ראש בראש: נתניהו ואולמרט ייפגשו מחר בבית המשפט

מחר בבוקר יערוך בית משפט השלום בת"א דיון בתביעת לשון הרע שהגישו בנימין, שרה ויאיר נתניהו נגד רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שזה ייחס להם מחלות נפש • בני משפחת נתניהו ביקשו לדחות את שעת הדיון או לקיימו בווידאו - וסורבו

אהוד אולמרט ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, נועם מושקוביץ' - דוברות הכנסת
אהוד אולמרט ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, נועם מושקוביץ' - דוברות הכנסת

מחר (ב') בבוקר יקיים בית משפט השלום בתל אביב דיון בתביעת לשון הרע שהגישו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בני משפחת נתניהו, המיוצגים על-ידי ד"ר עו"ד יוסי כהן, ביקשו לדחות את שעת הדיון, ולאחר שסורבו, ביקשו לקיים את הדיון בווידאו קונפרנס, אך השופט עמית יריב סירב. השופט מתח ביקורת על מועד עיתוי הבקשה וקבע כי ראוי שבקשה כזו תוגש קודם לכן כדי שיבחנו אותה ברצינות. 

לדברי השופט, "סידורי האבטחה אינם עניין חדש, ולכן אני תמה על עיתוי הבקשה. אניח את דעתו של עו"ד ד"ר כהן, הדיון יחל בשעה היעודה. אם מי מהצדדים לא יהיה באולם, אראה בכך הפרה של החלטתי" (שהצדדים חייבים להתייצב).

השופט אף הוסיף ביקורת כאשר כתב כי "הדרך להימנע מעיכובים הנובעים מסידורי אבטחה היא לצאת מן הבית בשעה מוקדמת יותר". 

"הכפשות זדוניות ומרושעות" 

בתביעה שהוגשה במאי 2021 טוענים בני משפחת נתניהו כי אולמרט הוציא את דיבתם כאשר ייחס לבנימין נתניהו ולמשפחתו, בראיון לגדי סוקניק, מחלות נפש. בראיון אחר באותו חודש לאופירה אסייג ולאייל ברקוביץ' התייחס אולמרט לראיון הקודם והודיע כי הוא לא חוזר בו מדבריו.

בכתב התביעה נטען כי "במקום להשלים עם המציאות, להרכין את ראשו ולשלם את חובו לחברה, החל אולמרט לעסוק באופן אובססיבי וסדרתי בהכפשות זדוניות ומרושעות נגד משפחת נתניהו", וכי ״רק אדם חדור שנאה עיוורת וחסרת כל מעצורים מסוגל לומר דברי בלע כה חמורים ופוגעניים בתקשורת... מדובר בהתבטאות מסוכנת שעל בית המשפט לגנותה ולקבוע שאינה בגדר חופש הביטוי״.

משפחת נתניהו תובעת את אולמרט בסכום כולל בגין שני הפרסום בסך של 837 אלף שקל.

נציין כי הביטוי "חולה נפש" הוכר בפסיקה כמהווה לשון הרע. אולמרט מצדו לא חזר בו מהאמירות, ובכתב ההגנה שהגיש ביולי 2021, באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל אזולאי, דרש כי בני משפחת נתניהו יעברו בדיקה פסיכיאטרית, וביקש לקבל מסמכים הנוגעים לטיפולים פסיכיאטריים, ככל שקיימים. בכתב ההגנה נטען כי דברי אולמרט בנוגע למצבם הנפשי של השלושה שיקפו הלך-רוח בקרב הציבור. משפחת נתניהו מתנגדת לבקשה.