אלפיים שקל מינוס, בלי ריבית: המהלך של דיסקונט שמאותת שהתחרות עולה מדרגה

בנק דיסקונט הודיע על צמצום עלויות המינוס בחשבון העו"ש, והכריז על ביטול ריבית החובה בחשבון עד למינוס של 2,000 שקל ועל הפחתת הריבית בסכום שעולה על כך • הפחית ב-50% את עמלת הקצאת האשראי הרבעונית

סניף דיסקונט בנהריה / צילום: Shutterstock
סניף דיסקונט בנהריה / צילום: Shutterstock

על פי הערכות בשוק הבנקאי יותר מ-50% מבעלי החשבונות בבנקים בישראל נמצאים נכון להיום במינוס. בגין משיכת יתר מהחשבון (אוברדרפט) גובים הבנקים ריבית חובה, שגובהה משתנה בין בנק לבנק ובהתאם לגובה המינוס. היום (ד') החליט בנק דיסקונט לצאת למהלך שצפוי לעלות לו עשרות מיליוני שקלים, אך מדובר בבשורה צרכנית עבור לקוחותיו.

דיסקונט , בהנהלת אורי לוין, הכריז כי הוא מבטל את ריבית החובה בחשבון העו"ש עד לסכום של 2,000 שקל, כלומר בעל חשבון שיבצע משיכת יתר עד לסכום זה לא ישלם ריבית בגינו. מדובר על בעלי חשבונות קיימים המחזיקים מסגרת אשראי, וכן למצטרפים חדשים שיפתחו חשבון בדיסקונט ויחילו על החשבון החדש מסגרת אשראי. בדיסקונט החליטו גם על הפחתת ריביות על יתרות חובה בעו"ש מעל 2,000 שקל (גם כאן לבעלי מסגרת אשראי בלבד), בסכומים שונים.

בבנק יצאו גם למהלך של עדכון הלקוחות שלא מחזיקים כיום במסגרת אשראי, ויעניינו אותם בהטבה. לצד זאת, הוחלט על הפחתה של יותר מ-50% בעמלת הקצאת האשראי הרבעונית ל-10 שקלים, הסכום הנמוך ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים. עמלת הקצאת אשראי הינה עמלה הנגבית מלקוחות שביקשו מסגרת אשראי אך לא ניצלו אותה כלל.

SMS ימנע ללקוחות להיכנס למינוס?

בדיסקונט מציינים כי מעבר לביטול עמלת החובה, בכוונתם לסייע ללקוחותיהם להימנע מכניסה למינוס. זאת בין היתר באמצעות הודעת SMS המעדכנת את הלקוחות על כניסה למינוס (לבקשת הלקוח, ללא עלות), הדרכה באפליקציה של הבנק וכן חיבור מבוסס בנקאות פתוחה לשירות של חברת פינטק, המסייע להימנע מתשלום ריביות מיותרות על האוברדראפט.

כמובן שלא מדובר במהלך פילנתרופי של הבנק, שמבקש למשוך לקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים. בעידן של בנקאות פתוחה העומד בפתח, כאשר לפני כשלושה חודשים יצאה לדרכה רפורמת ניוד בין הבנקים בקליק, התחרות בין הבנקים גוברת. כך, בדיסקונט מזהים את ההבנה מצד הלקוחות כי התחרות גוברת והלקוחות הופכים ליותר ויותר מעורבים בניהול החשבון שלהם, ויוצאים בהטבה שיכולה להסתכם במאות אם לא אלפי שקלים בשנה.

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "המהלך לצמצום עלויות הלקוחות על השימוש באוברדראפט, ובראשו ביטול הריבית על המינוס עד לסכום של 2,000 שקל, מהווה מהלך ראשון בסדרת צעדים מתוכננים, המתמקדים במענה לדברים שמטרידים את הלקוחות שלנו יותר מכל. דיסקונט שם לעצמו למטרה לייצר תחרות אמיתית במערכת הבנקאית והצעדים שאנו מציגים היום הם עוד נקודת ציון משמעותית בדרך זו".