"סגירת השמיים שיחקה לטובתנו, כי אנשים חיפשו חוויה של חו"ל בארץ"

דורון דומב, תושב תל אביב בן 37 • בעלים (יחד עם אימו דורית) של מנטרה, ריטריטים ל- Well-Being • "העבודה על האוניות הייתה מלכודת דבש. האמנתי שההתייצבות תבוא כשהיא תצטרך לקרות. ואז הקורונה הגיעה, והבנתי שצריך לחשב מסלול מחדש" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

דורון דומב, הבעלים של מנטרה, ריטריטים ל־Well-Being / צילום: זוהר שטרית
דורון דומב, הבעלים של מנטרה, ריטריטים ל־Well-Being / צילום: זוהר שטרית

במשך קרוב לעשור עבד דורון דומב בחברת הקרוזים "רויאל קריביאן", כשהוא דוחה את המחשבות על יציבות ושגרה. "ראיתי עולם. ניהלתי את כל מערך האבטחה של האוניות. יצא לי להיות במשרדים שבמיאמי, אבל חלק גדול מהעבודה היה על האוניות עצמן. העברתי הדרכות, ביקורות לצוותים, ומאוד אהבתי את החיים האלה, גם אם הם על מזוודות. לא הייתי נשאר כל כך הרבה זמן אם לא הייתי אוהב את זה. זו הייתה מלכודת דבש. האמנתי שההתייצבות תגיע כשהיא תצטרך לקרות. ואז הקורונה הגיעה, והבנתי שצריך לחשב מסלול מחדש".

לא הקורונה גרמה לדומב לבקר בישראל, אבל היא כן זו שהשאירה אותו כאן. "בפברואר 2020 הגעתי ארצה לחתונה של חבר. לצערי לחתונה לא הלכתי, כי בדיוק נכנס העניין של בידוד למי שמגיע מחו"ל. בהמשך הבנתי שהחופשה תתארך, כי הקרוזים חטפו מכה רצינית, במיוחד אחרי 'אוניית הקורונה'. שאלתי את עצמי - מה עכשיו? היה לי ברור שזה יהיה משהו עם אנשים והפקות. אני זה שפונים אליו כשצריך לארגן אירוע כמו מסיבת רווקים. בחודשיים הראשונים די נהניתי מהשקט, מזה שיש לי זמן איכות ולא צריך לארוז מזוודה, ואז תכננתי נסיעת חברים למצוקי דרגות. זה היה בין הסגרים ורצינו לנקות את הראש. היה לנו כל כך כיף - היו שם מדריכת יוגה, שף וצלם. אחרי שחזרנו המדריכה ביקשה ממני שאסייע לה בריטריט ליוגה. לא ידעתי כל כך במה מדובר, אבל נרתמתי. גיליתי משהו מאוד עוצמתי, משהו שאנשים צמאים אליו".

מה ההגדרה של ריטריט?
"המשמעות היא נסיגה - לקיחת פסק זמן מהשגרה, לצורך טעינת מצברים והתחדשות. זה אומר לעצור את הטירוף - העבודה, המשפחה והילדים, להקדיש לעצמך זמן, למלא מצברים, ולשים את עצמך במרכז. התחברתי לזה. נוסף על כך, יש כל כך הרבה אמנים שיש להם לתת - שפים, מדריכות יוגה, צלמים, מוזיקאים, די.ג'ייאים - לכל אחד יש כל הרבה לתת, ורק חסר מי שינצח על התזמורת הזו ויחבר את זה לחוויה אחת. פניתי למי שאני מכיר ובנינו קהילה בשם 'מנטרה' שמארגנת את הריטריטים האלה. גם אמי, דורית, היא חלק בלתי נפרד מהעסק. היא עבדה באיסת"א 40 שנה, ויצאה לפנסיה. איך שפתחתי את מנטרה, צירפתי אותה אליי".

יש ביקוש?
"מתחילת הקורונה הוצאנו קרוב ל-50 אירועים, תמיד לפי ההנחיות והמגבלות. סגירת השמיים למשל, שיחקה לטובתנו, כי אנשים חיפשו חוויה של חו"ל בארץ - זה שילוב של עולם המזרח עם מדיטציה ויוגה, לצד אוכל של שפים מהמטבח המערבי, מוזיקה, טיולים ועוד. זה מתאים לכולם. הקורונה גם גרמה למעסיקים בארגונים להבין את הצורך, ואת חשיבות התמודדות העובדים עם שחיקה ואי ודאות, ואנו מארגנים להם אירועים. היום יש לנו גם שיתופי פעולה עם רשתות בתי מלון, שמציעים חוויה לאורחים".

זו הפעם הראשונה שאתה עובד כעצמאי?
"כן. בחיים לא דמיינתי את עצמי ככה. זו חוויה מאתגרת ואני שמח על הצעד. היו קשיים לאורך הדרך - בסגרים ובמלחמה - אבל התמודדנו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il