יו"ר ארגון הקבלנים בתל אביב יתמודד מול סרוגו על ראשות ההתאחדות

יהודה כתב מכהן גם כסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ • הבחירות לתפקיד הנשיא ייערכו ב-8 בפברואר

יהודה כתב / צילום: יח''צ
יהודה כתב / צילום: יח''צ

פילוג בצמרת התאחדות הקבלנים בוני הארץ. יהודה כתב, מי שמכהן כסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ וכיו"ר ארגון הקבלנים תל אביב והמרכז, הודיע כי יתמודד כנגד הנשיא המכהן ראול סרוגו בבחירות לתפקיד נשיא ההתאחדות שייערכו ב-8 בפברואר.

כתב (64), דור שלישי לקבלנים ומכהן כמנכ"ל משותף של קבוצת כתב.הקבוצה מנהלת את חברות נאות אמיר, קבוצת חברת העוסקות בייזום ובנייה בדגש על התחדשות עירונית, וכן את חברת רומאל - קבוצת חברות העוסקת בקירות מסך וחיפוי וקירוי מבנים, ומפעל לעיבוד מתכות.

כתב ציין כי הוא ניגש להתמודדות בתמיכת חמישה ארגונים מקומיים וחלק מסגני הנשיא המכהנים, שלטענתו "חשים כי ניהול ההנהגה הנוכחית נכשל, ובין היתר, הביא לעזיבת 80% מאנשי מטה ההתאחדות בשנתיים וחצי האחרונות ואובדן הידע המקצועי, החליש את הארגונים המקומיים והאגפים המקצועיים. התוצאה של הניהול הכושל הביאה לפגיעה במענה האישי לקבלן בשטח, אשר ניצב לבדו מול הבירוקרטיה והאתגרים, ובכך תורמת לייקור העלויות בענף".

הוא הכריז כי הא מתכנן לפעול אל מול הממשלה על מנת להביא לעדכון המחירונים של העבודות הציבוריות אשר לא עודכנו בשנים האחרונות והביאו לפגיעה אנושה בקבלני התשתיות והביצוע. בנוסף, בכוונתו לחזק את הארגונים המקומיים כך שיוכלו לתת מענה מקיף וכולל לקבלנים, ולשחרר חסמים ובירוקרטיה מיותרת מול חברת חשמל, כיבוי אש ותאגידי מים שהעיכובים שלהם מייצרים התייקרויות מיותרות.

הגוף הבוחר מורכב מכ-2,600 קבלנים רשומים המאוגדים ב-13 ארגונים מקומיים.

נשיא ההתאחדות ראול סרוגו הגיב כי "אני מברך על ההתמודדות. בחירות זה דבר טוב שמעורר את ההתאחדות. רק ארגון רדום ולא חיוני אין בו בחירות. כתב החליט להתמודד מול נשיא של התאחדות שנמצאת במצב הטוב יותר מאז ומעולם. השלטון המקומי הגדיר אותנו כקבוצת הלחץ החזקה ביותר בישראל. בימי כנשיא התאחדות הגענו להישגים גדולים, בהם הגדרת הענף כחיוני בתקופת הקורונה וקידום צעדים שונים שבהם תמכנו במסגרת חוק ההסדרים. לכן אני סמוך ובטוח שהקבלנים יודעים את הדברים ואני אנצח בבחירות באופן מובהק. כל הטענות של כתב על בעיות או כשלים בהתאחדות הן אמירות סתמיות כדי להשיג רווחים פוליטיים".