2021 הסתיימה: אלו היו היעדים הנחשקים ביותר לחופשות

אתר ParkSleepFly ערך רשימה המבוססת על חיפושים בגוגל של אתרי תיירות ששווים ביקור • מי היעד המבוקש ביותר ואיפה ממוקמת ישראל?

סאן חוזה, פורטו ריקו. היעד מספר אחד של חיפושים לחופשות בארה''ב / צילום: Shutterstock, Martin Wheeler III
סאן חוזה, פורטו ריקו. היעד מספר אחד של חיפושים לחופשות בארה''ב / צילום: Shutterstock, Martin Wheeler III

מי היו המדינות שהתיירים האמריקאים חיפשו אודותיהן הכי הרבה מידע והיכן ממוקמת ישראל? האתר ParkSleepFly ערך רשימה המבוססת על חיפושים בגוגל של אתרי תיירות ששווים ביקור - באמצעות חיפוש מידע הנוגע לטיסות, מלונות, מסלולים ועוד.

על בסיס החיפושים דורגו המדינות המבוקשות ביותר בחצי השנה האחרונה כשהתיירות העולמית מתאוששת - להבדיל מזו שבישראל. בארה"ב קיבלה התיירות דחיפה עם הפתיחתה לתיירים מאירופה בתחילת חודש נובמבר. לאחרונה הסירה ארה"ב גם את האיסור שהיה תקף לכניסה ממדינות דרום אפריקה.

היעד שהוביל את הרשימה והוגדר כנחשק ביותר עבור התיירים האמריקאים הוא פורטו ריקו עם 1.6 מיליון חיפושים בששת החודשים האחרונים, הפופולריות של היעד, הרחק מהיעדים שדורגו אחריו, קיבלה דחיפה גם הודות לכך שתיירים אמריקאים יכולים לבקר בפורטו ריקו שבשטח ארה"ב בלי הגבלות הקשורות לקורונה (למעט הוכחות לחיסון או לבדיקות עדכניות למי שאינו מחוסן).

היעד השני ברשימה הוא האיים המלדיביים. מספר החיפושים אחרי מידע לנופשים ביעד האקזוטי הזה בחצי השנה האחרונה עמד על כחצי מיליון. באתר מעריכים כי החיפוש אחר אתרי תיירות במלדיביים נובע מאופי החופשה המאפשר ריחוק חברתי. שלישית ברשימה היא קוסטה ריקה עם כ-400 אלף חיפושים.

גם במקומות הבאים ניכר שהתייר האמריקאי - שבעבר היווה את מקור התיירות הדומיננטי ביותר עבור ישראל ועבור מדינות אירופה בימים שלפני המגפה - מעדיף לנפוש בקרבה יחסית לארה"ב. אין פלא שהיעד הרביעי ברשימה הוא האי ארובה, ואחריו מקסיקו וג׳מייקה.

היעד המוביל הראשון מאירופה היא יוון ומכיוון אסיה החיפושים נטו לחופשה ביפן - בשני המקרים מדובר כ-320 אלף חיפושים. איסלנד במקום ה-11 ברשימת החיפושים ואחריה איטליה. והיכן מיקמו התיירים האמריקאים את ישראל?

אחרי ברזיל, פרו ואנטרקטיקה ממוקמת ישראל במקום ה-46 בחיפושים עם 60 אלף חיפושים בגוגל אחר מידע על נופש בישראל. נזכיר כי לאורך החצי השנה האחרונה היה חלון של כשלושה שבועות בלבד במהלכו יכלו תיירים להיכנס לישראל, חלון זה היה תקף בחודש נובמבר האחרון.

המתווה שאושר בישראל אפשר רק לתיירים שעומדים בתנאי התו הירוק כלומר כאלה שחוסנו שלוש פעמיים או שלא חלפה חצי שנה מהחיסון השני שעשו. מתווה זה בוטל יחד עם החלת הגבלות התעופה. בימים האחרונים התבטא שר התיירות יואל רזבוזוב על פתיחה קרבה של ישראל לתיירים, אמירה שקיבלה חיזוק על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן שעם פרסום מתווה הסיוע לאל על מסר כי "אני מקווה כי בחודש הקרוב נפתח את השמיים לנכנסים וליוצאים".