יש מחליף לאבי גבאי: דניאל ספיר ימונה למנכ"ל סלקום

ספיר מכהן כיום כמנכ"ל תקשוב • האתגר העיקרי שמצפה למנכ"ל החדש: להמשיך את מגמת הצמיחה לצד חיפוש מנועי צמיחה חדשים

דניאל ספיר / צילום: איל יצהר
דניאל ספיר / צילום: איל יצהר

דירקטוריון סלקום בחר בדניאל ספיר לתפקיד מנכ"ל החברה. ספיר, שמכהן כיום כמנכ"ל תקשוב, הוא מוותיקי ענף התקשורת, שהוביל את תקשוב בעשור האחרון לרווחיות וצמיחה, והפך אותה לחברת המוקדים הכי גדולה בארץ. 

מול ספיר התמודדו על התפקיד אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה, וקרן שתוי, מנכ"לית רשת הולמס פלייס. אדדי נהנה מתמיכה של ועד העובדים, שמתחילת התהליך העדיף לראות אותו כאחד שצמח משורות החברה ומכיר אותה, ולכן העדיף שהוא ייכנס לתפקיד. 

האתגר של המנכ"ל החדש

סלקום הפסידה 350 מיליון שקל בשנתיים האחרונות, ורק עכשיו היא מתחילה להראות סימנים של חזרה לרווחיות. המנכ"ל הפורש אבי גבאי השאיר אחריו חברה עם מומנט חיובי שצריך להמשיך אותו, וזו משימה לא פשוטה בכלל על רקע הקורונה והעצירה הנוספת של הטיסות שמאיימת לפגוע בהכנסות משירותי נדידה, שהן מקור החמצן של החברות בשוק שבו להרוויח מסלולר לבד קשה מאוד.

בנוסף, בהנהלה צפוי זעזוע בשל כניסת המנכ"ל החדש. בדרך-כלל מינוי כזה יביא לשינויים פרסונליים. 

בשורה התחתונה, האתגר של המנכ"ל הבא בסלקום יהיה להמשיך את מגמת הצמיחה לצד חיפוש מנועי צמיחה חדשים. סלקום עברה מהלך גדול של השקעות בתשתיות בשנתיים האחרונות שהיו הכרחיות לשיקומה. על הדרך היא גם צריכה להתמודד עם תחרות שתתחזק בשנה הבאה בכל העולמות שבהם היא פועלת - בסלולר עם כניסתה המחודשת של אקספון, בטלוויזיה עם כניסת חברת הסטרימינג החדשה של קשת ו-RGE, וכמובן המשך התחרות בעולמות האינטרנט והסיבים.

לאור האתגרים הללו, ספיר מביא איתו ניסיון חשוב בעולמות השירות (סלקום מפעילה מוקד בתקשוב) - אבל גם היכרות אדוקה עם השוק העסקי במסגרת תפקידיו בעבר בפלאפון ובהוט, למרות שב-10 השנים האחרונות הוא לא היה בשוק הסלולר.