גרסה חינמית לעולמות הווירטואליים וכרטיסי מסך חדשים: ההכרזה של אנבידיה ב-CES

ענקית השבבים השיקה הערב גרסה חינמית לפלטפורמת Omniverse למפתחים • בנוסף, אנבידיה השיקה כרטיסי מסך חדשים למחשבים ניידים ונייחים

כרטיס המסך החדש GeForce RTX 3050 / צילום: יח''צ אנבידיה
כרטיס המסך החדש GeForce RTX 3050 / צילום: יח''צ אנבידיה

בתקופה האחרונה, אנו שומעים רבות על תכנוני החברות השונות לגבי המציאות המדומה או העולמות הווירטואליים. מטא (פייסבוק לשעבר) הכריזה על החזון שלה לעשור הקרוב, אבל היא ממש לא היחידה. ענקית השבבים אנבידיה הכריזה בתערוכת CES, שמתקיימת בצורה היברידית השנה, על גרסה חינמית לפלטפורמת Omniverse (האומניוורס), כדי לאפשר גישה רחבה יותר לפיתוח עולמות וירטואליים.

למעשה, האומניוורס מהווה פלטפורמה לסימולציות השונות שאפשריות ליישום. כלומר, הרעיון הוא לייצר תשתית לפיתוח וחיבור עולמות וירטואליים תלת-ממדיים לשם יצירת הזדמנויות עסקיות, חברתיות, תרבותיות ועוד. כעת מודיעה החברה שהפלטפורמה תהפוך לזמינה ללא תשלום למיליוני משתמשי כרטיסי המסך NVIDIA RTX או GeForce RTX, כך שמפתחים ויוצרים יוכלו להשתמש בה.

עד כה הפלטפורמה הייתה בגרסת בטא, שהושקה בשנה שעברה, ועל פי אנבידיה כמעט 100 אלף יוצרים מסביב לעולם השתמשו בה. הגרסה החדשה תכלול כמה שינויים. כך, למשל, Omniverse Nucleus Cloud תאפשר שיתוף בקליק אחד של קבצי אומניוורס גדולים במיוחד, כמו למשל סצנות בתלת-ממד.

בנוסף להכרזה הזו, אנבידיה השיקה כרטיסי מסך חדשים למחשבים ניידים: דגמי ה-NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti ו-NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti לשיפור חוויית הגיימינג. לפי החברה, "הכרטיסים החדשים כוללים את הדור הרביעי של טכנולוגיות Max-Q שמאזנת את חלוקת המשאבים בין ה-CPU ל-GPU - צריכת הסוללה, איכות התמונה וקצב הריענון, כדי לספק חיי סוללה משופרים בעד ל-70%".

לצד זאת, החברה הכריזה על כרטיס מסך למחשבים נייחים, GeForce RTX 3050, התומך ב-Ray Tracing (בקצב של למעלה מ-60 פריימים בשנייה), הכולל 8GB ויהיה זמין מסוף החודש.