אחרי מטבחי זיו: חמת רוכשת 50% מחברת פורמקס תמורת כ-48 מיליון שקל

קבוצת חמת הציבורית מעמיקה את פעילותה בתחום המטבחים: רוכשת את פורמקס שעוסקת בייצור חזיתות ודלתות לארונות • לפני שבועיים הודיעה חמת על רכישת השליטה (70%) במטבחי זיו תמורת 35 מיליון שקל

יואב גולן, יו''ר קבוצת חמת / צילום: רמי זרנגר
יואב גולן, יו''ר קבוצת חמת / צילום: רמי זרנגר

שבועיים לאחר שהודיעה על רכישת השליטה במטבחי זיו, קבוצת חמת  ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום המטבחים: החברה הודיעה היום (ג') כי התקשרה בהסכם לרכישת 50% מחברת פורמקס - יצרנית ומשווקת חזיתות ודלתות למטבח - תמורת כ-48 מיליון שקל. כמו כן, לחמת ניתנה אופציה לרכישת יתרת הבעלות בחברה, שמחיר המימוש שלה ייקבע על בסיס תוצאותיה של פורמקס בשנים הבאות.

פורמקס עוסקת בייצור ושיווק של דלתות לארונות מטבח ואמבט ואלמנטים שונים לריהוט תחת המותג Formex וכן מטבחי חוץ מאלומיניום תחת המותג Alumex. בנוסף, פורמקס קשורה בהסכם לייצור ארונות הזזה עבור המותג KLÖSS. מפעל החברה ממוקם באזור התעשייה תפן על קרקע בבעלות המוכרים, ותינתן לחברה האפשרות להמשיך ולשכור את השטח.

מהדיווח של חמת עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה פורמקס הכנסות של כ-75.6 מיליון שקל ו-EBITDA של כ-14.1 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של 71.8 מיליון שקל ו-EBITDA של 12.1 מיליון שקל בשנת 2020.

בכוונת חמת לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים וממימון חיצוני, וצפוי כי לא תידרש לבצע השקעות מהותיות כלשהן בפורמקס.

קבוצת חמת נסחרת בבורסה בתל אביב. בעלי השליטה בקבוצה הוא יואב גולן, המחזיק בכ-55% ממניותיה. הציבור מחזיק בכ-20.6%, והמוסדיים בכ-17.5%, מתוכם דומיננטית הפניקס (11.5%). נוקד קפיטל מחזיקה בכ-7% מהקבוצה.

עם קבוצת חמת נמנים המותגים חזיבנק, המשווקת מוצרי פרימיום בתחום הקרמיקה, אותה רכשה הקבוצה ב-2018; ורשת שיש אלוני, אותה רכשה בסוף 2019. עוד מותגים שבבעלותה הם חרסה ומוצרי ליפסקי. מחוץ לישראל פועלת חמת באמצעות החברה-הבת Houzer.

"שמים דגש על שוקי הבנייה למגורים והשיפוצים"

לפני כשבועיים הכריזה חמת כאמור על רכישת השליטה (70%) בפעילות מטבחי זיו תמורת כ-35 מיליון שקל, המשקף לה שווי של כ-50 מיליון שקל. מטבחי זיו היא חברה פרטית בבעלות ובשליטה מלאה של אבי זיו, הפועלת החל משנת 1991 בייצור, שיווק ומכירה של מטבחים ומוצרים נלווים (כגון מוצרי חשמל, ברזים, כיורים וכדומה). פעילות הייצור מבוצעת ממפעל הממוקם בשדרות.

יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת, מסר: "עסקת פורמקס משתלבת בצורה מצוינת עם פעילותינו הקיימת והעתידית בתחום הקמעונאות ובתחום המטבחים, וזאת כחלק ממימוש תוכניתנו האסטרטגית ליצירת מנועי צמיחה חדשים ולחיזוק מנועי הצמיחה הקיימים של קבוצת חמת. זאת, בדגש על פעילויות המתכתבות עם פעילויות הליבה של הקבוצה ומיקודה בשוקי הבנייה למגורים והשיפוצים".

לאחרונה חמת פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2021, מהן עולה שבין ינואר לספטמבר ההכנסות צמחו ב-17.8% והסתכמו ב-595 מיליון שקל, לצד גידול של כ-81.2% ברווח הנקי לכ-59.6 מיליון שקל.

עוה"ד שרית מולכו וגיא סספורטס ממשרד ש. פרידמן ייצגו את פורמקס ובעלי המניות שלה. עוה"ד אורי גוטליב, הדר אייזמן וצלי שלו ממשרד שניצר גוטליב סאמט יצגו את חמת