החיילים הקרביים דורשים העדפה מתקנת בהייטק

מאז שידור המערכון ב"ארץ נהדרת", הרשתות החברתיות מוצפות בעוד ועוד קריאות של חיילים קרביים היוצאים נגד העדפה בגיוס בוגרי יחידות טכנולוגיות ודורשים מהמעסיקים שיפתחו את המשרות למועמדים מיחידות קרביות • ארגון שירים את הכפפה ויפתח את תהליכי הגיוס לחיילים קרביים, ייהנה ממועמדים איכותיים ומהכרה רחבה

ארגון שירים את הכפפה ויפתח את תהליכי הגיוס לחיילים קרביים ייהנה ממועמדים איכותיים והכרה רחבה / צילום: דובר צה''ל
ארגון שירים את הכפפה ויפתח את תהליכי הגיוס לחיילים קרביים ייהנה ממועמדים איכותיים והכרה רחבה / צילום: דובר צה''ל

לאט לאט מתארגנת מחאה בהייטק. מאז שידור המערכון המדובר של "ארץ נהדרת" על גיוס חיילים מיחידת 8200, מתארגנת מחאה ברשתות החברתיות על ידי עובדי הייטק ששירתו בעברם כחיילים קרביים וקיבלו תזכורת כואבת לתחילת הקריירה שלהם בעולם ההייטק בישראל. בזמן שהם הגנו על המולדת, זחלו על מדי ב' בג'בלאות, עשו "קו" בצפון והסתערו על מחבלים במחסומים, חבריהם ביחידות העילית הטכנולוגיות נחטפו למשרות פיתוח כמה חודשים לפני השחרור, בשכר מפנק ותנאי העסקה חלומיים.

חשוב לציין שמזה שנים יחידות העילית הטכנולוגיות בצה"ל משמשות פס ייצור לגאונים בתחום פיתוח תוכנה. תהליך הסינון ליחידות אלו מתחיל כבר בתיכון, במגמות ריאליות חזקות ששמות דגש על מקצועות המתמטיקה, הפיזיקה והמדעים.

צה"ל משקיע בסינון קפדני, אבל לא פחות חשוב בהכשרה יסודית ומקיפה של אנשי היחידות הסודיות, מרצים בכירים, יזמים עם רקורד הצלחות מרשים, גישה לטכנולוגיה וכמובן כתיבת קוד בחזית הטכנולוגיה בישראל.

לצד הסינון הקפדני וההכשרה המקיפה, חיילים ביחידות אלו יוצרים רשת חברתית הדוקה וממשיכים לשתף פעולה, להמליץ על סטארט-אפים "על המפה" ולגייס בוגרי יחידות. יוצאי 8200 מדלגים על קשיים בכניסה לעולם התעסוקה ומוכרים היטב לשאר האוכלוסייה.

בתקופה האחרונה שוק המועמדים הזה רותח. בזמן שלכל מפתח עם ניסיון יש בין 7-30 הצעות בחודש, בוגרים ללא ניסיון (להוציא מצטיינים מאוניברסיטאות ויחידות עילית טכנולוגיות בצה"ל) מתחילים את הקריירה במחלקות בדיקות תוכנה, בבוטקמפים של חברות מיקור חוץ ומפלסים את דרכם למשרות נחשקות במעברים מדודים ומחושבים.

עובדים ללא רקע ביחידות טכנולוגיות ישוו את שכרם רק כעבור חמש שנים לפחות. עובדים אלו אף ידשדשו בכל הנוגע קידום למשרות ניהול. לגבי יזמות, שם הפער יכול להגיע לעשור פלוס והוא יתאזן רק לקראת גיל 40.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חסרים בישראל כעשרת אלפים אנשי פיתוח כדי לעמוד בביקוש שתעשיית ההייטק יוצרת. כדי לעמוד בדרישות השוק נפתחות יותר משרות שפירושן יותר מוצרים טכנולוגיים ויותר צמיחה כלכלית למדינה.

אין כמעט חברה היום שלא מתמודדת עם השאלה מהיכן להביא את הטאלנטים הבאים, ההבדל הוא שחברות הייטק מצליחות נכנסות למלחמה הזו עם כיסים עמוקים ונשק סודי של שכר גבוה ומעטפת רווחה עשירה.

מאז שידור המערכון ב"ארץ נהדרת", הרשתות החברתיות מוצפות בעוד ועוד קריאות של חיילים קרביים היוצאים נגד העדפה בגיוס בוגרי יחידות טכנולוגיות ודורשים מהמעסיקים שיפתחו את המשרות למועמדים מיחידות קרביות. הם מדגישים את ה-DNA שנדרשו אליו בשטח ואת חשיבותו להצלחת החברות הטכנולוגיות כיום: אומץ, התחשבות בזולת, עבודת צוות, יכולת הסתגלות, ניתוח של משתנים מרובים בזמן אפס וכמובן קור רוח. כן, זה לא דומה לקוד שגוי בסביבת פרודקשן שיכול לעצור או להשבית את פעילות החברה, אבל הם ידעו ברגע האמת להרים דגל, לבקש עזרה, לבטל את האגו ולפעול למען המטרה.

מאז מגפת הקורונה ארגונים רבים הבינו את החשיבות של קידום מיתוג מעסיק ברשתות החברתיות. ארגון שירים את הכפפה ויפתח את תהליכי הגיוס לחיילים קרביים, ייהנה ממועמדים איכותיים ומהכרה רחבה.

ארגונים שרוצים לפרוץ לתודעה של הציבור כמעסיק הוגן שטוב לעבוד אצלו, ייהנו מחיבוק של חיילים קרביים ומפתיחת תהליכי גיוס ושיקוף של ערכים וימלאו ימלא את המשרות הפתוחות בארגון שלהם בעשרות ואולי במאות מועמדים, ותיקים ובוגרים כאחד.

הכותבת היא בעלת סוכנות מיתוג מעסיק המתמחה בגיוס טאלנטים להייטק