המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הקמת היישוב חנון

להקמת היישוב יש התנגדות מצד העיר הסמוכה נתיבות וכמו כן הוא מנוגד למדיניות המוצהרת של מינהל התכנון שתומך בחיזוק ערים קיימות • שרת הפנים איילת שקד: "התרגשות. ממשיכים לעשות היסטוריה בנגב"

נתיבות. ראש העיר טוען שהעיר תהיה הנפגעת העיקרית מהיישוב החדש / צילום: איל יצהר
נתיבות. ראש העיר טוען שהעיר תהיה הנפגעת העיקרית מהיישוב החדש / צילום: איל יצהר

המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה לממשלה על הקמת היישוב חנון ממזרח לקיבוץ סעד, במועצה האזורית שדות נגב, במרחק של 7 ק"מ מגדר המערכת. ההמלצה על הקמת היישוב תועבר כעת לאישור הממשלה.

להקמת היישוב יש התנגדות מצד העיר הסמוכה נתיבות. במכתב שהעביר ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר, לפני הדיון בולנת"ע, שהתקיים בתחילת דצמבר, הוא רשם: "נתיבות תהיה הנפגעת המרכזית מהקמת היישוב, שמתוכנן במרחק קילומטר וחצי מגבול העיר. היישוב ייבנה בבנייה צמודת־קרקע, בצפיפות נמוכה מאוד, ומיועד, כפי שעורכי התזכיר טוענים בעצמם, לאוכלוסייה מבוססת. זוהי תחרות ישירה ולא הוגנת לנתיבות, שסובלת מזליגת אוכלוסייה חזקה אל היישובים הכפריים הרבים המקיפים אותה. תושבים מבוססים יעדיפו מגרשי בנה־ביתך גדולים ביישוב חדש, בסמוך לנתיבות".

ההחלטה על הקמת היישוב מנוגדת גם למדיניות המוצהרת של מינהל התכנון שתומך בחיזוק ערים קיימות ומתנגד להקמת יישובים בצפיפות נמוכה. על רקע זה ניתן להבין את הודעת משרד הפנים, לפיה "המועצה הארצית השתכנעה כי יש חשיבות בהקמת יישובים חדשים באזורים אסטרטגיים, כמו אזור עוטף עזה, וכי הגעת אוכלוסייה חזקה ליישובים באזור זה אף תתרום לערים הסמוכות".

שרת הפנים איילת שקד מסרה: "התרגשות. ממשיכים לעשות היסטוריה בנגב. ברכות ליישוב חדש שאושר היום במועצה הארצית ויקלוט 500 משפחות חדשות. החזון של בן גוריון מתגשם לנו מול העיניים ורלוונטי מתמיד. הקמת יישובים חדשים זו לא רק בשורה לשוק הדיור, אלא בראש ובראשונה הגשמת החלום הציוני וחיזוק העוטף".