גלובל-אי הישראלית השלימה את רכישת Flow בכחצי מיליארד דולר

הרכישה תרחיב את השוק אליו פונה גלובל-אי לסגמנט של חברות קטנות ובינוניות • שניים מבכירי החברה הנרכשת מצטרפים להנהלת גלובל-אי, ואחד מהם יחליף את אירה ויניצקי שפורשת מתפקיד מנהלת המוצרים אחרי 8 שנים

הנפקת Global E בנאסד''ק / צילום: ספייס קאט
הנפקת Global E בנאסד''ק / צילום: ספייס קאט

חברת הטכנולוגיה לאי-קומרס, גלובל-אי , השלימה את רכישת החברה האמריקאית Flow Commerce, עליה הודיעה בסוף נובמבר. הרכישה בוצעה בתמורה ל-500 מיליון דולר בחלקים שווים של מזומן ומניות, כאשר 425 מיליון דולר מהם הועברו לחברה הנרכשת ועד 75 מיליון דולר נוספים יועברו בעתיד בכפוף לעמידה ביעדים פיננסיים. בנוסף העסקה כוללת עוד 45 מיליון דולר במניות גלובל-אי כתמורה לבעלי האופציות של החברה הנרכשת.

Flow מניו ג'רזי מספקת פתרונות המיועדים למסחר מקוון חוצה גבולות, כמו גלובל-אי, אך הפתרונות שלה מיועדים לחברות קטנות ובינוניות ולמותגים צומחים, בעוד שגלובל-אי פונה למותגים וסוחרים גדולים. הרכישה תרחיב את השוק אליו פונה גלובל-אי.

עם השלמת הרכישה החברה מבצעת מספר שינויים בהנהלה: רוב קיב (Keve) שהיה מנכ"ל Flow יעמוד בראש החטיבה החדשה של גלובל-אי לעסקים קטנים ובינוניים. מייק ברייזק, שהיה ה-CTO של Flow, ימונה לתפקיד מנהל המוצרים ויחליף את אירה ויניצקי שכיהנה בתפקיד זה 8 שנים. במקביל, עדי וייס קודמה לתפקיד מנהלת פרויקטים גלובליים.

גלובל-אי הוקמה על-ידי המנכ"ל אמיר שלכט, הנשיא ניר דבי ומנהל התפעול שחר תמרי. בחודש מאי האחרון היא הונפקה בנאסד"ק בשווי 3.55 מיליארד דולר, והיא הפכה לאחת ההנפקות הטובות של 2021 עם תשואה חיובית תלת-ספרתית, למרות שנחלשה מהשיא. כיום שווי החברה הוא 8 מיליארד דולר.