מה צריך לדעת על מטבעות קריפטו וגירושים

בתי המשפט נדרשים להכריע בשאלה המעניינת - לפי מה קובעים את השווי של הקריפטו כאשר בני זוג מתגרשים • מדובר בשאלה מהותית אך היא לא היחידה - השאלה הבסיסית יותר היא איך יודעים על קיום ההשקעות בקריפטו

כשהביטקוין מגיע לבית המשפט לענייני משפחה / צילום: Shutterstock
כשהביטקוין מגיע לבית המשפט לענייני משפחה / צילום: Shutterstock

עורכי דין לענייני משפחה ניצבים בפני אתגר חדש: עולם הקריפטו מגיע לפתחם, ובתי המשפט נדרשים להכריע בשאלה המעניינת - לפי מה קובעים את השווי של הקריפטו כאשר בני זוג מתגרשים.

"ידוע שקריפטו הוא נכס ולא מטבע, אבל התנודתיות שלו גבוהה, כך שיכול להיות הבדל גדול בשווי בין מועד בקשת הגירושים לבין ההסכם בפועל, וזה מעלה שאלות רבות", מציינת עו"ד איימי בוני-בכור, מומחית בדיני משפחה. שאלת השווי היא מהותית אך לא היחידה שעולם הקריפטו מעלה. השאלה הבסיסית יותר היא איך יודעים על קיום ההשקעות בקריפטו. הרי בעוד שמידע על השקעות 'מסורתיות' ניתן לקבל מהבנקים, מבתי ההשקעות או מהטאבו, השקעות בקריפטו הן הרבה פחות שקופות".

"לעתים השאלה היא בכלל לא מתי בודקים את השווי של ההשקעה, אלא האם בני הזוג המתגרשים אכן גילו זה לזו על כל הנכסים שצברו במהלך החיים המשותפים", מציינת עו"ד בוני-בכור.

הזווית השלישית שבה פוגש הקריפטו את בתי המשפט לענייני משפחה היא דווקא במועד הנישואים. כשזוגות המתכננים להתחתן מבקשים לערוך הסכם ממון לפני הנישואים, לעתים עשוי להתגלות כי אחד מבני הזוג הוא מיליונר מהשקעות בביטקוין, והסתיר זאת מבן הזוג השני.

עו"ד בוני-בכור מספרת כי "היה אצלי זוג שהאישה אף 'שברה' קרנות השתלמות כדי שייצאו לחופשות משותפות, ורגע לפני הנישואים הגבר ביקש לעשות הסכם ממון, שבו גילה לה שהוא בעצם מיליונר. לעתים המצב הזה גורם למשבר אמון בין בני הזוג, וגם את זה צריך לצלוח", היא מסכמת.