקוחות בזום, והרבה תוכניות אונליין בארץ ובעולם ובהתאם השתנה גם התוכן שלי. עשיתי הכל כדי לא לשבת בבית בחוסר מעש ולחיות על חשבון המדינה והמענקים".

"לאט לאט ההגבלות הוסרו וחזרתי לאמן בסטודיו בקבוצות קטנות, זוגות ואימונים אישיים", הוא מספר ומוסיף: "היופי אצלי במקום זה שיש לי גם אימונים מותאמים באופן אישי מגיל 6 ועד 99. לילדים הקטנים אני עובד איתם על משקל גוף, נינג'ה, אגרוף".

"כיום הפסקתי עם 99 אחוז מהזומים אבל אני ממשיך על מנת לספק לקוחות ומתאמנים שרוצים, צריכים ולא גרים קרוב אלי. היום עם הגל החדש של האומיקרון - יש תמיד חשש שאותנו יסגרו ראשונים. אבל אני גם הרבה יותר חכם ויודע להתאים את עצמי בהתאם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il