הלבוש של ג'ף בזוס בערב השנה החדשה מכה בעצב חשוף

מייסד אמזון ובלו אוריג'ין חגג את כניסת 2022 במסיבה על יאכטת הענק שלו בקריביים • לא כל עוקביו ברשתות החברתיות התרשמו לטובה מהלוק הנוצץ שלו

ג'ף בזוס ובת זוגו לורן סנצ'ז / צילום: Associated Press, Richard Shotwell/Invision
ג'ף בזוס ובת זוגו לורן סנצ'ז / צילום: Associated Press, Richard Shotwell/Invision

ג'ף בזוס, בן 57, נהנה מכל מיני אקססוריז ושונאיו נהנים ללעוג להם. ביולי 2021, מייסד אמזון וחברת החלל בלו אוריג'ין טס לחלל כשהוא חובש כובע קאובוי מהחנות היוקרתית באספן Kemo Sabe. "אני מניח שהחלל הופך אותך לקני צ'זני", התבדח ג'ימי פאלון בתוכנית שלו בזמנו. החברה של בזוס, העיתונאית לורן סנצ'ז, צולמה מנשקת אותו ביום של טיסת החלל כשהיא חובשת בעצמה כובע בוקרים. לאחרונה, הזוג עשה כותרות שוב לאחר שהצטלמו באינסטגרם במסיבת השנה החדשה שהנושא שלה היה ימי הדיסקו.

View this post on Instagram

A post shared by Jeff Bezos (@jeffbezos)

אבל איזה צילום זה היה. בתמונה, בזוס לובש זוג מכנסיים לבנים הדוקים, חולצת משי עם דוגמה צבעונית ומשקפי שמש בצורת לב (בלילה), בעוד סנצ'ז לובשת חליפת טריינינג עם שסעים עמוקים - ועם נצנצים. הם נראים כמו זוג שבעיקר עושה התעמלות ומתמזמז - הגרסה המיליארדרית של המשתתפים בתוכנית הריאליטי "ג'רזי שור" - רושם שעשו גם הצילומים האחרים של הזוג מהחופשה שלהם ביאכטה עם חברים ומשפחה באזור האיים הקריביים. דרך נציג, סירב בזוס להגיב.

875 דולר למכנסיים, 1,247 דולר לחולצה

עם זאת, הבגדים של בזוס אינם בגדי דיסקו טיפוסיים. הג'ינס ההדוק שלו בצבע קרם נקנה מחנות העילית ברונלו קוצ'ינלי, אם לשפוט לפי הלוגו של החיה המיתולוגית והטירה שרקום על הכיס. באתר המסחר המקוון היוקרתי Mr Porter מוכרים זוג מכנסיים כזה ב-875 דולר. חולצת המשי מתאימה לחולצה מהמותג הצרפתי קזבלנקה שניתן לרכוש באתר Farfetch תמורת 1,247 דולר. לגבי משקפי השמש האופטימיים שלו, אלה עשויים להיות של המותג סן לורן (המותג מציע זוג דומה תמורת 505 דולר) - או שאולי אלה משקפים של אמזון.

"הוא משתמש באופנה כדי לקבל איזשהו סוג של תשומת לב", כך העריך יועץ התדמית והסטייליסט מניו יורק פיטר נגוין, המתמחה בעבודה עם גברים בתעשיית הטכנולוגיה. "הוא עשה את כל העבודה הזו, עם הסגנון שלו והכושר, לשנות את תדמיתו ממה שהיה קודם לכן, איש הפיננסים היורם, הקירח בחליפות לא מתאימות בשנות ה-90. זה חלק ממיתוג מחדש, והוא נהנה מזה".

זה גם מרגיז אנשים, לפחות ברשתות חברתיות. בחשבונות האינסטגרם והטוויטר הפופולריים שלו, אניש ק' מיטרה, בנקאי השקעות לשעבר מלוס אנג'לס, מוציא ממים ותגובות הלועגים לבזוס על היאכטה שלו. מיטרה הצביע על הדיסוננס בין חשבונות הרשתות החברתיות הזוהרים של בזוס ומה שרוב האנשים בעולם חווים בגלל מגבלות קורונה חדשות עקב עליית זן האומיקרון: "הוא חי את החיים הטובים ביותר שלו בזמן שאנשים חיים את חייהם הגרועים ביותר, ואני חושב שאנשים לא מרוצים מזה", אמר.

זה עשוי להסביר למה כל כך הרבה מתוך למעלה מ-8,000 תגובות לפוסט של בזוס מתחילת השנה החדשה הן שליליות. בעוד שחלק מהעוקבים דיברו על המכנסיים הצמודים ועל הדמיון של איל ההון לראפר פיטבול, אחרים דיברו על היחס של אמזון לעובדיה ולאיכות הסביבה. מיטרה מכיר בכך שחלק מהביקורת עשוי להיות בגלל גורמים שהם גדולים מבזוס לבדו. "אני לא יודע אם זה בעיקר הוא או חוסר אמון כללי באליטות".

איך יכול טיטאן שנוי במחלוקת לנצח במשחק התדמית הציבורית? הרבה מהאנשים ברשימת עשירי העולם של פורבס הם מנהלים שמתלבשים באופן מקצועי ושקט, החל מוורן באפט מברקשייר הת'אוויי ועד אמנסיו אורטגה מזארה. אבל בזוס, כבר כמה שנים, שובר את התבנית הזו, ורומז על עניין - אם לא הבנה גדולה - באופנה.

ב-2012 שירת כיושב ראש לשם כבוד של אירוע האופנה הגדול של השנה, גאלת התרומות של מכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן, אז לבש טוקסידו לצד יושבי הראש האחרים קארי מליגאן, אנה ווינטור ומוצ'יה פראדה. האירוע, שאמזון תרמה לו סכום מכובד של כמיליון דולר, היה סוג של נשף קבלה של בזוס לעולם האופנה. בשנים שאחרי זה נראה שפיתח עניין גובר בדימוי שלו, כפי שניתן לראות על ידי הלבוש המחויט שהוא לובש וההקפדה שלו על כושר גופני. ב-2020, ישב בשורה הראשונה לצד ווינטור בתצוגת אופנה של טום פורד, ולבש חליפה ותחתיה חולצת פולו.

הלוק החדש עשוי להיות מהלך אסטרטגי נוסף של בזוס

יועץ התדמית נגוין אומר שהלוק החדש של בזוס עשוי להיות מהלך אסטרטגי שנועד לקנות לו השפעה ברשתות חברתיות כשהוא פונה ליוזמות חדשות כולל טיסות מסחריות לחלל. נגוין עבד עם מייסדי טכנולוגיה המבקשים את שירותיו בגלל שבין היתר הם רוצים להגביר את הנוכחות שלהם באינסטגרם. "זו הזווית של המשפיענים", אמר. "עוד כלי דרכו הם יכולים לפרסם את שמם, וחלק גדול מזה הוא להצטלם".

אם מטרתו של בזוס להצטלם וששמו יתפרסם, הוא מצליח. הצעד הבא שלו עשוי להיות לגרום ליותר מעוקביו לתמוך בלוק החדש שלו.