תעשיית אתרי ההשוואות הסודית והמהפכה הטכנולוגית שתחליף את אנשי הפיתוח

החברות הישראליות שמובילות את תעשיית אתרי ה"טופ 10" הסודית ועושות הון מהפניית גולשים לאתרי הימורים, הלוואות והכרויות; מהפכת ה"נו קוד" שצפויה להקל על הדרישה ההולכת וגוברת למפתחים; פרצת הסייבר שהולכת ומתבררת כקטסטרופה עבור חברות רבות וכנס עבור אחרות; תום עידן הסיכון בהייטק והוויתורים הגדולים של המעסיקים • זה היה השבוע בעמודי ההייטק והמדע של גלובס

אוסף צילומי מסך של אתרי דירוג המלצות ממומנות
אוסף צילומי מסך של אתרי דירוג המלצות ממומנות

לא מעט אנשי הייטק, יזמים ומשקיעים חגגו אמש את סופה של שנה מוצלחת במיוחד. הייתה זו שנה שבה זרמו נהרות של כסף אל ימת השגשוג והעושר המכונה ענף הטכנולוגיה ממגוון מקורות. כבר לא רק קרנות הון סיכון וכמה משוגעים לטכנולוגיה - גם בנקי ההשקעות, קרנות גידור והון פרטי, חברות צ׳ק פתוח וגם סוחרי היום גילו את ההייטק.

לקבלת סיכום השבוע במייל: הירשמו כאן

בו בעת, פה ושם ניבטו גם אגלי זיעה וחשש מפני הבאות. סביבה של אינפלציה דוהרת, ריבית עולה, התקררות בשוק מיזוגי ה-SPAC, האטה כלכלית ושיבוש מתמשך בשרשאות האספקה - כל אלה מעמידים בספק את המשך הצמיחה ב- 2022.

זו צפויה להיות שנת המבחן של חדי הקרן הישראליים. אלה יעמדו במבחן ההוכחה לכך שהצמיחה בהכנסותיהם נשמרת לאורך זמן ושגיוסי הענק מהשנה החולפת תורגמו לרכישת נתחי שוק. זו תהיה שנה שבה ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות - אחרי שנים של עלייה רצופה במחיר במנייה ובמכפיל השווי - יצטרכו להתאמץ יותר כדי למשוך משקיעים שמחפשים לזלוג לאלטרנטיבות זולות יותר.

גם קרנות ההון סיכון המסורתיות, אלה המתמחות בגיוס הון ובפיזורו בחברות הייטק בתחילת דרכן, יידרשו להערכה מחדש. כניסתם של המשקיעים הפיננסיים המוסדיים מעמידות אותן בפני מציאות של מחירי חברות מופרזים, מה שייאלץ את חלקן להאט פעילות או אף לצמצמו עד שהמחירים יחזרו לרמה סבירה.

וגם: תעשיית אתרי ההשוואות הסודית מרחוב יגאל אלון, פרצת ה- Log4shell מסתמנת כאירוע הסייבר החשוב ב- 2022, ענף הסייבר ההתקפי מחשב מסלול מחדש, והוויתורים הגדולים של המעסיקים והמועמדים לעבודה. זה היה השבוע בעמודי ההייטק והמדע של גלובס.

1. תעשיית אתרי ההשוואות הסודית מרחוב יגאל אלון

מאחורי האתרים המדרגים את "10 המסעדות הטובות ביותר" או "5 הטיולים המומלצים ביותר" מסתעפת תעשיית פרסום של אתרי הימורים והלוואות שצומחת במהירות לממדי ענק. מי השחקניות הגדולות בתחום ואיך הן הפכו ללקוחות הגדולים ביותר של גוגל בישראל? גלובס מסיר את המסך מאחורי מכונת הכסף המשומנת של אתרי ההשוואות.

2. תום עידן הסיכון

העלייה בשווי של החברות הפרטיות, כניסתן של קרנות הענק, חברות הצ׳ק הפתוח והמשקיעים המוסדיים להייטק, והירידה במספר החברות החדשות מאותת שייתכן ועידן לקיחת הסיכון בהייטק הגיע לסיומו. ובכל זאת, שנת 2022 טומנת בחובה איום מסתמן עבור ענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות וחדי הקרן.

3. האם האלגוריתם יחליף גם את המפתחים?

פלטפורמות נו קוד ולואו קוד פתחו לארגונים מסלול עוקף למחסור במפתחים. הטכנולוגיות מאפשרות בניית אפליקציות ללא כל ידע בתכנות ויש כבר מי שמכנה את הצמיחה שלהן "דמוקרטיזציה של פיתוח". אבל לתנועה הזו יש גם חסרונות, בעיקר בתחום אבטחת המידע.

4. יותר גדול מסולרווינדס

החולשה Log4Shell שנחשפה לפני כשלושה שבועות כבר הספיקה לרדת מהכותרות, אך מומחי אבטחה מזהירים כי היא עלולה להביא למתקפות משמעותיות במיוחד ב- 2022. "זה אירוע גדול יותר ממתקפת סולרווינדס ואנחנו עדיין לא רואים את ההשפעה המלאה שלו".

5. "למה שלא נעזוב את הסייבר ונלך למכור נשק?" 

חברות הסייבר ההתקפי ממתינות לראות מה יעלה בגורלה של NSO ומאוכזבות מחוסר הגיבוי הממשלתי. ניתוח גלובס.

6. סערת חוק הפייסבוק

החוק, שמאפשר הסרת תכנית מסוכנים מרשתות חברתיות, מעורר סערה בימים האחרונים. משרד המשפטים החליט לענות לביקורת שהעלו המכון הישראלי לדמוקרטיה ואיגוד האינטרנט הישראלי, אך במכון מצביעים על חורים במענה. וגם: מה חושבים הח"כים מהשמאל?

7. כל הוויתורים שמעסיקים בהייטק מוכנים לעשות
ניתוח של עשרות אלפי שיחות עם מועמדים שעשתה חברת ההשמה להייטק גוטפרנדס, מגלה שהלחץ לאייש מתכנתים ומנהלי צוותים מאלץ חברות להתגמש בדרישות. גם הג׳וניורים וגם הוותיקים מרווחים.

8. הסוף לחרם הבנקאי על הקריפטו
בנק ישראל הפיץ השבוע למערכת הבנקאית טיוטה עם תוספת חדשה לנהלים, המפרטת את החובות שחלות עליה בעת פעילות בעולם המטבעות המבוזרים. הבנקים לא יוכלו עוד לסרב באופן גורף לפעול בתחום.