בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בניו יורק; ביוג'ן זינקה בשל דיווח על מכירתה לסמסונג

סמסונג עשויה לקנות את יצרנית התרופות ביוג'ן ב-42 מיליארד ד', פרמיה של 11% על מחיר השוק • נאסד"ק נחלש קלות, דאו ג'ונס עלה ב-0.2% • נעילה שלילית במרבית בורסות אירופה • הביטקוין נסחר בירידה קלה סביב 47,300 דולר • מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-3.5 מיליון חביות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:02

יום המסחר בבורסות ניו יורק הסתיים במגמה מעורבת, כשדאו ג'ונס עלה זה היום השישי ברציפות והוסיף 0.2%, S&P500 עלה ב-0.1% (לשיא ה-70 שלו השנה) ונאסד"ק איבד 0.1%.  בשוק האג"ח הממשלתיות התשואות זינקו. התשואה על האיגרת ל-10 שנים קפצה ב-7 נקודות בסיס ל-1.55%. בשוק הנפט נרשמו עליות מתונות של כ-0.6%.

חברת התרופות ביוג'ן  זינקה בכ-9.5% בעקבות שדווח בתקשורת הקוריאנית שמתקיימים מגעים על כך שהיא תירכש על ידי סמסונג בעסקה שמשקפת לה שווי של 42 מיליארד דולר - פרמיה של 11% על שוויה הנוכחי.

ווסטרן דיגיטל  בלטה עם עלייה של כ-5%, אלפאבית (גוגל)  ואפל  נסחרו ביציבות. מנגד, AMD ואנבידיה המשיכו ליום שלילי נוסף ונפרדו מ-3% ו-1% בהתאמה. פייסבוק ואמזון ירדו בכ-0.8%, טסלה ב-0.2%. גם חברות התעופה, הקרוזים והתיירות במומנטום שלילי. בין השאר נצפו ירידות אצל אמריקן איירליינס , בואינג , וויין ריזורטס, קרניבל, נורוויג'יאן קרוז ליין, אלסקה אייר ויונייטד איירליינס.

בקרב החברות הישראליות בלטו לטובה כן פייט (שזינקה גם בבורסה התל אביבית), NRX, אוטונומו וצים. מנגד, נרשמות ירידות עמוקות לגמידה סל, אייסקיור, REE ופלוריסטם.

21:40

המדדים בוול סטריט עדיין נסחרים במגמה מעורבת, אם כי הירידה של הנאסד"ק התמתנה לשיעור של פחות מ-0.1%. דאו ג'ונס עולה בכ-0.3%, S&P500 ב-0.1%.

מניית ביוג'ן  מזנקת ב-10% לאחר שדווח בתקשורת הקוריאנית שמתקיימים מגעים על כך שהיא תירכש על ידי סמסונג בעסקה שמשקפת לה שווי של 42 מיליארד דולר - פרמיה של 11% על שוויה הנוכחי. לפי העיתון Korea Economic Daily, מקורות בנקאיים להשקעות מסרו שיצרנית התרופות פנתה לסמסונג בנוגע לעסקה למכירת מניותיה, שמוערכת ביותר מ-50 טריליון וון. 

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות בשיעורים קלים, והביטקוין נסחר סביב 47.3 אלף דולר. רק לפני כשבוע חצה את ה-51 אלף דולר. 

בשוק הסחורות גם התמתנו התנודות. הנפט עולה בכ-0.5%, הזהב נחלש ב-0.3%.

20:00

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, כשנאסד"ק יורד ב-0.4%, דאו ג'ונס עולה ב-0.2% ו-S&P500 נסחר ללא שינוי מהותי.

ווסטרן דיגיטל  עדיין בולטת לטובה עם זינוק של יותר מ-6%, בעוד ש-AMD נפרדת מ-3%, אנבידיה מ-2% ופייסבוק מ-1.2%. טסלה יורדת ב-0.5%, מיקרוסופט  ואפל  יציבות. גם חברות התעופה ממשיכות לאבד גובה, בהן אמריקן איירליינס שיורדת ב-2% ואלסקה אייר שמשילה 1.4%.

בקרב החברות הישראליות בולטת לטובה כן פייט שמטפסת 8%, NRX ואוטונומו  שעולות ב-5% וצים  שמתקדמת 3.6%. מנגד, נרשמות ירידות עמוקות לגמידה סל , אייסקיור, REE  ופלוריסטם.

18:45

הבורסות באירופה סיימו את היום בירידות שערים בעיקר, כאשר מדד פוטסי הבריטי בלט כנגד המגמה והתחזק ב-0.7%, ובווינה ובליסבון נרשמו עליות קלות. דאקס השיל 0.7%, קאק ירד ב-0.3%.

דויטשה בנק ירד ב-1.5% בפרנקפורט, וגם פולקסווגן, BMW , קונטיננטל , סימנס ואליאנס רשמו ירידות. בלונדון IAG, בעלת בריטיש איירווייז, ירדה ביותר מ-2% ומנגד בלטו לטובה ברקלי , קבוצת האופנה נקסט ובנק ההשקעות לוידס .

17:50

המסחר בוול סטריט מתקיים כעת במגמה מעורבת, כשדאו ג'ונס עולה ב-0.3%, S&P500 מוסיף 0.1% ואילו נאסד"ק משיל כ-0.2% בהובלת מניות הטכנולוגיה.

AMD יורדת ב-2.5%, אנבידיה ב-2%, אמזון  וטסלה  משילות כ-0.8%, מטא פלטפורמס (פייסבוק)  יורדת ב-0.5%.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-3.5 מיליון חביות, מעט יותר מהתחזיות שצפו ירידה של 3.2 מיליון חביות. מחירי הנפט הגולמי, שעד כה נסחרו בירידה קלה, שבו לעליות של כ-1.7%.

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות, ושלושת המדדים המובילים מוספים כ-0.1%. בשוק האג"ח הממשלתיות המגמה חיובית יותר והתשואה על האיגרת ל-10 שנים מזנקת ב-4 נקודות בסיס ועומדת על 1.52%.

חברות החיסונים מאבדות גובה. ביונטק  ביום שביעי של הפסדים שבמהלכם ירדה ב-16%. המתחרה מודרנה , שגם נחלשת היום, ירדה ב-18% בתקופה הזו. גם חברות התעופה, הקרוזים והתיירות רושמות ירידות, בהן קרניבל , רויאל קריביאן , נורוויג'יאן קרוז ליין , אלסקה אייר , יונייטד איירליינס , הוסט הוטלס  ועוד.

מנגד, חברות הטכנולוגיה מטפסות בשיעורים מתונים, ובראש ווסטרן דיגיטל  שמזנקת ביותר מ-6%.

בשוק הסחורות המגמה שלילית. נפט WTI יורד ב-0.4% ל-75.6 דולר לחבית והברנט משיל כ-0.2% ויורד ל-78.5 דולר לחבית. הזהב מאבד 1% ונסחר סביב 1,792 דולר לאונקיה.

בבורסות אירופה המגמה מעורבת, כאשר במרבית השווקים נרשמות ירידות אך מדד פוטסי הלונדוני מתחזק ב-0.8%, לאחר חופשת חג מולד ארוכה. דויטשה בנק  יורד בכ-1.3% בפרנקפורט, אייר בס משילה 0.8% ו-SAP  יורדת ב-0.7%. בלונדון הבנקים ובתי ההשקעות מספקים רוח גבית בעוד שחברת האנרגיה והדלק BP  יורדת ב-0.3% וקבוצת התעופה IAG  מאבדת 1.1%.

15:50

כן פייט ביופרמה  הישראלית בולטת בטרום מסחר בוול סטריט עם זינוק של כ-17%, בדומה לשיעור העלייה שלה כאן בתל אביב. החברה הודיעה שלאור היעלמות הנגעים הממאירים שנצפתה בחולה סרטן כבד (שעליה דיווחה בשבוע שעבר), היא מגישה פטנט לטיפול במגוון מחלות ממאירות בשלב מתקדם.

גם NRX  הישראלית מתחזקת לאחר שהגישה בקשה לאישור התרופה לחולי קורונה כתרופה פורצת דרך. הטיפול של החברה מתמקד בחולים שהכשל הנשימתי שלהם התקדם למרות הטיפול ב"רמדסיביר". החברה סיפקה ל-FDA נתונים קליניים חיוביים על היעילות של התרופה שלה ZYESAMI בהשוואה לרמדסיביר וטיפולים מאושרים אחרים.

14:00

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות. באירופה נמשכת המגמה המעורבת.

במסחר המוקדם רושמות עליות מניות צים , טסלה , אמזון ואנבידיה.

12:05

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. בלונדון עולה מדד הפוטסי בכ-1% ואילו בפרנקפורט רושם מדד הדאקס ירידה קלה.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

תחלואת הקורונה במדינות רבות באירופה שוברת שיאים בימים האחרונים, כפי שהזהירו המומחים הרפואיים. ב בריטניה זינק מספר המקרים ליותר מ-129 אלף ביום, ב צרפת נרשמו כ-179 אלף מקרים ביום (כתוצאה מדיווחים מאוחרים לגבי ימי חג המולד), איטליה דיווחה על כ-78 אלף מקרים ביום ו דנמרק מחזיקה בשיא המפוקפק של שיעור התחלואה לתושב הגבוה ביותר בעולם, עם 15 אלף מקרים יומיים. אך למרות המספרים הגבוהים, שברוב המדינות נובעים מיכולת ההדבקה המשופרת של וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, מדינות אירופה נמנעות עד כה מצעדי הסגר ומהגבלות הגורפות על החיים הציבוריים שהפכו בעבר לקווי ההגנה הראשונים נגד המגפה. במקום זאת, הן מנטרות את מצב מערכות הבריאות המקומיות ואת מספר המאושפזים, בוחנות אם הדיווחים הראשוניים על מהלך מחלה קל יותר כתוצאה מהווריאנט החדש מתאמתים, ומאמצות הגבלות מינוריות בלבד.

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

בטוקיו הסתיים המסחר בירידה של כ-0.6% במדד הניקיי.

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-0.8% ובהונג קונג רושם מדד ההאנג סנג ירידה של כ-1%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת מגמה מעורבת. זאת, לאחר שיום המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת: מדד דאו ג'ונס התקדם ב-0.3%, מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1%. הדאו השלים רצף עליות של חמישה ימים, כשברקע המשקיעים עוקבים אחר התפשטות וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה. 

האירו נסחר ביציבות מול הדולר, סביב 1.13 דולרים לאירו. כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר מציינים כי "בתחזית האחרונה שלנו לשנת 2021, אנו רואים פוטנציאל לתמיכה בדולר בשנה הבאה, שתגיע בעקבות הצמיחה הגלובלית הצפויה. מעמדה של ארה"ב כיצואנית אנרגיה מתחזק, מה שאמור לתמוך ביציבות הדולר בעקבות התנודתיות המתמשכת במחירי האנרגיה. האירו לעומת זאת נמצא במגמת ירידה, בעיקר עקב היחלשות מאזן התשלומים של גוש האירו, אשר נבעה בעיקר מירידה משמעותית באחזקות מניות אירופאיות על ידי משקיעים זרים, גל שככל הנראה יוחמר בעקבות עלייה בייבוא האנרגיה של הגוש. עד סוף 2022, אנו צופים שיחס האירו-דולר יהיה נמוך עוד יותר מהמצב הנוכחי, שעומד כעת סביב 1.16, וצפוי לרדת ל-1.125 תחילה ובהמשך 2022 ל-1.10 דולרים לאירו".

במסחר בחוזים על הנפט נרשמת יציבות. חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 79 דולר וחוזה לפברואר על נפט מסוג WTI נסחר סביב 76 דולר לחבית.

הזהב רושם ירידה קלה.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות ולאחר שאתמול רשם הביטקוין ירידה חדה, כעת הוא נסחר ללא שינוי סביב 47,800 דולר. האת'ר בירידה של כ-0.7% סביב 3,800 דולר.